• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58
Ik zit een nieuwe behuizing voor mijn desktop te overwegen.
Ik gebruik nu een 10+ jaar oude Cooler Master Stacker

Deze kast begint wat gedateerd te worden en ik ervaar de volgende nadelen:
- geen USB-C aansluiting op de kast (voor snel inprikken van Security Key)
- geen mogelijkheid om makkelijk front fans te monteren
- beperkte ruimte voor lange videokaart wegens interne en externe 3,5" bays

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe kast, welke minimaal de volgende requirements heeft:
- USB-C aansluiting
- flow focust
- ruimte voor lange lange videokaart.
- optie tot installatie van 360 AIO
- moet ATX moederbord kunne bevatten

Echter, wegens WAF heb ik de behuizing ingebouwd in een kast en dat geeft wat restricties mee aan de grootte van de kast:
- maximale breedte: 25cm
- maximale hoogte: 50-52cm (ik heb 56cm, maar de lucht die uit de bovenkant komt moet nog ergens heen)
- maximale diepte: 60 cm.

Als ik kijk nog goed scorende flow cases, kom ik uit bij bijvoorbeeld Corsair, Fractal of NZXT.

Voor Corsair heb ik gekeken naar de 4000D, maar hier past (volgens mij) geen AIO 360 in.

Fractal lijkt wat aan de prijzige kant en vooral te focussen op "show" kasten.
Gezien mijn kast ingebouwd is, mag ie er best uitzien als een baksteen.

Voor NZXT lijkt de H7 Flow wel een goede kandidaat.
Als ik de "zwart RGB" versie neem, krijg ik gelijk 3 front intake fans.
Alleen, deze heeft een glazen zijkant (waarom?) en de zijpanelen zijn afklikbaar en NIET te zekeren met een schroef.
Dat voelt alsof het wachten is tot de zijkant een keer los schiet en die ruit aan diggelen gaat....
Mijn bestaande Cooler Master heeft een metalen zijpaneel met openingsgaten voor een extra fan. Veel praktischer.

Voor BeQuite, lijken de kasten best groot.
De Dark Base en Silent Base lijken te groot.
De Silent Base 601 is wellicht een optie. Die heeft een metalen zijpaneel ipv glas. Flink pluspunt...
Maar... dan heeft ie geen USB-C, alleen 3x USB-A.
Waarom?

Ik denk, ik gooi mijn gedachten op dit topic.
Wellicht dat iemand hier ook mee worstelt en wellicht een tip heeft waar ik nog niet aan heb gedacht?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:06
uitvoering: be quiet! Shadow Base 800 Zwart voldoet bijna geheel aan je eisen op de hoogte van 52,2cm na. Front I/O staat schuin voorover wat de bediening in een kast met beperkte ruimte erboven een stuk makkelijker maakt. Een glazen zijpaneel zou ik niet over in zitten. Die valt er niet zomaar uit.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58
Uszka schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:21:
uitvoering: be quiet! Shadow Base 800 Zwart voldoet bijna geheel aan je eisen op de hoogte van 52,2cm na. Front I/O staat schuin voorover wat de bediening in een kast met beperkte ruimte erboven een stuk makkelijker maakt. Een glazen zijpaneel zou ik niet over in zitten. Die valt er niet zomaar uit.
He, dat is een goede tip. 1x USB-C, 2x USB-A.
Zo te zien, praktisch alles wat ik zoek.
Bedankt.

52cm hoogte moet net kunnen.
zijpaneel is zo te zien te verzekeren met een (hand) schroef.
Dat is bij die NZXT H7 Flow niet het geval. Dit "klikt" alleen.
Je zou een keer de kast verplaatsen, beetpakken en per ongeluk het zijpaneel eraf trekken en dan lazert die kast op de grond ofzo.... Geen fijn idee bij die NZXT

Edit: ff de reviews lezen.... geen "reset'-knop. Ja, inderdaad. Heb ik dat echt nodig..... Neehhh.... Voor zo weinig als ik die gebruik, kan de stroom ook van de kast
geen speaker. Ach, die kan ik wel overzetten uit mijn oude kast.
weinig HDD mogelijkheden... Ik heb zelf nu 1x 2,5"SATA SSD, geen 3,5" meer. Dus geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door GarBaGe op 30-11-2023 11:50 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD