Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd15
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-07 15:25
Mijn vraag
Ik heb een recente HP Chromebook. Ik wil hier een Iiyama beeldscherm op aansluiten. Dit beeldscherm heeft
een hdmi en displayport aansluiting. Mijn chromebook heeft een usb-c aansluiting met daarnaast zo'n thunderbolt symbool (soort bliksem,mini displayport)

Ik kom er maar niet achter met welke kabel ik het best het scherm kan aansluiten. Ben bij een lokale computerzaak geweest en die wisten het ook niet, want verkochten geen chromebooks.
Als ik Google zie ik ook geen duidelijke optie:

Mini displayport kabel naar hdmi of displayport, usb-c naar hdmi?

Wie heeft er ervaring mee en heeft het juiste kabeladvies?

Bij voorbaat dank.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Er zit geen mini DP op de HP. 2x USB-C heeft het welke DP1.4 ondersteunen. Daar kan je een USB-C>HDMI of USB-C>DP in gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd15
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-07 15:25
Naast de ene usb;c staat een symbooltje van een stekker dus gebruik deze voor opladen. Naast de andere usb-c staat een bliksemschicht. Bij specificaties stond ook mini displayport. Daardoor dacht ik dat er mogelijk een adapter van usb-c naar mini displayport nodig was. Maar kan eens usb-c naar hdmi proberen.

Op mijn andere laptop zit gewoon een hdmi aansluiting. Dat is veel makkelijker. Gedoe met al die verschillende aansluitingen.

Bedankt voor je reactie.