Vraag

• Jelle911
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-04-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
65inch Oled TV
zelf al een x aantal reviews gelezen, mijn oog is gevallen op de:
Sony Bravia XR-65A95K of de LG OLED evo G3

Wat is je budget?
de prijs die ik ongeveer in gedachten had zat rond de 2000
bij hello tv heb ik voor de sony al een aanbieding gekregen van 2200 (kan ook 2300 zijn geweest)
kwa prijsverschil is het dan ineens niet meer zo spannend

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
er word een ps5 op aangesloten, verder is het reguliere tv en streamingdiensten.

Wat heb je zelf al gevonden?
de voorkeur ging uit naar de Sony vanwege het nieuwe type QD-Oled,
maar aangezien dit een 2022 model is ben ik bang dat er nog kwalitteitsissues mee kunnen zijn.

de LG is daarintegen lijkt mij een goed alternatief, echter heb ik in het verleden een LG gehad die last kreeg van banding. waar je dus wel aan denkt als ergens LG op staat 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
het lijkt erop dat ik zelf tot in de eeuwigheid ga lopen twijfelen.
dus kortom, wat is de meest "veilige" keuze als het gaat om kwaliteit en levensduur.
ik ben me er natuurlijk wel van bewust dat je altijd wel pech kan hebben met een scherm.

alle meningen zijn welkom

thx

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Hierbij ook een post waar je niets aan hebt, want mening:

Het is mij onduidelijk waarom je bang bent voor kwaliteitsissues met een 2022 model. Dat ding is al door vele aangeschaft en een tijd in gebruik. Ik zou eerder bang zijn voor software support.

Je eerdere ervaring met LG is natuurlijk N=1.

Beide zijn een tijd te koop kun je op internet zoeken naar problemen maar dat zegt weinig over toekomstige problemen.

Er is voor zover ik weer geen rationele keuze wat betreft kwaliteit om voor de een of de ander te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 30-11-2023 14:20 ]

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 16:10
Ik stond ook voor deze keuze, gekozen voor LG G3:

- 95K heeft een soort bruine waas over scherm (QD Oled)
- 95K heeft minder gaming ondersteuning, hier ook PS5
- LG G3 komt met muurbeugel en kan heel mooi tegen de muur

Dat zijn eigenlijk de redenen waarom ik voor de G3 ben gegaan, ow en de afstandsbediening werkt heel fijn :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle911
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-04-2024
Tazzios schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:19:
Hierbij ook een post waar je niets aan hebt, want mening:

Het is mij onduidelijk waarom je bang bent voor kwaliteitsissues met een 2022 model. Dat ding is al door vele aangeschaft en een tijd in gebruik. Ik zou eerder bang zijn voor software support.

Je eerdere ervaring met LG is natuurlijk N=1.

Beide zijn een tijd te koop kun je op internet zoeken naar problemen maar dat zegt weinig over toekomstige problemen.

Er is voor zover ik weer geen rationele keuze wat betreft kwaliteit om voor de een of de ander te gaan.
het is zeker onduidelijk wat de toestellen in de toekomst gaan doen, vandaar dat de keuze dus grotendeels gaat vallen op de meningen en ervaringen van anderen
Viper_4111 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:26:
Ik stond ook voor deze keuze, gekozen voor LG G3:

- 95K heeft een soort bruine waas over scherm (QD Oled)
- 95K heeft minder gaming ondersteuning, hier ook PS5
- LG G3 komt met muurbeugel en kan heel mooi tegen de muur

Dat zijn eigenlijk de redenen waarom ik voor de G3 ben gegaan, ow en de afstandsbediening werkt heel fijn :)
dat de 95K minder ondersteuning heeft voor gaming is me niet opgevallen, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcder
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-12-2023
Welkom op Tweakers. Geen idee wat je intentie was maar heel erg logisch was die post niet op deze plek dus bij deze verwijderd. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 01-12-2023 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
De G3 is een nieuwer model dan de A95K. De A95K is een eerste generatie QD-OLED. Nieuwe techniek, dus ik zou persoonlijk die 1e generatie (net zoals de Samsung 95B) overslaan. Qua beeldkwaliteit zullen de tv's elkaar niet veel ontlopen. Sowieso geeft elke OLED een goede beeldkwaliteit. Over het algemeen hebben de Sony's een betere processing van het beeld. Maar ook dat is in de marge.

Punten om mee te nemen in je overwegingen:
- Vooral veel gaming? Dan kun je eigenlijk niet om de LG heen. Ik heb een C3 en die heeft erg fijne specifieke gaming instellingen
- Voorkeur voor een bepaald OS? Sony gebruikt Android, LG hun eigen WebOS. Ik moet zeggen dat ik WebOS erg fijn vind werken en mijn Shield (android TV) momenteel niet mis. Android tv is wat mij betreft wel het fijnere OS van de twee. Echter, heeft mijn Shield geen Dolby Vision ondersteuning, dus stream ik momenteel vanaf de LG
- Moet de tv aan de muur? Dan is de G3 de betere keus. Die is gemaakt om aan de muur te hangen en komt zonder voet. Die kun je eventueel tegen bijbetaling krijgen.

Verder is het wat lood om oud ijzer waar je de keuze op moet baseren. Persoonlijk zou ik de G3 boven de A95K verkiezen, puur omdat die A95K een eerste generatie QD-OLED is.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is waarom je perse voor een QD-OLED of een tv als de G3 wil gaan en waar je vanaf komt. Ik heb de overstap van een 6 jaar oude LG OLED C7 naar een C3 gemaakt. Het verschil vond ik érg groot. De C3 heeft al een zoveel helderder beeld in SDR en HDR, dat mij een G3 of QD-OLED niet nodig lijkt. Ik heb een QD-OLED of G3 overigens nog nooit naast een C3 of iets dergelijks gezien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb nu 6 jaar een LG, maar ik ga over enkele weken over op Sony. Eigenlijk lijken beiden zoveel op elkaar qua kwaliteit dat je daar niet over hoeft te praten.

Voor mij zit het verschil in het OS. Na 6 jaar is WebOS op mijn LG ontzettend traag en bijna niet te gebruiken. Krijgt nog wel regelmatig updates. Ik heb er nu een Chromecast met Google TV op hangen en dat werkt perfect.

Ongeveer 4 jaar geleden heeft mijn broer Sony gekocht. Die draait nog steeds als een zonnetje met Google TV. Het grote voordeel van Google TV vind ik sideloaden. Zo heb ik standaard Mozilla Browser, een betere file manager met support voor veel meer bestanden en een aantal gemodificeerde apps.

Dit is mijn ervaring en nu ik ga verhuizen ga ik hetzelfde doen en een Sony nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Laatst online: 18-04 22:35
Deze maand overgegaan van een oude Samsung naar een Sony XR65A80L. Tijdje staan twijfelen tussen deze en een LG G3. De G3 heeft een MLA paneel en de A80L een 'traditioneel' paneel. Als je de twee televisies naast elkaar zet, zie je inderdaad dat de G3 iets helderder is. Naar mijn gevoel iets 'over the top', maar ik zie er wel de voordelen van in bij fel zonlicht. Toch vind ik de beeldverwerking op Sony beter en natuurlijker. Sony heeft iets wat ik erg prettig vind - Nu ben ik niet de enige thuis, dus ook de 'chef' laten kiezen. Die is niet erg geinteresseerd in het technische verhaal, dus bij de Mediamarkt laten kijken. Zij had ook direct een voorkeur voor de Sony. Beeld en Google TV waren voor haar belangrijke argumenten.

Hij hangt er nu een paar weken en ik moet zeggen, zeer tevreden. Wel de HDMI kabels moeten vervangen, want regelmatig ging het beeld op zwart bij de PS5. Na een 8K HDMI kabel problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Laatst online: 14-03-2024
LG geeft 5 jaar garantie op de G3 televisies.
Bron: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/garantie

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 15:03
waarom een G3 en geen C3,
ik lees dat er weinig verschillen zijn,..alleen dat de C3 goedkoper is en dat er ook nog een voet bij zit.
welke ik overigens niet zou gebruiken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iti6f91XzNrL9Sz8-hR8cIQ1opM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7Jzil8F2iMhoVmn2VQq9qOf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 18:43
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe OLED (maar dan 85") en twijfel ook tussen Sony en LG. Ik ga binnenkort eens in een winkel kijken waar ze beide hebben en de beeldkwaliteit proberen te vergelijke, maar dat valt nog niet mee. De laatste keer dat ik een TV kocht, was in een kleinere HiFi winkel en daar mocht ik naar hartelust met het apparaat knoeien, ik kon zelfs m'n eigen mediaplayer aansluiten. Je raadt het al, dat soort winkels bestaan niet meer. Dus ik zal het met een MediaMarkt of CoolBlue moeten doen.

Hebben de Sony's eigenlijk een IR sensor voor de afstandbediening? Want dat is bij mij wel een eis ivm de Logitech Harmony.

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 15:03
wil je geen Phillips tv? haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
PhilipsFan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:41:
De laatste keer dat ik een TV kocht, was in een kleinere HiFi winkel en daar mocht ik naar hartelust met het apparaat knoeien, ik kon zelfs m'n eigen mediaplayer aansluiten. Je raadt het al, dat soort winkels bestaan niet meer. Dus ik zal het met een MediaMarkt of CoolBlue moeten doen.
Ik denk dat je dat bij Smits in Arnhem nog wel voor elkaar krijgt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 00:06
ik heb sinds enkele dagen een G3 in de woonkamer hangen, nadat ik haast 30 jaar lang enkel Sony heb gehad. Dit maal koos ik niet voor Sony, gezien Sony wezenlijk duurder bleek voor vergelijkbare specs. Over de G3 ben ik (met nog geen 24 uur gebruikt) vooralsnog erg te spreken, het enige probleem dat ik heb is er eentje uit de HDMI / CEC / ARC categorie met mijn Marantz AVR (5010), maar goed, CEC he...
Pagina: 1