Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoontje (12) wil graag een desktop waarop hij Minecraft en Roblox kan spelen en schoolwerk (MS Office) kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft ongeveer 500 euro beschikbaar
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor (Dell U2713HMt 2560x1440), een keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat Roblox en Minecraft niet GPU intensief zijn denk ik dat een discrete GPU op dit moment niet nodig is en ik door de keuze voor een APU de kosten kan drukken. Wel zou ik graag de mogelijkheid open houden om in de toekomst een discrete GPU (RX 6600?) toe te voegen als hij spellen gaat spelen die grafisch intensiever zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Beste bang for buck is leidend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voorkeur heeft een zo klein mogelijk systeem (maximaal micro-ATX)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat denken jullie van onderstaande componenten die ik bij elkaar heb gezocht? Omdat het heel lang geleden is dat ik een systeem in elkaar heb gezet vraag ik me af of ik nog extra zaken moet meebestellen (koelpasta/schroeven?) of dat ik met onderstaande alles in huis heb om de PC in elkaar te zetten.
Mijn zoontje (12) wil graag een desktop waarop hij Minecraft en Roblox kan spelen en schoolwerk (MS Office) kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft ongeveer 500 euro beschikbaar
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor (Dell U2713HMt 2560x1440), een keyboard en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat Roblox en Minecraft niet GPU intensief zijn denk ik dat een discrete GPU op dit moment niet nodig is en ik door de keuze voor een APU de kosten kan drukken. Wel zou ik graag de mogelijkheid open houden om in de toekomst een discrete GPU (RX 6600?) toe te voegen als hij spellen gaat spelen die grafisch intensiever zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Beste bang for buck is leidend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voorkeur heeft een zo klein mogelijk systeem (maximaal micro-ATX)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat denken jullie van onderstaande componenten die ik bij elkaar heb gezocht? Omdat het heel lang geleden is dat ik een systeem in elkaar heb gezet vraag ik me af of ik nog extra zaken moet meebestellen (koelpasta/schroeven?) of dat ik met onderstaande alles in huis heb om de PC in elkaar te zetten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Wit | € 55,74 | € 55,74 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Voedingen | Seasonic G12 GC-550 | € 68,22 | € 68,22 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 49,12 | € 49,12 |
| Totaal | € 484,97 | |||