Een paar weken geleden wilde mijn Sony UBP X800m2 niet meer aan. Op Youtube vond ik een filmpje voor de demontage, maar binnenin was niks afwijkends te zien. Door zoekend op het internet vond ik een tip op een Engelstalig forum, om een bepaalde diode (in het laagspanningsdeel van de voeding) te vervangen:
:strip_exif()/f/image/zpL3njxY8Fl4PFHq2kTUh8E1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor heb ik bij Sinuss een Schottky Rectifier, 100V, 40A, besteld, volgens het advies op het forum.
Het middelste pootje omgebogen, zodat de diode in de printplaat ging. Na vastschroeven van de printplaat kwam de speler weer tot leven en voor 8,75 Euro is mijn Blu-Ray-speler van de recycling gered! Ik wilde dit graag delen, zodat deze informatie ook in het Nederlands beschikbaar is. Het probleem lijkt immers vaker voor te komen..
:strip_exif()/f/image/zpL3njxY8Fl4PFHq2kTUh8E1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor heb ik bij Sinuss een Schottky Rectifier, 100V, 40A, besteld, volgens het advies op het forum.
Het middelste pootje omgebogen, zodat de diode in de printplaat ging. Na vastschroeven van de printplaat kwam de speler weer tot leven en voor 8,75 Euro is mijn Blu-Ray-speler van de recycling gered! Ik wilde dit graag delen, zodat deze informatie ook in het Nederlands beschikbaar is. Het probleem lijkt immers vaker voor te komen..