Mijn vraag
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van windows 10, naar windows 11.
Sinds ik over ben gestapt merk ik de laatste tijd veel problemen tijdens het gamen.
Op dit moment kan ik bijna niks spelen zonder dat mijn pc ineens uitvalt. Maar dit probleem is niet aanwezig als ik iets render via blender, of een benchmark doe.
Ik heb een hele hoop geprobeerd, en wil graag zeker weten dat dit geen software probleem is maar een hardware probleem voordat ik nieuwe onderdelen ga bestellen, die dan niet nodig zijn.
Mijn pc is nog redelijk nieuw, maar heb hem nu al 3 jaar. In het verleden heb ik nooit dit probleem gehad.
Het probleem:
Ik start een game op, speel ongeveer een half uur en dan valt mijn pc uit, na ongeveer 4 seconden start hij weer opnieuw op.
Het is geen warmte probleem, aangezien mijn pc wel gewoon zelf weer opstart. (De tempratuur van mijn onderdelen was ver onder de maximum)
En het probleem is echt alleen als ik aan het gamen ben. Tijdens dagelijk gebruik (ook hardware intensief) heb ik er geen last van.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i9-9900K
ASUS ROG MAXIMUS X HERO
MSI GTX 1080 Ti GAMING X
32GB Corsair vengeance RGB PRO
750w be quiet! power supply (80 plus bronze)
Windows 11 Pro 23H2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem word in event viewer aangegeven als Kernel-Power 41.
https://imgur.com/a/NMU2I9w
Heb een herinstalllatie gedaan van windows,
Drivers opnieuw geinstalleerd,
sfc snannow
Ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem,
Alvast bedankt!
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van windows 10, naar windows 11.
Sinds ik over ben gestapt merk ik de laatste tijd veel problemen tijdens het gamen.
Op dit moment kan ik bijna niks spelen zonder dat mijn pc ineens uitvalt. Maar dit probleem is niet aanwezig als ik iets render via blender, of een benchmark doe.
Ik heb een hele hoop geprobeerd, en wil graag zeker weten dat dit geen software probleem is maar een hardware probleem voordat ik nieuwe onderdelen ga bestellen, die dan niet nodig zijn.
Mijn pc is nog redelijk nieuw, maar heb hem nu al 3 jaar. In het verleden heb ik nooit dit probleem gehad.
Het probleem:
Ik start een game op, speel ongeveer een half uur en dan valt mijn pc uit, na ongeveer 4 seconden start hij weer opnieuw op.
Het is geen warmte probleem, aangezien mijn pc wel gewoon zelf weer opstart. (De tempratuur van mijn onderdelen was ver onder de maximum)
En het probleem is echt alleen als ik aan het gamen ben. Tijdens dagelijk gebruik (ook hardware intensief) heb ik er geen last van.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i9-9900K
ASUS ROG MAXIMUS X HERO
MSI GTX 1080 Ti GAMING X
32GB Corsair vengeance RGB PRO
750w be quiet! power supply (80 plus bronze)
Windows 11 Pro 23H2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem word in event viewer aangegeven als Kernel-Power 41.
https://imgur.com/a/NMU2I9w
Heb een herinstalllatie gedaan van windows,
Drivers opnieuw geinstalleerd,
sfc snannow
Ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem,
Alvast bedankt!