Plots niet meer compatibel voor Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missdiva
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-02 21:43
Heyhey,

Ik ben nieuw hier maar wel meteen met een vraag. Normaal als ik iets google kom ik ook hier uit maar deze keer laten de zoekopdrachten me in de steek.

Het is namelijk zo dat wij anderhalf jaar geleden bij Mediamarkt een computer hebben gekocht voor de dochters. Deze hadden plots problemen met enorme vertragingen en een nieuwe harde schijf was de oplossing.
Nu bij de 1ste pc liep alles vlot en de installatie lukte me meteen. De 2de is een ander verhaal.

Na het plaatsen van de nieuwe harde schijf kon ik plots geen windows 11 meer installeren omdat de pc niet compatibel is. Het stond er wel eerder op.
Er blijken problemen te zijn met de TPM. Ik heb het wel zoals zovele tutorials enabled maar er lijkt nu toch geen ondersteuning te zijn.
Ik ben een totale leek op vlak van computers, dus mijn vraag is of jullie me wat wegwijs kunnen maken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Om welke PC(s?) gaat het precies?
Anders is het ook voor ons maar gissen?

Wat wordt er voor fout aangegeven?
Geïnstalleerd met de laatste Windows 11 (23H2)?

Misschien zijn er (BIOS?) instellingen gereset/gewijzigd waardoor Windows 11 deze niet (meer?) herkent als compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missdiva
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-02 21:43
The_Doman schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:30:
Om welke PC(s?) gaat het precies?
Anders is het ook voor ons maar gissen?

Wat wordt er voor fout aangegeven?
Geïnstalleerd met de laatste Windows 11 (23H2)?

Misschien zijn er (BIOS?) instellingen gereset/gewijzigd waardoor Windows 11 deze niet (meer?) herkent als compatibel.
Oei, daar alle frustraties allemaal over het hoofd gezien. Ik ga morgenochtend alle info geven. Nu even zelf ontspannen, fijne avond nog ^^