Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 16:49
Voor mijn werk moet ik regelmatig op reis. Normaal ging ik altijd samen met iemand die een leaseauto had. Ik stapte in, we reden naar het vliegveld en hij parkeerde de auto daar. Echter, deze collega is hier niet meer werkzaam en nu wordt verwacht dat ik met mijn eigen auto naar het vliegveld ga en daar parkeer (parkeerplaats waarbij medewerkers de auto steeds verplaatsen, of ver weg parkeren). Hier ben ik geen voorstander van, ook vanwege de minimale kilometervergoeding die we krijgen. Ik leg er geld op toe om met mijn eigen auto te rijden.

We hebben hier twee bedrijfsauto's staan, die eigenlijk alleen maar gebruikt worden door gasten en niet door medewerkers (al vraag ik me af of dit mag, maar dat terzijde).

Ik wil eigenlijk weigeren tegenover mijn werkgever om met mijn privéauto te gaan, en vind dat ze hier maar de bedrijfsauto's voor beschikbaar moeten stellen. Kan mijn baas mij verplichten mijn eigen auto te gebruiken, aangezien hierover niets in het contract staat? En kan ik afdwingen dat hier een bedrijfsauto voor gebruikt wordt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Of regelen dat je een taxi kan nemen en declareren.

Veel wegen die naar Rome leiden.

Als het niet zo in je contract/arbeidsvoorwaarden staat, lijkt het me moeilijk om iets af te dwingen iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Afdwingen kan niet maar een bedrijfsauto ter beschikking stellen hoeft ook niet. Je kunt met OV naar het vliegveld.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
Volgens mij mag de werkgever verwachten dat jij van/naar kantoor/huis komt met eigen vervoer (hetzij OV hetzij een eigen auto/fiets/motor). Kilometers voor de baas zijn natuurlijk zakelijk en daar dient de baas in te voorzien lijkt mij? Maar IANAL

*sowieso

• jan011
Hartelijk dank voor de feedback. OV is geen optie door de tijden.
Taxi wellicht wel, ik zal het hier eens bespreekbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:47
Het is toch best simpel: een WG mag binnen redelijkheid verwachten dat je op je werk komt middels eigen vervoer (als je niet iets van een lease-auto/ov-pas/auto met chauffeur hebt). Mij lijkt hier echt wel sprake van een dienstreis. Daarvoor gelden andere regels, hetzij formeel hetzij informeel. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je niet zit te wachten op een auto (langdurig) op het vliegveld te hebben staan voor een dienstreis, bijvoorbeeld omdat je vrouw ook gebruik maakt van de auto. Ik zou dit gewoon voorleggen bij werkgever, en hem het probleem laten oplossen, dat deed hij immers hiervoor ook al, middels de collega met lease-auto.

En anders 'gewoon' naar kantoor rijden 's ochtends en vanaf daar naar het vliegveld middels vervoer van werkgever, immers over het algemeen geldt woon werk is eigen tijd, dienstreis is werktijd.

En wellicht de meest mooie optie (als je zit te wachten op een gouden kooi) de leaseauto van je ex-collega overnemen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Sammy_tukker op 30-11-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan011
Klopt, het gaat inderdaad om Werk-werkverkeer. Hier zijn al heel veel discussies over gevoerd, hoe we verzekerd zijn (nooit antwoord op gekomen). Als mijn auto beschadigd raakt door mijn schuld of schuld van een ander, verwacht ik dat we hiervoor verzekerd zijn. Hier heeft een collega slechte ervaringen mee; hij had schade en kreeg te horen 'eigen schuld'.

Vandaar dat ik en meer collega's onze privéauto minimaal willen gebruiken voor werk-werkkilometers. (ook met de 21 cent die we krijgen, leggen we er geld op toe).

Woon werk verkeer is inderdaad duidelijk dat dit met een prive voertuig gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:02
Woon/werk is in principe vanaf thuis naar kantoor, verzekering is voor jezelf.
Wel mag je er kilometervergoeding voor krijgen.

Zodra je voor werkopdrachten op pad moet rijdt je voor de werkgever en dan zou die voor elke schade verzekerd moeten zijn, ook als dat aan jouw priveauto is én een kilometervergoeding voor staat.
Overigens, in geval van 's ochtends thuis direct naar een opdracht rijden wordt vaak ook als woon/werk gezien, maar eventueel rijden naar volgende opdrachten op andere locaties niet.

Van thuis naar een vliegveld/station en daar lange tijd laten staan is buiten redelijkheid, en niet alleen om eventuele kosten. En dan nog niet eens spreken over de eventuele "valet" perrikelen en ander bijkomend risico.

Edit: strikethrough op basis van opmerking @Sebas1979

[ Voor 4% gewijzigd door Dieks77 op 30-11-2023 16:07 . Reden: strikethrough op basis van opmerking ]

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02
Dieks77 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:53:

Overigens, in geval van 's ochtends thuis direct naar een opdracht rijden wordt vaak ook als woon/werk gezien, maar eventueel rijden naar volgende opdrachten op andere locaties niet.
Door werkgevers die geen zin hebben om zich aan de wet te houden ja :+
https://www.rijksoverheid...-werkverkeer-als-werktijd

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jan011 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:46:
Hartelijk dank voor de feedback. OV is geen optie door de tijden.
Taxi wellicht wel, ik zal het hier eens bespreekbaar maken.
Hotel op het vliegveld? Dan is OV wel een optie.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dieks77 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:53:
Zodra je voor werkopdrachten op pad moet rijdt je voor de werkgever en dan zou die voor elke schade verzekerd moeten zijn, ook als dat aan jouw priveauto is én een kilometervergoeding voor staat.
Niet helemaal, meestal is in de km vergoeding voor dienstreizen een verzekering verrekend (lees die 21ct moet alles dekken, brandstof, verzekering, afschrijving, wegenbelasting). Verder is bij ons vanuit huis naar een werk rijden, direct een dienstreis (geen aftrek voor woonwerk verkeer).

Het lijkt me dat je werkgever kan je niet dwingen je eigen (prive) auto te gebruiken, je zou namelijk ook geen (prive) auto tot je beschikking kunnen hebben (ik heb een flink aantal collegas die geen auto hebbeb).
Alternatieven:
  • iemand je brengt en haalt (4x vergoeding), maar vind maar eens iemand die je midden in de nacht wil brengen
  • OV (maar niet mogelijk)
  • OV + overnachting op luchthaven
  • Huurauto
  • Taxi
  • Deelauto
Maar van deelautos heb ik weinig kaas gegeten of je die op schiphol kunt achter laten bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:05
En ik zal het je nog mooier vertellen, het mág niet eens zomaar wat de WG verlangt. Je mag namelijk niet zomaar én kilometervergoeding én parkeerkosten onbelast vergoeden. Dit heeft consequenties voor de vrije ruimte en kan je zomaar geld kosten als werknemer, zie bijvoorbeeld: https://www.willemsperson...en-hoe-zit-dat-ook-alweer

Dat grapje hebben ze mij ooit geprobeerd te flikken. Of ik even naar Schiphol wilde gaan en dan alleen kilometervergoeding krijgen en geen parkeervergoeding, daar was geen ruimte meer voor in de vrij ruimte. Ofwel of je 20 euro wil ontvangen om 100 euro te betalen. Nee bedankt. Ik heb voorgesteld dat een collega mij zou brengen om 06:00 of dat ik een taxi zou pakken à een paar honderd euro. Beiden zijn namelijk wél te vergoeden. Kromme regels in Nederland, maar zo zit het helaas. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar het was geen enkel probleem uiteindelijk.

Ontopic:
Ik zou niet weten waarom je niet met je privé auto zou gaan als de vergoeding gewoon in orde is, zet hem lekker op P3 lang parkeren. Dan verplaatst niemand de auto en staat hij prima toch? Als de auto thuis nodig is in die tijd, wat niet gek is, dan zou ik dat aangeven en verzoeken om een andere oplossing (wegbrengen, taxi of huurauto bijvoorbeeld).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Poot stijf houden
Gewoon zeggen : “ Dat doe ik niet”
Onder druk worden ook werkgevers vloeibaar
Met je eigen wagen zakelijke rit doen en er geld op toe leggen
Dat behoort gewoon niet zo
Er zijn vacatures zat , je heb zo wat anders

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jan011
Luzeklap schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:34:
Poot stijf houden
Gewoon zeggen : “ Dat doe ik niet”
Onder druk worden ook werkgevers vloeibaar
Met je eigen wagen zakelijke rit doen en er geld op toe leggen
Dat behoort gewoon niet zo
Er zijn vacatures zat , je heb zo wat anders
Dat ga ik ook doen. Ik laat het aan hun hoe ik op het vliegveld kom. Daar hebben we namelijk mensen voor die normaal de parkeer plaats boeken. Die kunnen vast ook een alternatief vinden, ik heb voorgesteld dat ik de bedrijfsauto neem en op het vliegveld parkeer. Dat was geen optie, dus is mijn prive auto ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Bij ons kunnen wij gewoon via Uber zakelijk naar Schiphol of OV met de NS business card of met je eigen auto en theoretisch ook met een huurauto. Maar dat laatste zien ze liever niet.

Dus je hebt een werkgever die wel erg zuinig is, moet je ook je reiskosten zelf voorschieten of heb je wel een Corp creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:49
Drardollan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:27:
En ik zal het je nog mooier vertellen, het mág niet eens zomaar wat de WG verlangt. Je mag namelijk niet zomaar én kilometervergoeding én parkeerkosten onbelast vergoeden. Dit heeft consequenties voor de vrije ruimte en kan je zomaar geld kosten als werknemer, zie bijvoorbeeld: https://www.willemsperson...en-hoe-zit-dat-ook-alweer
Ze mogen het wel belast vergoeden. Maar dan moeten ze wel zo rekenen dat het voor de werknemer goed uitkomt.

Veel werkgevers denken dat ze niet meer dan 21ct per kilometer mogen vergoeden. Maar dan mag prima. Ze mogen prima 1 euro per kilometen vergoeden. Daar hou je dan netto 60ct van over (ligt er aan wat je hoogste loonschijf is)

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 06-12-2023 14:26 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jan011 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:55:
ik heb voorgesteld dat ik de bedrijfsauto neem en op het vliegveld parkeer. Dat was geen optie, dus is mijn prive auto ook geen optie.
Dit snap ik echt niet, waarom is dit niet mogelijk. Je bent werknemer, het is een bedrijfsauto, dit is voor de WG toch ook voordeliger?

Waarom mogen alleen "gasten" dit gebruiken? Wie zijn dan "gasten"?

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 06-12-2023 14:29 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:35
Slasher schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:28:
[...]

Dit snap ik echt niet, waarom is dit niet mogelijk. Je bent werknemer, het is een bedrijfsauto, dit is voor de WG toch ook voordeliger?

Waarom mogen alleen "gasten" dit gebruiken? Wie zijn dan "gasten"?
Waarschijnlijk om dezelfde reden als TS die heeft: Dan staat die auto daar en kan niemand anders er gebruik van maken. Dus dan vind ik het ook wel logisch dat TS op zijn beurt ook niet met zijn privéauto naar het vliegveld gaat.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sissors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:48:
[...]

Hotel op het vliegveld? Dan is OV wel een optie.
Of een dag eerder naar de bestemming vliegen (en/of een dag later terug). Of gewoon later vertrekken. Dan maar de afspraken aanpassen. Mogelijkheden genoeg, en je zult zien dat de werkgever van TS opeens een stuk flexibeler wordt als TS dat een paar keer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:46
jan011 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:33:
Voor mijn werk moet ik regelmatig op reis. Normaal ging ik altijd samen met iemand die een leaseauto had. Ik stapte in, we reden naar het vliegveld en hij parkeerde de auto daar. Echter, deze collega is hier niet meer werkzaam en nu wordt verwacht dat ik met mijn eigen auto naar het vliegveld ga en daar parkeer (parkeerplaats waarbij medewerkers de auto steeds verplaatsen, of ver weg parkeren). Hier ben ik geen voorstander van, ook vanwege de minimale kilometervergoeding die we krijgen. Ik leg er geld op toe om met mijn eigen auto te rijden.

We hebben hier twee bedrijfsauto's staan, die eigenlijk alleen maar gebruikt worden door gasten en niet door medewerkers (al vraag ik me af of dit mag, maar dat terzijde).

Ik wil eigenlijk weigeren tegenover mijn werkgever om met mijn privéauto te gaan, en vind dat ze hier maar de bedrijfsauto's voor beschikbaar moeten stellen. Kan mijn baas mij verplichten mijn eigen auto te gebruiken, aangezien hierover niets in het contract staat? En kan ik afdwingen dat hier een bedrijfsauto voor gebruikt wordt?
Nee, je werkgever kan je niet dwingen om je eigen auto te gebruiken. Hij mag het vragen, maar je mag gewoon nee zeggen. Het is dan aan je werkgever om met een alternatief te komen. Dat kan een bedrijfsauto zijn, maar hij kan ook je taxi- of ov-kosten vergoeden. Of je niet meer vragen om een dienstreis te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit soort situaties betekent ook dat je (eventuele) partner ook geen gebruik kan maken van privé vervoer. Niet iedereen heeft de luxe dat er twee auto's beschikbaar zijn in een huishouden. Het lijkt me nogal onredelijk dat de werkgever van één van beide bepaalt dat de ander geen eigen auto beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Na een hoop drama ben ik uiteindelijk met de taxi naar het vliegveld kunnen gaan, en ook weer terug met de taxi.

Echter, nu brak mijn klomp weer. Ik zag dat de werkgever de reisuren opeens niet meer meetelt als werkuren? Voorheen gebeurde dit altijd.
Ons bedrijfsreglement vertelt hier niets over en we hebben geen CAO.
Wel staat in ons bedrijfsreglement wat niet meetelt.

"Tenzij anders overeengekomen of indien het werkrooster van de afdeling hiervan afwijkt, bedraagt de normale arbeidstijd 8 uur per dag en 40 uur per week (reistijd woon-werk verkeer, lunch-, koffie-, thee- en rookpauzes niet meegerekend)."

Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Lekker solliciteren in het nieuwe jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:50

Dido

heforshe

Als het goed is hoeven we je niet te vragen naar je goede voornemens voor 2024 :+

Veel succes met de banenjacht!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Ja je hebt ipv 21 cent een 10x zo hoog km tarief ingdiend nu, dat vindt men niet leuk :)

Als OV geen optie is door de tijden, dan is een hotelkamer bij het vliegveld ook een optie. Wat voor tijden gaat het dan om?
En hoe ver woon je van het vliegveld waardoor OV geen optie is. Vanuit oosten hier gaan toch best veel mensen op vakantie met vliegtuig en dan eerst de trein naar Schiphol. Eventueel wordt je op het station gedropt. Dan kan de auto ook weer mee terug.

[ Voor 36% gewijzigd door pennywiser op 19-12-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
jan011 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:33:
Hier heeft een collega slechte ervaringen mee; hij had schade en kreeg te horen 'eigen schuld'.
Veelzeggend in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
pennywiser schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:55:
En hoe ver woon je van het vliegveld waardoor OV geen optie is. Vanuit oosten hier gaan toch best veel mensen op vakantie met vliegtuig en dan eerst de trein naar Schiphol.
De eerste vluchten gaan tussen 6 en 7, dat betekend tussen 4 en 5 aanwezig op Schiphol. Ik weet niet waar jij in het oosten woont dat er al zo vroeg treinen naar Schiphol gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Dido schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:51:
Als het goed is hoeven we je niet te vragen naar je goede voornemens voor 2024 :+

Veel succes met de banenjacht!
BastaRhymez schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:22:
Lekker solliciteren in het nieuwe jaar
15 januari eerste gesprek al gepland. Echter zijn we bezig met een nieuw huis dus ik moet de financiering rond hebben voor ik naar een nieuwe baas ga…

Daarnaast vroeg ik me af of het wel mag wat ze doen. Er staat niks contractueel vast gelegd over zakelijke reistijd. En ik vond dit artikel;

https://nl.indeed.com/car...20verschillende%20plekken.

Wellicht zal in de nieuwe bedrijfsregels dit wel opgenomen gaan worden dat het prive tijd bedraagt🤣.
Deze gids doen ze elk jaar eenzijdig aanpassen en dan zeggen ze “ laatste alinea staat dat de directie de regels mag aanpassen”
Dit lijkt mij ook niet helemaal 100% te kloppen.

We vliegen overigens meestal vanuit Eindhoven, en woon in Limburg. De verbindingen zijn gewoon slecht dat he het net wel net niet haalt

[ Voor 5% gewijzigd door jan011 op 19-12-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:50

Dido

heforshe

jan011 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:52:
15 januari eerste gesprek al gepland.
Goed bezig!
Echter zijn we bezig met een nieuw huis dus ik moet de financiering rond hebben voor ik naar een nieuwe baas ga…
Timing zou ik niet onder mijn sterke punten op mijn CV zetten als ik jou was :+
Daarnaast vroeg ik me af of het wel mag wat ze doen.
Dat is best interessant om over na te denken, maar ik zou daar geen aandacht aan besteden tot je gesettled bent in een nieuwe baan.
Zelfs als je je gelijk kunt halen gaat je dat niet veel opleveren, maar wel heel veel tijd en moeite kosten die je wel beter kunt besteden :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
Personeelshandboek laat de directie meestal goedkeuren door de OR, maar het klinkt alsof jullie die niet hebben (OR is verplicht vanaf 50 medewerkers)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Dat is best interessant om over na te denken, maar ik zou daar geen aandacht aan besteden tot je gesettled bent in een nieuwe baan.
Zelfs als je je gelijk kunt halen gaat je dat niet veel opleveren, maar wel heel veel tijd en moeite kosten die je wel beter kunt besteden :)
Dat is het zeker, in Januari moet ik ook weer voor het werk weg, waarbij ik overdag reis. Dus feitelijk verwachten ze dat ik een dag verlof neem? 🤣🤣😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Wanneer is woon-werkverkeer wel werktijd
Voert u tijdens uw reis tussen huis en werk activiteiten uit in opdracht ('onder gezag') van uw werkgever? Dan telt de rit wel als werktijd. Voorbeelden:
  • Uw werkgever vraagt u om met een bedrijfsbusje onderweg van huis naar werk een collega op te halen. De rit telt dan voor u als werktijd. Dit is niet het geval voor de collega die door u wordt opgehaald.
  • U werkt langere tijd regelmatig op een ander werkadres. Maar eerst moet u vanuit huis langs uw bedrijf rijden. De rit van uw bedrijf naar het andere werkadres (en terug) telt als werktijd.
  • U werkt bij een bedrijf en gaat aan het begin van de werkdag vanuit huis rechtstreeks naar uw eerste klant. Deze rit telt als werktijd.
Is het onduidelijk of u een rit in opdracht ('onder gezag') van uw werkgever uitvoert? In uw arbeidsovereenkomst kunnen hierover afspraken staan. Ook kunnen er afspraken zijn gemaakt met de ondernemingsraad of de personeelsvertegenwoordiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
MrAngry schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:59:
Personeelshandboek laat de directie meestal goedkeuren door de OR, maar het klinkt alsof jullie die niet hebben (OR is verplicht vanaf 50 medewerkers)
Yes we hebben inderdaad minder dan 50 medewerkers op onze vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:49
jan011 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:01:
[...]

Yes we hebben inderdaad minder dan 50 medewerkers op onze vestiging.
Vestiging of gehele bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
cedras schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:45:
[...]

Vestiging of gehele bedrijf?
Vestiging, andere vestigingen bevinden zich buiten nederland.
Pagina: 1