Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 23:51
Mijn vraag:
Ik heb een XM4 aangeschaft zodat ik muziek kan luisteren maar ook tegelijk op Discord in een voice chat kan zitten. De kwaliteit van de audio is zonder dat ik in een voice chat zit goed. Echter als ik beide aan heb staan dan is de audio erg matig.

Ik ben benieuwd of dit bij de XM5 mogelijk beter zal gaan of is dit gewoon een beperking van bluetooth?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony headphones connect-app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb multipairing uitgezet om te kijken of dit het verbeterde. Dit was helaas niet het geval. Ook veel tuning geprobeerd in de app maar dat veranderde niet dat de audio i.s.m. voice doffer klinkt.

Ook zag ik op Youtube iemand die zijn microfoon uitzette en daarmee voor hem het oploste maar dat is niet wat ik graag wil. Ik wil ook de mic kunnen gebruiken.

Ik ben ook benieuwd of meerdere Tweakers discord en muziek luisteren combineren |:( ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ecke op 29-11-2023 23:45 ]

Beste antwoord (via Ecke op 07-12-2023 21:33)

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:20
Je wilt het niet, ik wou het ook niet, maar er is geen andere optie. Je moet een losse Mic kopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:20
Je wilt het niet, ik wou het ook niet, maar er is geen andere optie. Je moet een losse Mic kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Bluetooth heeft als t in headset (2 way mode) beperkte bandbreedte, en geen fancy codecs.

Dus bij mij staat headset mode disabled, en gebruik ik een losse mic.

Is echt niet om aan te horen anders met muziek..

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:26
Gezien je probleem neem ik aan dat je op Windows zit..

Voor nu is daar geen oplossing voor. Zelfde gehad met andere headset. Teruggestuurd en een headset gepakt met een aparte ontvanger die wel tegelijk hoge kwaliteit mic en geluid kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Dit probleem zal je ook bij andere headsets hebben. Een headset kan in muziek/audio modus of in call modus werken. Met de mic aan werkt een headset in call modus, wat dus mono is en met lage bitrate.
Als je gebruik maakt van een externe mic, kan je headset in muziek/audio modus werken met de daarbij behorende geluidskwaliteit.
Headsets die gebruik maken van een dongle kunnen vaak wel datgene jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 23:51
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik gebruik inderdaad Windows en Discord maar heb dit zelfde gedrag ook op mijn iphone met de Discord app maar uit jullie reactie haal ik dat dit gewoon een beperking van bluetooth is.

Goed om te weten en ik zal helaas beide dan niet tegelijk kunnen gebruiken.
Pagina: 1