Ik bezit over een Watts Vision verwarmingsinstallatie. Sinds vorige week kan mijn Aansluitmodule 6 zones (BT-M6Z02 RF voor de vloerverwarming) maar verbinding maken met maximaal 2 thermostaten. Bij nummer 3, 4 of 5 krijg ik een RF-error op de centrale unit.
Inmiddels heb ik alle apparaten verwijderd via de Centrale Unit en ziet mijn Watts Vision installatie er als volgt uit:
/f/image/U2vqcZ2fRhOJdSY0Eq9EcpCN.png?f=fotoalbum_large)
Wat heb ik geprobeerd:
Heeft iemand nog een idee? We hebben het nu met 2 thermostaten niet koud in huis (omdat de verbinding niet verbroken wordt), maar efficiënt is het niet.
Inmiddels heb ik alle apparaten verwijderd via de Centrale Unit en ziet mijn Watts Vision installatie er als volgt uit:
/f/image/U2vqcZ2fRhOJdSY0Eq9EcpCN.png?f=fotoalbum_large)
Wat heb ik geprobeerd:
- Verschillende Thermostaten geprobeerd, maar nummer 3, 4 en 5 verliest het signaal. Ongeacht welke thermostaat ik pak.
- Maximaal 3 thermostaten aangesloten op de centrale unit. Dan krijgt alleen nummer 3 een RF-signaal
- Firmware update van de Centrale Unit (draait nu op versie 3.09)
- Centrale Unit naar fabrieksinstellingen gezet (de WiFi installatie blijft wel behouden
)
- Eerst de BT-M6Z02 geconnect en dan de BT-WR02 en andersom, maakt geen verschil
- De antenne eruit getrokken van de aansluitmodule (BT-WR02), maar dan verliest thermostaat 1 en 2 ook het signaal (ik krijg dan voor thermostaten 1 en 2 ook een RF-error)
- Wanneer ik een RF-error krijg reset ik de module door < en > ingedrukt te houden (5 sec) en vervolgens koppel ik 1 voor 1 de thermostaten. Zodra ik 1 thermostaat verbonden heb haal ik de batterijen eruit (vroeger stond in de handleiding dat dit nodig was). Ook dit maakt geen verschil. Dus met of zonder batterijen koppelen heb ik beide geprobeerd.
- Uiteraard heb ik Watts Vision gebeld, maar die geven aan dat de BT-M6Z02 RF stuk is en ik hiervoor een nieuwe moet kopen (alle apparatuur is 5 jaar oud)
Heeft iemand nog een idee? We hebben het nu met 2 thermostaten niet koud in huis (omdat de verbinding niet verbroken wordt), maar efficiënt is het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Unkie op 30-11-2023 15:10 ]