Sata hard disk drive converter

Pagina: 1
Acties:

• Helium2022
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Topic kan verwijderd worden. Ik ben een amateur :D. Stekker zat maar voor de helft in stopcontact

Hoi Tweakers,

Mijn vrouw wil graag een externe HDD kopen om foto's op te zetten. Ik wilde geld besparen en dacht slim te zijn en heb een oude Sata harde schijf die ik niet meer gebruikte uit mijn oude PC gehaald van 1tb.

ik heb deze kabel gekocht bij amazon.

https://www.amazon.nl/Ina...c4ca0329680c4dab5ac3ac46a

Nu heb ik deze schijf aangesloten via usb op mijn PC, maar er gebeurd niets. Het lampje van de kabel brand wel blauw, dus hij heeft wel power. Ik heb het idee dat die schijf niet aanslaat ofzo.

foto van mijn hdd:
https://ibb.co/dk5b996

Iemand een idee of dit op te lossen is? Ik gebruik windows 11 pro, en heb usb 3.0

[ Voor 6% gewijzigd door Helium2022 op 30-11-2023 21:33 ]

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:47
Heb je wel de 12 volt voeding erbij en aangesloten?
Hoor je geluid uit de schijf?
Doet de schijf het wel als je hem weer terug in je PC doet?
Krijg je de schijf te zien in computerbeheer en apparaatbeheer?

• Helium2022
Geen geluid nee

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
En de 3 andere vragen?

• Helium2022
12 volt voeding is aangesloten.

Hij doet het wel in de PC.

Zie hem niet, want hij draait niet

Vraag is dus eigenlijk denk ik, waarom krijgt hij geen voeding / gaat hij niet aan?

Op foto te zien dat het blauwe lampje brand, maar hij geeft geen stroom aan de schijf.

[ Voor 46% gewijzigd door Helium2022 op 30-11-2023 21:30 ]

• Helium2022
Omg sorry... ik heb zo'n stekkerdoos waar al veel stekkers in zaten. Met beetje duwen en proppen dacht ik dat hij er goed in zat. Maar had de stekker niet hard genoeg aangedrukt!

Domdomdom....

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Helium2022 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:00:
Mijn vrouw wil graag een externe HDD kopen om foto's op te zetten. Ik wilde geld besparen en dacht slim te zijn en heb een oude Sata harde schijf die ik niet meer gebruikte uit mijn oude PC gehaald van 1tb.
Wel leuk, knutselen/hergebruiken van oude schijven, dat doe ik zelf ook nog wel eens. :)
Maar toch lijkt me een nieuwe 2.5" HDD/SSD zonder externe voeding toch wat beter/betrouwbaarder voor deze situatie?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Lege behuizing was wel wat beter werkbaar zijn denk ik.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
Geen geluid, dan draait je disk niet.
Wat dit type wel heeft is dat je eerst je disk moet aansluiten, dan USB in je PC moet doen, dan de 12v aansluiten. Anders initialiseert hij niet goed,
Ik heb de opvolgenr ervan LINK en die doet hetzelfde :-)

Wat ook kan is dat een oude sata-to-usb chipset geen disken ondersteund van 1TB of 3TB en hoger. Veel troep op amazon en Ali hebben dat issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helium2022
reinier68 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:16:
[...]

Geen geluid, dan draait je disk niet.
Wat dit type wel heeft is dat je eerst je disk moet aansluiten, dan USB in je PC moet doen, dan de 12v aansluiten. Anders initialiseert hij niet goed,
Ik heb de opvolgenr ervan LINK en die doet hetzelfde :-)

Wat ook kan is dat een oude sata-to-usb chipset geen disken ondersteund van 1TB of 3TB en hoger. Veel troep op amazon en Ali hebben dat issue.
Had stekker niet diep genoeg in stopcontact gestopt, waardoor hij niet aan ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1