Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een ultrawide 1440p monitor +100Hz (later ook 4k bij aankoop nieuw scherm) en PCVR
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond de 2000€ willen zitten zonder Windows licentie, als het kan net er onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik vlot PCVR wil gaan doen, zou ik minstens voor een RTX4080 willen gaan.
Een 4090 is te hoog gegrepen qua prijs.
Een 4070Ti zou eventueel ook voldoen, maar is toch een redelijke stap terug voor PCVR tov de 4080 en de 4070Ti heeft ook maar 12gb vram.
Verder ga ik voor team Nvidia, ondanks hun absurde prijs/fps, omdat ik ook wel de voordelen van DLS en FG wil hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben voor de Fractal Design Pop Mini gegaan omdat ik geen al te grote case wil en deze staat me ook aan qua design.
Ik heb ook gekeken naar een miniITX bouw, maar dan gaan de prijzen voor het moederbord ook bijna x2...
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik zou mijn lijstje graag laten valideren. Ik heb zelf al heel wat onderzoek gedaan, maar wat extra ogen kan nooit kwaad. Zien jullie iets dat ik kan verbeteren qua prestaties of prijs? Laat maar weten!
Gamen op een ultrawide 1440p monitor +100Hz (later ook 4k bij aankoop nieuw scherm) en PCVR
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou rond de 2000€ willen zitten zonder Windows licentie, als het kan net er onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 368,42 | € 368,42 |
1 | Moederborden | ASRock B650M PRO RS WIFI | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.194,90 | € 1.194,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Mini Air RGB Black TG Clear | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Waterkoeling | Gelid Solutions Liquid 240 | € 67,- | € 67,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | Voedingen | Silverstone DA850 Gold | € 96,- | € 96,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 139,- | € 139,- |
Totaal | € 2.245,12 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik vlot PCVR wil gaan doen, zou ik minstens voor een RTX4080 willen gaan.
Een 4090 is te hoog gegrepen qua prijs.
Een 4070Ti zou eventueel ook voldoen, maar is toch een redelijke stap terug voor PCVR tov de 4080 en de 4070Ti heeft ook maar 12gb vram.
Verder ga ik voor team Nvidia, ondanks hun absurde prijs/fps, omdat ik ook wel de voordelen van DLS en FG wil hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben voor de Fractal Design Pop Mini gegaan omdat ik geen al te grote case wil en deze staat me ook aan qua design.
Ik heb ook gekeken naar een miniITX bouw, maar dan gaan de prijzen voor het moederbord ook bijna x2...
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik zou mijn lijstje graag laten valideren. Ik heb zelf al heel wat onderzoek gedaan, maar wat extra ogen kan nooit kwaad. Zien jullie iets dat ik kan verbeteren qua prestaties of prijs? Laat maar weten!