Toon posts:

SPDIF OUT op m`n mobo???????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw mobo gekocht en er zit een SPDIF OUT op, in de vorm van een geel tulp stekkertje en een optical out.

Er zit een AC97 audio-chip op

En achter op de doos staat dat je Dolby 5.1 kan luisteren via je home surround set, door hem aante sluiten op die SPDIF out.

Maar als ik nou van die 5.1 speakers koop voor m`n pc, kan ik die daar op aansluiten, want er zit maar 1 gewone 3.5" jacket op.

Alvast bedankt

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Misschien is het handig te vermelden welk mobo je hebt :)

Was getekend, enz. | specs

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Eh? Waar heb je die vandaan getrokken? :? Flex! *D

Maar goed, op de Asus websites issie nog niet te vinden.. Wat staat er over in je handleiding? Ik weet dat bv bij de Soyo (.....) Dragon er ook optisch in en uit bij zit, maar dat is alleen voor 4 kanaals geluid, niet voor 5.1 :(

Was getekend, enz. | specs

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38
Ja dat kan :)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 21:18

Metten

ik hou het graag simpel

Het is vrij simpel:
De SP/DIF uitgang op je mobo is alleen om het dolby digital/DTS signaal van DVD's door te geven. Je zal dus nog een externe decoder nodig hebben, die in setjes als de DTT2500/3500 zit en in alle DD/DTS versterkers natuurlijk.
Voor de rest kan je er alleen analoge (stereo) audio mee luisteren. Als je een 5.1 speakersetje hebt zonder decoder, kan je het beste een geluidskaart gebruiken als de SBlive! 5.1. Daarmee kan je dan ook DD(/DTS?) luisteren op je speakersetje.
btw:
AC'97 audio stelt qua kwaliteit geen ruk voor en belast de processor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ram ik m`n sblive er weer in

PS. mobo gekocht bij Mycom in rotterdam.
Pagina: 1