Vraag

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 22:29
Hello, ik heb een vraagje. Ik speel Quake 4, ja ik weet het het is een oude game, maar het lijkt er op dat de GFX niet zo mooi zijn als op Youtube. Ik speel op Ultra quality en heb alle nodige settings aan staan, maar qua detail lijkt het niet aan te sluiten met wat ik op het internet zie. Kan het liggen aan mijn Nvidia settings oid? Waar zou de oplossing kunnen liggen?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:12

Fanta

FordPerformance™️

Wacht, ik pak even mijn kristallen bol er bij.

Maar serieus, als je een goed antwoord wilt, zou ik adviseren om even screenshots te maken van de game zoals hij op jouw scherm verschijnt, en screenshots van het filmpje waar je op doelt.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

• Janterworst
Fanta schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:45:
Wacht, ik pak even mijn kristallen bol er bij.

Maar serieus, als je een goed antwoord wilt, zou ik adviseren om even screenshots te maken van de game zoals hij op jouw scherm verschijnt, en screenshots van het filmpje waar je op doelt.
Maar is er niet zoiets dat bijvoorbeeld je settings van bijvoorbeeld een Nvidia applicatie de kwaliteit belemmert?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53
Met de huidige Nvidia drivers zijn er wel honderden settings die je kan veranderen.
De meeste ervan hebben invloed op de kwaliteit.

Maar wat vind je "niet zo mooi"?
Is de resolutie te laag? Of juist te hoog?
Kan je zien dat de textures een lage kwaliteit zijn (dan is mogelijk je monitor resolutie te hoog)
Of zijn de textures te scherp, en moet je over naar een klassieke CRT die de kleuren en randen wat meer "door elkaar mengt".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Janterworst
GarBaGe schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:49:
Met de huidige Nvidia drivers zijn er wel honderden settings die je kan veranderen.
De meeste ervan hebben invloed op de kwaliteit.

Maar wat vind je "niet zo mooi"?
Is de resolutie te laag? Of juist te hoog?
Kan je zien dat de textures een lage kwaliteit zijn (dan is mogelijk je monitor resolutie te hoog)
Of zijn de textures te scherp, en moet je over naar een klassieke CRT die de kleuren en randen wat meer "door elkaar mengt".
Ik zit nu net even te kijken naar de ‘rocket launcher’ in het filmpje op YT (ook Ultra settings en ook 1080P) en mijn rocket launcher. Pfff echt een verschil van jewelste. Veel meer detail in de RL vanuit het Youtube-filmpje. Je ziet echt de groeven en dat zie je bij mij niet. Of je dit texture quality noemt, geen idee, maar ik noem het even in jip en janneke taal details. Je ziet ook een roostertje in die launcher, nou … bij mij niet haha.

Verder vind ik het ook vreemd dat ie de ene keer op 62fps draait en nu 43-47fps. Dit, terwijl het draait op een Geforce RTX 2080 with Max-Q Design. Zou toch makkelijk op 60 moeten draaien.

EDIT: zelfde ruimte in de game als zonet draait nu, na herstarten van de game, wel 62fps. Strange…

[ Voor 4% gewijzigd door Janterworst op 30-11-2023 17:10 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je hebt het over 'het YT filmpje'... wélk YT filmpje?
En graag ook een paar screenshots (geen fimpje ivm compressie) van hoe het er bij jou uit ziet.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 20:49
Maar zeer waarschijnlijk iets als dit:

https://www.moddb.com/mods/quake-4-hi-def

• Janterworst
Icephase schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:16:
Je hebt het over 'het YT filmpje'... wélk YT filmpje?
En graag ook een paar screenshots (geen fimpje ivm compressie) van hoe het er bij jou uit ziet.
Het filmpje waar ik op doel is de volgende: YouTube: Quake 4 - Gameplay Playthrough Full Game (PC ULTRA 1080P 60FPS) No C...

Bij 3:33:00 is de Rocket Launcher te zien. Als je deze vergelijkt met de mijne (zie hieronder de screenshot) zie je duidelijk het verschil. Bij 4:37:28 is deze launcher nogmaals te zien. Veel meer detail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtVMj4jm6n-53_9I0HXfgIGxqZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vbkkNjYnrX7q9MirhWrpu1Av.png?f=fotoalbum_large

Deze screenshot is dus gemaakt met mijn playthrough.

[ Voor 3% gewijzigd door Janterworst op 30-11-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
Ik stuitte laatst op het volgende:

YouTube: Quake 4 - Graphics Issues (low textures) - Solution

Blijkbaar is het een kwaal wat meerdere gamers hebben. Lijkt erg op dat van mij.
Pagina: 1