Voor mijn werk moet ik regelmatig op reis. Normaal ging ik altijd samen met iemand die een leaseauto had. Ik stapte in, we reden naar het vliegveld en hij parkeerde de auto daar. Echter, deze collega is hier niet meer werkzaam en nu wordt verwacht dat ik met mijn eigen auto naar het vliegveld ga en daar parkeer (parkeerplaats waarbij medewerkers de auto steeds verplaatsen, of ver weg parkeren). Hier ben ik geen voorstander van, ook vanwege de minimale kilometervergoeding die we krijgen. Ik leg er geld op toe om met mijn eigen auto te rijden.
We hebben hier twee bedrijfsauto's staan, die eigenlijk alleen maar gebruikt worden door gasten en niet door medewerkers (al vraag ik me af of dit mag, maar dat terzijde).
Ik wil eigenlijk weigeren tegenover mijn werkgever om met mijn privéauto te gaan, en vind dat ze hier maar de bedrijfsauto's voor beschikbaar moeten stellen. Kan mijn baas mij verplichten mijn eigen auto te gebruiken, aangezien hierover niets in het contract staat? En kan ik afdwingen dat hier een bedrijfsauto voor gebruikt wordt?
We hebben hier twee bedrijfsauto's staan, die eigenlijk alleen maar gebruikt worden door gasten en niet door medewerkers (al vraag ik me af of dit mag, maar dat terzijde).
Ik wil eigenlijk weigeren tegenover mijn werkgever om met mijn privéauto te gaan, en vind dat ze hier maar de bedrijfsauto's voor beschikbaar moeten stellen. Kan mijn baas mij verplichten mijn eigen auto te gebruiken, aangezien hierover niets in het contract staat? En kan ik afdwingen dat hier een bedrijfsauto voor gebruikt wordt?