Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitie420
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-12-2023
hallo ik heb de tp link deco m4 thuis en als ik het netwerk net opnieuw heb opgestart heb ik rond de 50mb/s alleen na een aantal uur zakt deze terug naar 10 mb/s en gaat die pas omhoog als ik het netwerk opnieuw opstart. ik heb het 1000mb/s pakket van ziggo en de nieuwste router alleen dit heeft allemaal nog niet veel verschil gemaakt.
iemand hier ervaring mee of hetzelfde probleem dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53
Smitie420 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:59:
hallo ik heb de tp link deco m4 thuis en als ik het netwerk net opnieuw heb opgestart heb ik rond de 50mb/s alleen na een aantal uur zakt deze terug naar 10 mb/s en gaat die pas omhoog als ik het netwerk opnieuw opstart. ik heb het 1000mb/s pakket van ziggo en de nieuwste router alleen dit heeft allemaal nog niet veel verschil gemaakt.
iemand hier ervaring mee of hetzelfde probleem dan hoor ik het graag.
Heb je ze bekabeld aangesloten of draadloos? Als ze draadloos zijn aangesloten zijn er ontzettend veel variabelen dat het van onze kant moeilijk te zeggen is wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:44
Heb je de m4 als router of accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
En wat bedoel je met het netwerk opstarten?

PS
50mb/s is 50 millibits per seconden ofwel een bit per 10 seconden.

[ Voor 46% gewijzigd door Ben(V) op 29-11-2023 16:19 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitie420
heb ze als accespoint staan staan en de main deco is bekabeld aangesloten en met netwerk opstarten bedoel ik het deco netwerk opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je ze als accesspoint hebt zal het herstarten van de main deco alleen dat doen en verder niets met de andere Deco's of je netwerk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Laatst online: 27-04 16:06
Ben(V) schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:16:
Als je ze als accesspoint hebt zal het herstarten van de main deco alleen dat doen en verder niets met de andere Deco's of je netwerk.
Vanuit de app kan je ze allemaal tegelijk herstarten, ook in AP mode.

Op het moment dat je de snelheid test, weet je dan ook met welk access point je verbonden bent?\
M.a.w. verbind je niet toevallig met een ander accesspoint na het herstarten en meet je daarom een andere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:41
Ik denk dat je de m4 die als router is ingesteld beter kan vervangen door een duurder model zos de x50 of x60.

De m4 is namelijk niet bedoeld voor hoge snelheden als 1Gbit internet. Daar heeft ie de rekenkracht niet voor.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitie420
hoef ook niet die 1 Gbit te halen als ie rond de 300 blijft is t ook prima maar dat ie na enige tijd terugzakt naar 100 of minder is erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Kijk even in de deco app
- hoe goed de verbinding tussen de nodes is (draadloos toch?)
- hoe goed de signaalsterkte met de client is
- met welke node de client verbonden is
- of de client via 2.4 of 5ghz is verbonden

Doe dat 2x: in de situatie dat het snel en langzaam is en vergelijk de resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 29-11-2023 19:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamers1
  • Laatst online: 04:44
Je kan als optie aleen de 5ghz gebruiken en als je 2.4 ghz apparaten hebt die verbinden met de gast optie alleen op 2.4 ghz
Je hebt dan altijd optimale snelheid voor je 5ghz apparaten, omdat 2.4 ghz vaak niet hoger komt als 74 mbps . Misschien is dit een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizm092
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Goedeavond hier het zelfde probleem. Als ik de deco’s terug zet naar fabrieksinstellingen en opnieuw instel dan heb ik 200mb/s maar naar verloop van tijd word dit minder. Ik denk nu ongeveer 1,5 maand later nog maar 30mb/s. En niks helpt. Ik gebruik deze als wifi router en niet als acces point. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 20:47
Ik het een trio setje in router modus en 5GHz only. Zo af en toe een Ookla Speedtest en steeds hetzelfde. Laatste reboot was in maart ivm een update. Netwerk optimalisatie doe ik 1x per 2 mnd geloof ik.
Pagina: 1