Anoniem: 1174526

Topicstarter
Ik ben opzoek naar de goedkoopste optie voor een simpel ITIL4 Foundation examen. Tot nu toe kan ik alleen maar combinaties vinden met cursus samen, allemaal dik boven de 300 euro. Heeft iemand een tip?

ps. is dit het juiste forum voor deze vraag? :9

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zoek naar losse examen vouchers dan kom ik op https://www.vijfhart.nl/o...cher-online-proctored-nl/ en https://www.globalknowled...management/itil4-f-ex-any

Is tegenwoordig allemaal online proctored zo te zien. Maar die opleidings instituten die ze verkopen moeten ook ergens van leven ;) Dus in NL zul je vergelijkbare prijzen vinden als je een los examen wilt doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 08:51

Qwerty-273

Meukposter

Het examen is inderdaad al boven de 300 euro (zie bijvoorbeeld de links van The Eagle). De meeste examen en cursus pakketten zit je al snel ergens tussen de 600 en 1600 euro aan te tikken. Het is dan ook voornamelijk dat de werkgever deze kosten op zich neemt.
https://www.peoplecert.or...-1/itil-4-foundation-2565

De LOI biedt het ook aan, 300 euro voor cursus en 300 euro voor examen (waarbij het lijkt dat het examen alleen na de cursus te boeken is), dat is dus nog steeds 600 pegels....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

ik beschik al over ITIL Foundation v2 en Foundation V3.
Het is niet mogelijk om een ITILv4 practitioner examen aan te vragen zonder dat je een geldige v4 foundation hebt. Bedrijven willen enkel een training+examen aanbieden a 2200,-.
Dus al zou je je ITILv4 Foundation in 2019 hebben gehaald dan kunnen ze je aanvraag eenvoudig weigeren omdat je certificaat in 2022 verlopen zou zijn. Zo'n tijdverspillende opfriscursus kost je 1000,-

Na wat googlen heb ik diverse buitenlandse e-learning aanbieders gevonden die voor een prikkie een online cursus en in sommige gevallen wel enkel een examen (400) aanbieden.
Een practitionerboek kost online ongeveer 100,-

Globalisatie kan ook in je voordeel werken :) Het goedkoopste practitioner training en examen zal waarschijnlijk vanuit India worden aangeboden.

edit : ook voor de buitenlandse practitioner examens is een foundation nodig.

edit 23 januari : met flinke tegenzin heb ik drie peoplecert examens gekocht voor 900. twee foundation (dus twee kansen) en 1 practitioner.
je kunt het goedkoper doen maar dan zit je bv aan een 16 urige video training vast die je geheel moet hebben afgekeken om te kwalificeren om een examen te mogen maken.
Ik ben niet van plan om foundation nog een keer in mijn kop te stampen en heb daarom dus twee kansen gekocht.

[ Voor 29% gewijzigd door FFW op 23-01-2024 15:18 ]