Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MaKrail
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Een paar weken geleden wilde mijn Sony UBP X800m2 niet meer aan. Op Youtube vond ik een filmpje voor de demontage, maar binnenin was niks afwijkends te zien. Door zoekend op het internet vond ik een tip op een Engelstalig forum, om een bepaalde diode (in het laagspanningsdeel van de voeding) te vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvLEuEb_npDR0TSIFAelhnV_1YA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpL3njxY8Fl4PFHq2kTUh8E1.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor heb ik bij Sinuss een Schottky Rectifier, 100V, 40A, besteld, volgens het advies op het forum.
Het middelste pootje omgebogen, zodat de diode in de printplaat ging. Na vastschroeven van de printplaat kwam de speler weer tot leven en voor 8,75 Euro is mijn Blu-Ray-speler van de recycling gered! Ik wilde dit graag delen, zodat deze informatie ook in het Nederlands beschikbaar is. Het probleem lijkt immers vaker voor te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff13579
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-05-2024
Hoi,

Voor iemand die nog niet zijn speler kan open maken. Hoe moeilijk is het om het betreffende onderdeel te vervangen? Ik lijk namelijk het zelfde probleem te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Open maken ga je niet onderuit komen. :)

Meet de diode door met een multimeter. Het kan hetzelfde probleem lijken, het hoeft het niet te zijn. Het betreffende onderdeel vervangen is waarschijnlijk een paar minuten werk.