Inbrekers schakelen Alarm en Camera's op Afstand uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedeleven
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-04-2024
Vandaag heeft er een inbraak plaatsgevonden in mijn winkel. Onze beveiligingssysteem, verzorgd door Verisure, omvat 3 camera's met bewegingssensoren en 2 schokdetectoren bij de deur.

De inbrekers hebben om 2:15 het slot kapot geboord en zijn het pand binnengegaan, waar ze tot 2:45 alles leeghaalden. Opvallend is dat het alarm pas om 3:00 uur afging, nadat ze het pand hadden verlaten. Volgens Verisure hebben de inbrekers een apparaat gebruikt om de alarm- en bewegingssensoren te verstoren.

We hebben interne bewakingsbeelden van een werkende camera die alles heeft opgenomen op een SD-kaart. Tijdens het bekijken van deze beelden viel het ons op dat het alarm niet afging, terwijl dat normaal gesproken zou moeten gebeuren bij de kleinste schok.

Verisure meldt dat het vaker voorkomt dat criminelen apparaten gebruiken om het alarm op afstand te verstoren/uitschakelen. Is dit correct? Moest dit niet van tevoren worden vermeld door Verisure? Kan ik Verisure aansprakelijk stellen voor het te laat melden van de inbraak?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is toch allemaal draadloos?

Wat staat er in de algemene voorwaarden van je contract over deze specifieke casus, het verstoren c.q. manipuleren van de beveiligingsapparatuur door derden, in dit geval dieven?

Je zou verwachten dat de dienst dit afdekt in de voorwaarden als je draadloze producten afneemt, indien niet draadloos of niet afgedekt, zou het best een leuke juridische weg zijn, mocht er nog geen zaak over zijn gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
Een Ajax alarmsysteem geeft melding wanneer een sensor geen verbinding heeft met de hub. Is dat niet zo bij Verisure?

Hopelijk wordt alles vergoed door je verzekering.

[ Voor 18% gewijzigd door nielsn op 29-11-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat is een alarm met een simkaart toch?
Kan je zien wanneer het systeem het alarm heeft geactiveerd,en wanneer het bericht verzonden kon worden?
Heeft het alarm vanaf 0215 probeert het alarm door te geven aan de meldkamer?

In een ideale wereld zou geen contact met het alarm vanuit de meldkamer ook een alarm moeten geven, maar dan heb je wel een probleem bij een grote mobile storing

Ik gok dat gewoon het mobiel signaal is verstoord, maar dat is een aanname.
Heeft veri-unsure nog verteld waar het probleem exact zit? Betreft het de sensoren of de verbinding?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:45
Als het draadloos is, dan is het simpel zat. Een jammer is zo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedeleven
Vorkie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:15:
Is toch allemaal draadloos?

Wat staat er in de algemene voorwaarden van je contract over deze specifieke casus, het verstoren c.q. manipuleren van de beveiligingsapparatuur door derden, in dit geval dieven?

Je zou verwachten dat de dienst dit afdekt in de voorwaarden als je draadloze producten afneemt, indien niet draadloos of niet afgedekt, zou het best een leuke juridische weg zijn, mocht er nog geen zaak over zijn gevoerd.
Ik zal vandaag de algemene voorwaarden doornemen om te achterhalen wat hierover vermeld staat. De politie vond het verhaal zelf vaag en bevestigde dat ze de melding pas 3 uur te hebben ontvangen. Ze arriveerden pas 20 minuten later in de winkel. Als het alarm tijdens de inbraak was afgegaan, zou de politie op tijd zijn geweest. Als het mogelijk is om het signaal gemakkelijk te verstoren of uit te schakelen, is het hele systeem waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedeleven
Ijsbad schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:21:
Als het draadloos is, dan is het simpel zat. Een jammer is zo te krijgen.
Systeem is inderdaad draadloos, verwacht inderdaad dat het een jammer is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tweedeleven schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:22:
Als het mogelijk is om het signaal gemakkelijk te verstoren of uit te schakelen, is het hele systeem waardeloos.
Correct. Had hier een Securitas systeem hangen.
Vermoedelijk exact het zelfde als Verisure en net zo kansloos.

Maar hebben we het idd over een 4g alarm? Of op een utp van het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedeleven
jack zomer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:26:
[...]

Correct. Had hier een Securitas systeem hangen.
Vermoedelijk exact het zelfde als Verisure en net zo kansloos.

Maar hebben we het idd over een 4g alarm? Of op een utp van het netwerk?
Betreft een 4g systeem helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tweedeleven schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:28:
[...]

Betreft een 4g systeem helaas.
leuk voor de fun
maar voor ''echte'' huis en bedrijfs beveiliging niet aan te raden.

ik vrees dat je weinig meer kan doen.
Verwacht dat het redelijk dicht getimmerd is in de voorwaarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
Is er helemaal geen sirene afgegaan? Lijkt mij toch vrij basaal als een sirene in de "armed" toestand zijn connectie verliest dat deze afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedeleven
Brokencore schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:43:
Is er helemaal geen sirene afgegaan? Lijkt mij toch vrij basaal als een sirene in de "armed" toestand zijn connectie verliest dat deze afgaat.
Die is niet afgegaan, dus waardeloos systeem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
In hun marketing geven ze aan dat se anti-jammer functionaliteit hebben. Dan zou je het niet verwachten dat het zo makkelijk is, zonder één enkel (anti-tamper) alarm.
Our wireless control panel is equipped with two-way communication so our around-the-clock monitoring service knows what's happening in an emergency. Plus with clever innovations like anti-jamming technology and Zero Vision® protective fog barriers, we're always one step ahead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Wow.. even belangrijk heeft verisure een certificaat afgegeven welke klasse hun alarm is? Normaal moet je dit door de verzekering laten goedkeuren dat het afdoende is voor jouw verzekering.

Als een alarm systeem zo makkelijk te manipuleren is mag het geen alarmsysteem heten in mijn optiek. Als een systeem detecteert dat het alle sensoren verliest moet het gewoon afgaan. Dat het de meldkamer mogelijk niet bereikt nog tot daar aan toe. Alhoewel mijn alarm systeem bij zelfs 1 communicatie mogelijkheid al direct wordt opgepakt door de meldkamer. Ik heb zowel vast internet als 4g backup als sim kaart backup. Als 1 van de verbindingen faalt belt de meldkamer mij al op dat ze een storings melding zien. En dit is een klasse 2 alarm.

En als de sirene afgaat en zeg dat ze alle signalen zouden jammen dan wordt de halve buurt wel wakker door de herrie van het systeem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Very zuur dit.
Ben ik nu de enige die al een BS-detector heeft zodra die de naam van dit bedrijf voor het eerst zag en dacht: "Dat is waarschijnlijk budget beveiliging". Tja kan aan mij liggen natuurlijk. Maar goed, ik zal mijn buurvrouw - die het alarm tegen haar angststoornis gebruikt met een paradoxaal effect van toegenomen paranoia, eens op een goede dag van de hoed en de rand inlichten. Even nadenken hoe ik d'r vertel dat ze kansloos is tegen echte boefjes zonder haar van d'r theewater te brengen...

[ Voor 1% gewijzigd door Ulysses op 29-11-2023 19:16 . Reden: spelling ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze reclame uiting van verisure kan je mogelijk nog wel tegen ze gebruiken mocht het echt zover komen.
De garantie van het nummer 1 alarm in Europa
Meer dan 5 miljoen klanten in Europa en Latijns-Amerika vertrouwen op het Verisure alarmsysteem, dat de beste oplossingen biedt om bedrijven te beschermen. Ongeacht wat voor bedrijf je hebt (winkel, kantoor, enz.), Verisure biedt de nodige bescherming.

Elk alarmsysteem is maatwerk, waarbij de Preventieborden, Shocksensoren en Detectoren van de installatie op strategische wijze worden geplaatst. Een complete bescherming voor alle toegangspunten en waardevolle objecten. Het vermijdt inbraken, detecteert dieven en faciliteert de noodzakelijke beveiligingsacties in elke situatie met het meest aanbevolen alarm voor bedrijven; het Verisure alarm
Denk dat elke rechter wel ziet dat iemand die zich nr 1 bedrijfs alarmen noemt toch niet zomaar kan zeggen ja sorry jammertje en ons spul werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Speed24 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:59:
In hun marketing geven ze aan dat se anti-jammer functionaliteit hebben. Dan zou je het niet verwachten dat het zo makkelijk is, zonder één enkel (anti-tamper) alarm.

[...]
vandaar de vraag of het probleem de sensor of de 4g verbinding was.
zijn de sensoren uit de lucht gedrukt, dan heeft verisure daar wel iets over uit te leggen.

is het de 4g verbinding die dood gedrukt is, tja dat is gewoon geen verbinding vanuit het systeem gezien.
technisch is het manipuleren, en strafbaar. maar niet perse iets waar verisure invloed op kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:41

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
Een inbraakalarm installeer je op maat van de klant (activiteit en goederen) en het gebouw. Normaal gezien zorg je voor zo een snel mogelijke detectie zodat je pac (alarm centrale van Securitas in dit geval) een bewakings- of echte agent kan sturen.

Ik denk dat er een aantal problemen mogelijk zijn;
- Het inbraakalarm is niet op maat van het gebouw waardoor er geen tijdige detectie gebeurt (inloop en meeloop zones die te lang in tijd of te groot zijn). Dit in combinatie met te weinig detectiepunten (deurstatus en detectoren). Een medewerker van Verisure maakt een ‘concept’ op dus normaal moet dit in orde zijn. Let op: dit is geen officieel concept zoals borg of een Veb erkend bedrijf dit doet.
- jamming van detectiepunten en hub. Dit is een doodsteek voor je product … een fatsoenlijk product meld dat er een jamming (sabotage) aan het gebeuren is en geeft alarm. Laat een volledig log door Verisure opmaken en je bezorgen.

Ik zou al eens beginnen met Verisure officieel aan te spreken op de inbraak en mss zelfs in gebreke te stellen door niet te leveren (inbraak wordt te laat gedetecteerd). Je hebt jouw vertrouwen in hen gelegd om je bedrijfseigendommen te beschermen. Ze moeten dit dan ook maar waarmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Kapotto schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:22:
Ik zou al eens beginnen met het bedrijf officieel aan te spreken op de inbraak en mss zelfs in gebreke te stellen door niet te leveren (inbraak wordt te laat gedetecteerd).
Eerst proberen zoveel mogelijk informatie te vergaren voordat je de zaak op scherp stelt. Misschien kom je er dan wel achter dat het bedrijf niet aansprakelijk is. Wat mrveenie zegt: certificaten, beloftes en voorwaarden allemaal op een rijtje zetten, uitzoeken wat er mis is gegaan, en dan bepalen of er een contractuele plicht of zorgplicht is geschonden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
fopjurist schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
[...]

Eerst proberen zoveel mogelijk informatie te vergaren voordat je de zaak op scherp stelt. Misschien kom je dan wel achter dat het bedrijf niet aansprakelijk is. Wat mrveenie zegt: certificaten, beloftes en voorwaarden allemaal op een rijtje zetten, uitzoeken wat er mis is gegaan, en dan bepalen of er een contractuele plicht of zorgplicht is geschonden.
Bedankt voor de aanvulling, mijn post was inderdaad iets te kort door de bocht.

Om een aanvulling te geven hierop;
- van waar kwamen ze binnen en heeft het concept van Verisure hier rekening mee gehouden.
Vb: langs de voordeur (standaard inbraakweg dus hier moet zeker rekening mee gehouden zijn)
Vb: langs een andere weg (hingen er genoeg detectiepunten op voor het pand)? Je kan altijd door een Borg of Veb een (betalend) concept laten opstellen wat het concept moet zijn volgens het VRKI 2.0. En dan vergelijken met concept van Verisure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe is dit verder afgelopen? @tweedeleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glennbc
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-04 22:34
Hier ex verisure technieker.

Het systeem is geen slecht systeem alleen is het jammer dat verisure meldkamer vaak een jamming alert negeert en denkt dat er niets aan de hand is.

Als ze in dit geval een telefoontje geven aan de klant weten ze direct dat er iets aan de hand is.

Maar helaas krijgen ze regelmatig zo een signaal binnen waardoor ze het bijna altijd negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Als het regelmatig false positives geeft en dermate vaak dat de meldkamer ze negeert dan is het dus geen goed systeem.

Ik heb jarenlang toegangscontrole systeem gedaan op Schiphol. In mijn eigen ondernemingen hangen alarm systemen klasse 2 bedraad. In 8 jaar maar 2x een valse melding gehad door een defecte sensor bleek uiteindelijk. En in 1 kantoor ruimte triggerde de robot stofzuiger het alarm door met een bureaustoel aan de haal te gaan.

Alle meldingen zijn door de meldkamer gewoon opgevolgd. Alleen als ik de uitschakeling binnen 30s deed dan niet maar anders was er steevast binnen 60s gebeld. Als er stroom uitval is of de vaste lijn wegvalt wordt er direct gebeld. Zelfs al draait de 4g en ups backup nog. Als de 4g wegvalt wordt ik ook direct gebeld. Gelukkig hebben ze dat nu wel gekoppeld aan het onderhoudswerk van kpn want afgelopen maanden is hier veel onderhoud geweest en werden de telefoontjes wel wat irritant.

Wat jij nu hier beschrijft vindt ik eigenlijk ongehoord van een alarm systeem.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 07-05-2024 09:20 ]

Pagina: 1