Meerdere inschrijvingen in één Google Formulier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_DD
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
Hallo,

Ik gebruik een Google Formulier voor inschrijvingen. Dat werkte altijd goed, maar deze keer wil ik dat de invuller meerdere mensen tegelijkertijd kan inschrijven in één formulier (naam en mailadres). Ik wil dus vermijden dat, als je verschillende mensen wil inschrijven, je ook evenveel formulieren moet invullen.

Weet iemand hoe dit moet? Een soort tabel met twee kolommen: de eerste voor de naam, de tweede voor het mailadres. En kan je dan met een plusteken meerdere rijen toevoegen als invuller?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

Voor zover ik weet is dat standaard niet mogelijk.

Zelf zou ik dat met een script oplossen.
Wanneer een nieuwe rij aan de Google sheet wordt toegevoegd kun je een script laten triggeren.
Dit script laat je dan de laatste rij uitlezen en de waarden verwerken op een nieuw tabblad in de volgorde die je zelf instelt.

• A_DD
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
Dankjewel voor je antwoord... Dan zal ik eens moeten opzoeken hoe je een script maakt. Of kan je me een tip geven waar ik daarover iets kan vinden?

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

A_DD schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:56:
Dankjewel voor je antwoord... Dan zal ik eens moeten opzoeken hoe je een script maakt. Of kan je me een tip geven waar ik daarover iets kan vinden?
Als je je Sheet geopend hebt kun je via het menu uitbreidingen -> Apps script de script omgeving voor je Sheet openen.
Hierin moet je dan een trigger maken voor de onSubmit() van je form.
Op de volgende pagina staat hier meer over.
https://developers.google...gers/events#form-submit_1

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

In je formulier kan je toch (hidden) conditional branching gebruiken daarvoor?
Dus de optie toevoegen met 'extra inschrijven' en daar een branche voor maken en herhalen tot zover nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.