Office 365 koppelen aan domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 16:57
Ik heb al jaren een MS exchange online (office 365) account voor mijn bedrijf. Deze heb ik gekoppeld aan een domainnaam die ik heb ondergebracht bij Versio.
Afgelopen maandag kwamen we er achter dat we geen email meer binnen kregen. Ik zag dat er bij de DNS records in versie geen verwijzingen meer stonden (TXT, MX, Cname). Deze waren miraculeus verdwenen. Zelf had ik al jaren niet meer ingelogd. de medewerker van Versio heeft het direct aangepast en daarna gaf in ieder geval de Office 365 beheer omgeving weer aan dat de DNS weer in orde is.

Vandaag merk ik dat we nog steeds weinig mail binnen krijgen. Sommige klanten kunnen ons bereiken en sommige niet. Zelf heb ik ook getest en mail vanuit Gmail komt driect binnen en vanuit Hotmail niet.

Ik heb Versio al gebeld en ze zien dat er iets niet goed is, maar zijn er nog niet achter wat.
Nu zag ik zelf dat bij de nameservers bij de domainnaam staat:
  • ns-g.dns.versio.nl
  • ns-n.dns.versio.eu
  • ns-f.dns.versio.be
Moet ik deze niet aanpassen naar de Office 365 nameservers? Of kan dit geen reden zijn dat het soms wel en soms niet functioneert?
  • ns1.bdm.microsoftonline.com
  • ns2.bdm.microsoftonline.com
  • ns3.bdm.microsoftonline.com
  • ns4.bdm.microsoftonline.com

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-07 12:40
Dat aanpassen naar ns*.bdm.microsoftonline.com moet je alleen doen als je daar ook je records hebt staan.
Er is niks mis met Office365 en het gebruik van externe DNS partij (in dit geval Versio).

Je moet er voor zorgen dat de DNS records die hier staan uitgewerkt (https://learn.microsoft.c...vider?view=o365-worldwide) in je DNS staan, en dat je natuurlijk de goede DNS servers opgeeft bij je registar. Maar omdat je domeinnaam ook al bij Versio staat mag je er vanuit gaan dat het al goed staat.

Als je wil controleren van welke DNS server je antwoorden krijgt, kan je de domeinnaam even in MXToolbox.com invullen en dan kijken wat hij zegt als reporter.

Bijvoorbeeld bij een lookup van Tweakers.net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xR2HwL3UjdkVu_gdr0Q84EL7SWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ryzjXH2ERzrECi7BBnojpAzl.png?f=user_large

Ik weet niet hoe vaak MS checkt of de records er nog zijn, maar het kan ook zijn dat je domein ontkoppeld is omdat hij de verificatie niet meer kon doen.
Check even of op de pagina https://admin.microsoft.com/Adminportal/Home#/Domains alles op groen staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben279 op 30-11-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:01
De nameservers kan je inderdaad op de nameservers van Versio laten staan. Via het Versio paneel stel je dan de records in die Microsoft aangeeft. Dit is hoe de meeste mensen Microsoft Exchange hebben ingesteld.

Wellicht dat er iets niet goed gaat met de synchronisatie tussen de Versio nameservers waardoor het nu weer niet goed gaat. Als je de domeinnaam stuurt (mag ook via DM) kan ik wel even voor je kijken of ik kan zien wat er mis gaat.

• VivaAtloni
Komadi schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:13:
De nameservers kan je inderdaad op de nameservers van Versio laten staan. Via het Versio paneel stel je dan de records in die Microsoft aangeeft. Dit is hoe de meeste mensen Microsoft Exchange hebben ingesteld.

Wellicht dat er iets niet goed gaat met de synchronisatie tussen de Versio nameservers waardoor het nu weer niet goed gaat. Als je de domeinnaam stuurt (mag ook via DM) kan ik wel even voor je kijken of ik kan zien wat er mis gaat.
Ik heb je een DM gestuurd.

• VivaAtloni
Ruben279 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:00:
Als je wil controleren van welke DNS server je antwoorden krijgt, kan je de domeinnaam even in MXToolbox.com invullen en dan kijken wat hij zegt als reporter.
Dit lijkt goed Reported by ns-f.dns.versio.be on 11/30/2023 at 12:24:30 PM (UTC -6), just for you.

Ik zie wel onderstaande info, waarbij de DMARC blijkbaar niet goed is:
DMARC Record Published No DMARC Record found Information More Info
DMARC Policy Not Enabled DMARC Quarantine/Reject policy not enabled Information More Info
DNS Record Published DNS Record found

• VivaAtloni
Ruben279 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:00:
Ik weet niet hoe vaak MS checkt of de records er nog zijn, maar het kan ook zijn dat je domein ontkoppeld is omdat hij de verificatie niet meer kon doen.
Check even of op de pagina https://admin.microsoft.com/Adminportal/Home#/Domains alles op groen staat.
Alles staat op groen. Dat was dus gisterenochtend niet zo, maar na het toevoegen van de DNS records in Versie was dit weer groen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-07 12:40
VivaAtloni schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:28:
[...]

Alles staat op groen. Dat was dus gisterenochtend niet zo, maar na het toevoegen van de DNS records in Versie was dit weer groen.
Top!
DKIM moet je regelen via het security portaal regelen -> https://security.microsoft.com/dkimv2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
Ja ik zag hem. Ik heb ook even gekeken. Jouw DNSSEC is onjuist geconfigureerd. Hierdoor werkt de DNS ook niet goed. Je kan dit voor nu het beste uit zetten. Dan zou het na een uur weer volledig moeten werken. Je kan dan proberen om het weer aan te zetten. Dan wordt het waarschijnlijk weer goed ingesteld. Als het dan weer niet werkt gewoon weer uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
Je kan DNSSEC uitschakelen via het Versio paneel. Net boven de DNS instellingen

• VivaAtloni
Komadi schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:32:
[...]

Ja ik zag hem. Ik heb ook even gekeken. Jouw DNSSEC is onjuist geconfigureerd. Hierdoor werkt de DNS ook niet goed. Je kan dit voor nu het beste uit zetten. Dan zou het na een uur weer volledig moeten werken. Je kan dan proberen om het weer aan te zetten. Dan wordt het waarschijnlijk weer goed ingesteld. Als het dan weer niet werkt gewoon weer uit zetten.
Direct gedaan. Hopelijk is het over een uurtje weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VivaAtloni
VivaAtloni schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:40:
[...]
Direct gedaan. Hopelijk is het over een uurtje weer goed.
Het werkt weer. Super bedankt!

Pagina: 1