Goede smart plugs anders dan Philips Hue?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 12:12
Mijn vraag
Zijn er goede smart plugs anders dan de Philips Hue Plugs? In mijn optiek zijn ze veel te duur als ik de rest van het aanbod zie, maar ik weet niet wat van dat aanbod wel en niet goed is. Misschien kan iemand me gidsen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple HomeKit gebruik ik nog niet, maar wil wel de optie hebben. Eventueel kan ik via de Sonos middels Alexa ook aansturen. Als die integratie erop zit zou dat fijn zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zag de Tp Link P115, maar die ondersteunen geen HomeKit. Schijnen wel goed gereviewed te worden. De P125 is er helaas niet in Europa.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:27
Kunt eens kijken naar Aqara. Maar dan heb je wel een hub nodig. Ligt er ook aan welk smart home platform je wilt gebruiken en welke accessoires je nog meer gebruikt. (Van welke fabrikant).

Daarnaast heb je nog eve, tp link (geen HomeKit volgens mij) en nog vele anderen.

Pro Tip, zoek even hier via de tweakers pricewatch, categorieën smarthome, subcategorie Schakelaars en filter dan op HomeKit.

Dan vind je er wel een aantal. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door TheKerremenke op 30-11-2023 06:29 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 12:12
TheKerremenke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:24:
Pro Tip, zoek even hier via de tweakers pricewatch, categorieën smarthome, subcategorie Schakelaars en filter dan op HomeKit.

Dan vind je er wel een aantal. 8)
Dankjewel voor de tip! Zal ik doen. En zal ook Aqara en Eve eens bekijken. Ik gebruik verder Tado en Eufy in huis. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt. Heb niet echt een voorkeur voor een systeem anders dan dat het gewoon doet wat het moet doen en ondersteuning biedt voor meerdere platforms zoals bv ook HomeKit

Eve heb je ook een HUB voor nodig toch? Of kun je met hun eigen App ook zonder HUB werken?

[ Voor 6% gewijzigd door IKON op 30-11-2023 09:11 ]

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Het mist de integratie met Apple Homekit, maar ik zou toch de Homewizard plugs willen noemen: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-energy-socket/. Met een vermogen van 3680W kun je er eigenlijk alles mee schakelen of meten, tot een droger aan toe. Ze hebben hun eigen app, maar integratie met een systeem als Home Assistent is ook mogelijk.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik heb zelf een shelly P1 inbouw schakelaar, is echt ideaal in gebruik en ondersteunde protocollen incl HomeKit.

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar overwegen waard?

[ Voor 36% gewijzigd door newtastyland op 30-11-2023 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik gebruik de Lidl Zigbee smart plugs
Ik heb ze in mijn Zigbee netwerk maar ze werken ook met Philips hue gateway en werken goed in HomeKit.

[ Voor 5% gewijzigd door gielie op 01-12-2023 08:09 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 21:52
Geen idee of ze goed zijn maar shelly heeft ook smart plugs en het is iig een respectabel merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het voordeel van Shelly plugs is dat ze het verbruik meten. Volgens mij zijn ze niet direct te integreren met Homekit, maar moet je daarvoor de firmware flashen naar een andere versie. Dat kan gewoon over de wifi, dus dat zou niet zo'n punt hoeven te zijn.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
De nieuwe lidl smaet plugs werken niet meer.. heb 2 nieuwe besteld. Krijg ze gekoppeld en ingeschakeld maar niet uitgeschakeld!
Heb toen een oucefe gepakt en gekeken naar de info van de stekker. Het type is in de info is gelijk alleen de fabrikant tekst is anders.
Hebben meerdere dit al ervaren?
Dus blijft nu alleen nog inmr en philips zelf nog maar over voor smartplugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpgielen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-02 11:16
royckev schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:12:
De nieuwe lidl smaet plugs werken niet meer.. heb 2 nieuwe besteld. Krijg ze gekoppeld en ingeschakeld maar niet uitgeschakeld!
Heb toen een oucefe gepakt en gekeken naar de info van de stekker. Het type is in de info is gelijk alleen de fabrikant tekst is anders.
Hebben meerdere dit al ervaren?
Dus blijft nu alleen nog inmr en philips zelf nog maar over voor smartplugs?
Ja hier ook last van helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ikea heeft de goedkoopste smartplugs en die werken hier prima met Home Assistant samen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tretakt-stekker-smart-80540349/

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 04-04-2024 10:31 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
Bij de Hornbach kun je nog iets met de laagste prijsgarantie. Zo heb ik de Philiips Hue Smart Plug voor € 21,50 per stuk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-06 09:38
jpgielen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:35:
[...]

Ja hier ook last van helaas :(
Jup... Eerste generatie werkte, nieuwe met energiemeter doen het niet meer. Zonde, met de vriendelijke prijs heb ik de bestaande intussen al lang en breed terugverdiend.
Pagina: 1