Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mijn vrouw heeft een laptop van het werk. Deze draait op Windows 10 pro, en het Windows account staat op haar werk e-mail (naam@bedrijfsnaam.nl).

Nu heeft zij een tijd geleden op haar persoonlijke outlook account (naam@outlook.com) ingelogd via deze werk laptop. Ze weet niet meer precies hoe, maar waarschijnlijk gewoon Outlook via de webbrowser, of op Teams aangemeld met haar persoonlijke account.

Nu staat er bij Start --> instellingen --> Accounts --> Gezin en andere gebruikers onder het kopje "Uw familie" alle persoonlijke e-mail accounts van ons gezin (mij, zichzelf, mijn zus, en ouders.)
Ik heb wat jaren terug voor mijn familie een Microsoft Family account via Office 365 aangemaakt. Dit lijken ook de gekoppelde accounts te zijn.

Achter elk van deze accounts staat "Kan niet aanmelden". Als je daarop klikt, kan je op toestaan klikken.
Het lijkt er op dat zo persoonlijke accounts vanaf de werk pc benaderd kunnen worden.
Iets wat uiteraard onwenselijk is. Temeer omdat deze werk laptop te zijner tijd ingeleverd moet worden.

Hoe kan ik deze connectie met het gezinsaccount verwijderen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05

skate master

Autodesk Educator Expert

Zit er binnen de office management Portal geen optie waar je kunt zien op welke apparaten ingelogd is?
Hier zou je dan de apparaten kunnen ontkoppelen.
Wanneer ik in mijn eigen 365 inlog kan ik in mijn profiel de gekoppelde apparaten zien en volgens mij moet je dat als beheerder ook kunnen zien of de optie hebben om alle gekoppelde apparaten uit te loggen.
Dan is het daarna "slechts" weer inloggen op de juiste apparaten.

[ Voor 0% gewijzigd door skate master op 29-11-2023 22:35 . Reden: Typo ]