Beste tweakers.
Ik heb een woning gekocht vorige maand en ik heb een vraag over de vloerverwarming in de badkamer.
mijn kennis van deze techniek is echt minimaal dus ik hoop dat iemand mij wat hierover kan uitleggen:
In de badkamer hangt deze (ik denk thermostaat)
:strip_exif()/f/image/cOxGEJNztu1ssodZe9yR5ims.jpg?f=fotoalbum_large)
en deze pomp hangt in de kelder:
:strip_exif()/f/image/9822QqgTmNLD3ZDnysi8ww4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
De water buizen naar deze pomp toe zien er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/sDwfVj2tr70cd16i7hFqfwWd.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik deze buizen volg zie ik dat deze naar andere radiatoren in de kelder loopt. Als ik het dus goed begrijp is mijn vloerverwarming aangesloten op de CV?
Dit is mijn CV ketel:
:strip_exif()/f/image/Ock8MfiEhYAIG3pbOvnosXLP.jpg?f=fotoalbum_large)
maar dan komen hier mijn vragen:
* De pomp in de kelder draait 24/7. Ik zag online van die stekkers die je er tussen kan zetten met een klemmetje op je CV leiding dat de pomp alleen aan gaat zodra het voelertje voelt dat de CV leiding warm wordt. Is dit aan te raden?
* Zodra ik de thermostaat in de badkamer aanzet en op de hoogste stand zet zie ik dat permanent me stroomverbruik met 600 watt stijgt.
Mijn thermostaat in de woonkamer (welke op mijn cv ketel zit aangesloten staat uit aangezien ik me woonruimtes met een pelletkachel verwarm (deze zit niet aangesloten op de CV)
Zodra ik mijn thermostaat in de badkamer aanzet heb ik dus een stroom verbruiker erbij maar wat verbruikt er dan stroom? is mijn vloerverwarming dan toch deels elektrisch?
Zoja, waar zit dan het gedeelte wat het water verwarmt?
Tevens merk ik op dat zodra ik de thermostaat in de badkamer aan heb staan en de thermostaat van me CV in de woonkamer uitzet na 12 uur de leidingen naar de rode pomp toe koud zijn.
Ik snap er helemaal niks meer van....'
Aanvulling:
Badkamer is op de BG.
Rode pomp is in de kelder.
Ketel is op de BG
Ik heb een woning gekocht vorige maand en ik heb een vraag over de vloerverwarming in de badkamer.
mijn kennis van deze techniek is echt minimaal dus ik hoop dat iemand mij wat hierover kan uitleggen:
In de badkamer hangt deze (ik denk thermostaat)
:strip_exif()/f/image/cOxGEJNztu1ssodZe9yR5ims.jpg?f=fotoalbum_large)
en deze pomp hangt in de kelder:
:strip_exif()/f/image/9822QqgTmNLD3ZDnysi8ww4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
De water buizen naar deze pomp toe zien er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/sDwfVj2tr70cd16i7hFqfwWd.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik deze buizen volg zie ik dat deze naar andere radiatoren in de kelder loopt. Als ik het dus goed begrijp is mijn vloerverwarming aangesloten op de CV?
Dit is mijn CV ketel:
:strip_exif()/f/image/Ock8MfiEhYAIG3pbOvnosXLP.jpg?f=fotoalbum_large)
maar dan komen hier mijn vragen:
* De pomp in de kelder draait 24/7. Ik zag online van die stekkers die je er tussen kan zetten met een klemmetje op je CV leiding dat de pomp alleen aan gaat zodra het voelertje voelt dat de CV leiding warm wordt. Is dit aan te raden?
* Zodra ik de thermostaat in de badkamer aanzet en op de hoogste stand zet zie ik dat permanent me stroomverbruik met 600 watt stijgt.
Mijn thermostaat in de woonkamer (welke op mijn cv ketel zit aangesloten staat uit aangezien ik me woonruimtes met een pelletkachel verwarm (deze zit niet aangesloten op de CV)
Zodra ik mijn thermostaat in de badkamer aanzet heb ik dus een stroom verbruiker erbij maar wat verbruikt er dan stroom? is mijn vloerverwarming dan toch deels elektrisch?
Zoja, waar zit dan het gedeelte wat het water verwarmt?
Tevens merk ik op dat zodra ik de thermostaat in de badkamer aan heb staan en de thermostaat van me CV in de woonkamer uitzet na 12 uur de leidingen naar de rode pomp toe koud zijn.
Ik snap er helemaal niks meer van....'
Aanvulling:
Badkamer is op de BG.
Rode pomp is in de kelder.
Ketel is op de BG
[ Voor 11% gewijzigd door Gh0st op 30-11-2023 09:14 ]