Software GPS tracker volgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja83
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
Goedemorgen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Voor de bosritjes met mijn paard gebruik ik een GPS tracker.
Het is wel eens gebeurd dat ze liever zonder mij verder ging, vond ik een minder goed idee, dus nu heb ik een tracker met SIM kaart aan mijn zadel hangen (goedkoop abonnement). Nu is het alleen zo dat de software die ik gebruikte (Glympse) nu opeens is ingesteld op maximaal 4 uur real time locatie delen. Aangezien de SIM kaart in de tracker zit en de tracker dicht zit met schroefjes, heb ik hier dus niets meer aan.
Weet iemand een goede app die ik kan gebruiken waarbij eenmalige toestemming om de locatie te volgen voldoende is en waarbij de locatie op een kaart te volgen is? Ik zoek iets zonder aanvullend abonnement aangezien ik al een abonnement op de SIM kaart heb zitten.

Ik hoor graag of iemand iets weet!

Groetjes Anja

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Ik volg het niet helemaal, maar ik zie dat Glympse een Android app is. Draait je GPS tracker dus op Android?
Aangezien de SIM kaart in de tracker zit en de tracker dicht zit met schroefjes, heb ik hier dus niets meer aan.
Wat maakt het uit dat de SIM-kaart in de dichte tracker zit? Bedoel je dat je daardoor niet meer bij de app kunt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja83
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
De gps draait niet op android. Ik heb een android telefoon waar de app Glympse op staat. Daarmee kun je simkaarten tracken. Alleen tegenwoordig moet die simkaart elke 4 uur de locatie opnieuw delen aan Glympse. En dat gaat niet want dan zou ik elke 4 uur die simkaart uit het GPS apparaat moeten halen en in m'n telefoon moeten stoppen om die toestemming te geven. Ik zoek dus een app waarmee je onbeperkt de gps van een simkaart kan volgen met eenmalig toestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Om welke GPS tracker gaat het? Ik snap niet hoe de communicatie werkt op basis van je beschrijving. Je schrijft dat de simkaart de locatie deelt, maar in feite is het de GPS tracker die dat doet en de simkaart alleen gebruikt om de data door te sturen, lijkt mij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunoDs61
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 22:36
Je zou kunnen kijken naar een eigen oplossing met (Traccar).

Ik draai dit nu als add-on in mijn Home Assistant en hiermee track je niet alleen een GPS tracker maar ook mobiele devices waarop de Home Assistant app is geïnstalleerd. Zo weten anderen ook waar jij bent als je met je paard op stap gaat. Op Android kun je dan een VPN als WireGuard gebruiken om bij je eigen server te komen. Voor de GPS tracker moet je iets doen met port forwarding.

Je moet de tracker dan wel zelf kunnen configureren. Zelf heb ik de TK911 Pro 4G (deze). Het voert te ver omdat hier nu verder uit te werken. Als je meer wilt weten, laat maar horen. Ik denk erover om nog een artikel te schrijven als dat er nog niet is op Tweakers.

[Edit] ik begrijp dat je al een abo hebt. Zelf had ik Tractive. Dergelijke devices zijn zo geconfigureerd dat ze verbinding maken met hun eigen platform en ik denk niet dat je buiten hun app om de data kunt lezen. De trackers zijn redelijk goedkoop aan te schaffen, maar hun verdienmodel zit in de abonnementen. Kijk eens naar XIPO connect voor een data-only sim. Dan ben je mogelijk nog goedkoper uit.

[ Voor 19% gewijzigd door JunoDs61 op 27-01-2024 23:28 ]