Hoi Allemaal,
3 jaar terug heb ik een PC samengesteld om te gebruiken als HTPC / Plex server / NAS. Ik ben van plan om de PC te upgraden zodat ik er ook op kan gamen.
Ik zoek een?
Ik zou graag de CPU willen upgraden en een GPU toevoegen, dan moet ik er prima een game op kunnen spelen lijkt me.
Zou de voeding ook nog moeten upgraden?
Wat is je budget?
Dit mag maximaal 500 euro kosten, maar het liefst minder. Ik weet dat hij een vrij krap budget is, daarom sta ik ook zeker open voor 2e hands opties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik een mobo met AM4 socket heb dacht ik qua CPU aan een Ryzen 5600(X), 5700X of 5800X.
Qua GPU kies ik het liefst voor Nvidia. Dit is omdat de pc ook wordt gebruikt als plex server, met een nvidia GPU kan ik gebruik maken van hardware transcoding, dit wordt op AMD GPU's minder goed ondersteund.
Als er ervaring is met AMD GPU's die ook voor hardware transcoding gebruikt kunnen worden sta ik daar wel voor open. Volgens mij krijg ik qua game prestaties meer bang for buck bij AMD.
Nieuw past de RTX 3060 binnen het budget.
2e hands zou een RTX 3070 of 2080 mogelijk zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De belangrijkste functie van de PC zal zijn huidige functie blijven, Plex media server.
Ik wil ermee kunnen gamen, dit zal in eerste instantie op 1080p zijn en via sunshine/moonlight streamen naar mijn steam deck, misschien volgt er nog eens een upgrade naar een 1440p monitor.
Dit is mijn huidige systeem:
Graag hoor ik wat jullie vinden van de upgrades die in gedachte heb.
3 jaar terug heb ik een PC samengesteld om te gebruiken als HTPC / Plex server / NAS. Ik ben van plan om de PC te upgraden zodat ik er ook op kan gamen.
Ik zoek een?
Ik zou graag de CPU willen upgraden en een GPU toevoegen, dan moet ik er prima een game op kunnen spelen lijkt me.
Zou de voeding ook nog moeten upgraden?
Wat is je budget?
Dit mag maximaal 500 euro kosten, maar het liefst minder. Ik weet dat hij een vrij krap budget is, daarom sta ik ook zeker open voor 2e hands opties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik een mobo met AM4 socket heb dacht ik qua CPU aan een Ryzen 5600(X), 5700X of 5800X.
Qua GPU kies ik het liefst voor Nvidia. Dit is omdat de pc ook wordt gebruikt als plex server, met een nvidia GPU kan ik gebruik maken van hardware transcoding, dit wordt op AMD GPU's minder goed ondersteund.
Als er ervaring is met AMD GPU's die ook voor hardware transcoding gebruikt kunnen worden sta ik daar wel voor open. Volgens mij krijg ik qua game prestaties meer bang for buck bij AMD.
Nieuw past de RTX 3060 binnen het budget.
2e hands zou een RTX 3070 of 2080 mogelijk zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De belangrijkste functie van de PC zal zijn huidige functie blijven, Plex media server.
Ik wil ermee kunnen gamen, dit zal in eerste instantie op 1080p zijn en via sunshine/moonlight streamen naar mijn steam deck, misschien volgt er nog eens een upgrade naar een 1440p monitor.
Dit is mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 77,- | € 77,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime B450M-A | € 150,60 | € 150,60 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,- | € 89,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 Tempered glass | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE 550 Bronze - V2 230V | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 29,- | € 29,- |
Totaal | € 546,44 |
Graag hoor ik wat jullie vinden van de upgrades die in gedachte heb.