ik snap toetsenborden niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 08:56
Ik zoek een?
Keyboard

Ik ben opzoek naar een toetsenbord voor mn gaming build maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik wil gewoon een toetsenbord wat het doet, ik hoef geen custom toetsten, rgb is prima maar geen must. Moet ik naar mechanical? Ik vond multimedia knoppen altijd wel fijn.

Ik snap niet dat toetsenborden hyper customizable geworden zijn een ook niet waarom dat 100eu of meer mag kosten tegenwoordig, ik heb dan ook al jaren geen tobo meer gekocht.

Wat is je budget?
40-80?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

logitech was de shit altijd geloof ik?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 364,-€ 364,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 204,99€ 204,99
1VideokaartenSapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB€ 1.099,-€ 1.099,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 134,90€ 134,90
1MonitorsIiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart€ 379,-€ 379,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 249,42€ 249,42
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 132,-€ 132,-
2Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 106,99€ 213,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.867,28

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eerlijk: ga gewoon naar MediaMarkt o.i.d., tokkel wat op de toetsenbordjes die daar liggen, en kies er eentje die je goed vindt. Logitech is niet perfect maar best prima als je geen hoge eisen hebt.

Mechanische toetsenborden zijn duidelijk niet voor jou. De een zweert erbij, maar als je "het gevoel" ervan en de customizability niet nodig hebt dan kan je net zo goed voor een goedkope ramplank gaan.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Als je enige eis multimedia-toetsen is, dat heeft echt het merendeel van de toetsenborden wel tegenwoordig. Dus dan kan je in de pricewatch kijken welke je leuk vindt. Ze beginnen al bij 5 euro dus duur hoeft het niet te zijn. Op de plaatjes kan je wel zien of er multimedia-toetsen op zitten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
Mavamaarten schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:45:
Eerlijk: ga gewoon naar MediaMarkt o.i.d., tokkel wat op de toetsenbordjes die daar liggen, en kies er eentje die je goed vindt. Logitech is niet perfect maar best prima als je geen hoge eisen hebt.

Mechanische toetsenborden zijn duidelijk niet voor jou. De een zweert erbij, maar als je "het gevoel" ervan en de customizability niet nodig hebt dan kan je net zo goed voor een goedkope ramplank gaan.
Ik sluit mij aan bij Mavamaarten.

Ga gewoon even naar een winkel dat tobo's verkoopt, probeer er een paar en maak een keuze :)
De standaard ramplanken zullen niet duur moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik wil gewoon een toetsenbord wat het doet, ik hoef geen custom toetsten, rgb is prima maar geen must. Moet ik naar mechanical? Ik vond multimedia knoppen altijd wel fijn.
Je moet niks. Blijkbaar heb je geen hele hoge eisen aan toetsenborden, dus laat je ook niet gek maken door mensen die dat wel hebben ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Logitech heeft een iets andere toetsenbord indeling dan de meeste andere. Sommige mensen maakt dat geen drol, andere vinden het rete irritant, dus iets om te kijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Ik heb al 15 jaar een Cherry toetsenbord (met multimedia knoppen). Heeft me 19 euro gekost.
Cherry Stream (standaard USB keyboard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 11:18
Ik deel je mening en ben uiteindelijk op deze uitgekomen: uitvoering: Steelseries Apex 3 TKL (Qwerty US)

Bevalt erg goed, maar zoals gezegd blijft het een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
De reden dat er zoveel keuze in toetsenborden is, is omdat je zo'n toetsenbord zijn gevoel en geluid kunt aanpassen naar wat jij fijn vindt en mooi vindt klinken. Dit betekent dat het materiaal dat er gebruikt wordt voor niet alleen de case, keycaps, mogelijke foam, plates etc allemaal een effect hebben hierop en dan ook impact heeft op de prijs. Uiteraard is dit niet iets dat voor iedereen bestemd is en is compleet begrijpelijk.

Zoals anderen al hebben voorgesteld zou je gewoon naar een willekeurige winkel zoals de Mediamarkt kunnen gaan en hier dan wat toetsenborden uit proberen.

Ik kan eventueel ook een paar suggesties doen, zowel normaal als mechanisch. Ik mis alleen welk formaat toetsenbord je wilt? Wil je er een met alle F toetsen en numpad?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Toetsenborden zijn zo persoonlijk dat het echt iets is dat je zelf moet uitzoeken/proberen. Als je specifieke eisen/wensen hebt kunnen mensen wel je aangeven welke daar mogelijk bij aansluiten maar dan nog is er een wereld van verschil en soms zelfs de plek of het ontbreken van een enkele knop/functie kan een ergernis voor de een en een must voor de ander zijn.

Enige dat ik op je start post kan aangeven, gezien je logitech noemt, houd rekening mee dat die vrijwel altijd ISO zijn qua indeling (net als apple) terwijl ANSI gangbaarder is.

Verder heb je natuurlijk ook slijtage, de goedkopere hebben vaak opdruk die met veel gebruik (met name specifieke veel gebruikte knoppen zoals wasd) al snel slijten.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 29-11-2023 12:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:03

ResuCigam

BOFH

DukeBox schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:05:
Enige dat ik op je start post kan aangeven, gezien je logitech noemt, houd rekening mee dat die vrijwel altijd ISO zijn qua indeling (net als apple) terwijl ANSI gangbaarder is.
Dit is een goede om op te letten: Wil je een liggende of staande enter toets?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als fabrikant kan je zeggen: waarom 20 euro aan een toetsenbord als je 2500 aan een pc uitgeeft? Dat toetsenbord typ je de hele dag op, en mag dus wat kosten?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

Ik gebruik gewoon een crappy microsoft wired keyboard 600, kost bijna niks en werkt niet eens slecht. Heeft multimediatoetsen en een calculator knop en zijn redelijk spil-bestendig.
Okee het is absoluut niet fancy en de caps slijten wel af, maar voor die paar euro haal je gewoon eens in de zoveel jaar een nieuwe.
uitvoering: Microsoft Wired Keyboard 600 (US) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Kijk ook eens naar wat toetsenbord je wilt qua grote/layout.

Ikzelf ben recent juist geswitched naar een uitvoering: Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red (Qwerty US) Zwart, waar ik van een uitvoering: Roccat Isku FX (Qwerty) Zwart kwam.

Je ziet duidelijk het verschil in grote en layout.

Ik ben voor een kleiner model gegaan dat niet alle toeters en bellen heeft, maar wel redelijk fancy eruit ziet en mechanische toetsen heeft.
Uiteraard is dat een voorkeur, maar ik denk zeker wel iets om ook voor jou over na te denken.

Mocht je in de buurt van Beverwijk wonen, mag je mijn oude Roccat toetsenbord wel gratis hebben. Loopt nu toch stof te happen. Mogelijk dat het je een indruk geeft hoe groot hij is, wat er op zit etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 11:18
Voor een tientje kun je al klaar zijn:
https://www.action.com/nl...2/battletron-toetsenbord/

Ik geef geen garantie over de kwaliteit, maar mijn Battletron muis gaat inmiddels al een behoorlijke tijd mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
ruftman schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:22:
Voor een tientje kun je al klaar zijn:
https://www.action.com/nl...2/battletron-toetsenbord/

Ik geef geen garantie over de kwaliteit, maar mijn Battletron muis gaat inmiddels al een behoorlijke tijd mee.
Rookie numbers! €4,88, meer hoeft het niet te kosten :+

Verzendkosten even niet meegerekend :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:53
In de week van Blackfriday heb ik deze voor € 54,- gekocht bij Coolblue:
https://www.coolblue.nl/p...etsenbord-pro-qwerty.html

Staat niet in de pricewatch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 11:18
Hahn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:23:
[...]

Rookie numbers! €4,88, meer hoeft het niet te kosten :+

Verzendkosten even niet meegerekend :P
Haha, dat is nog goedkoper, maar de Action kan TS eventueel vandaag nog even bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 08:56
KilleBladhark schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:04:
De reden dat er zoveel keuze in toetsenborden is, is omdat je zo'n toetsenbord zijn gevoel en geluid kunt aanpassen naar wat jij fijn vindt en mooi vindt klinken. Dit betekent dat het materiaal dat er gebruikt wordt voor niet alleen de case, keycaps, mogelijke foam, plates etc allemaal een effect hebben hierop en dan ook impact heeft op de prijs. Uiteraard is dit niet iets dat voor iedereen bestemd is en is compleet begrijpelijk.

Zoals anderen al hebben voorgesteld zou je gewoon naar een willekeurige winkel zoals de Mediamarkt kunnen gaan en hier dan wat toetsenborden uit proberen.

Ik kan eventueel ook een paar suggesties doen, zowel normaal als mechanisch. Ik mis alleen welk formaat toetsenbord je wilt? Wil je er een met alle F toetsen en numpad?
Numpad en f toetsen voor de win ja!

En ben eigenlijk wel benieuwd naar suggesties in alle categorien:

zolang de tobo's geen godvermogen kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Suggesties binnen de categorieën "Membrane" en "Mechanical" kan ik wel geven, maar als we gaan praten over custom keyboards komt er simpelweg veel meer bij kijken en zijn je opties eindeloos.

Even voor context om te zien wat de verschillen zijn:

Om het simpel uit te leggen, "Membrane" toetsenborden zijn de standaard toetsenborden die je vaak op kantoren ziet en worden altijd beschreven als mushy, deze hebben een soort rubber onder de toets zitten die de PCB aanraakt om zo de key press te registreren.

"Mechanical" toetsenborden hebben allemaal hun eigen individuele switch waarmee ze dit signaal sturen, d.m.v. een spring loaded switch. Hierdoor krijg je een tactical gevoel aan een keypress en voelt het volgens veel mensen alsof je meer feedback krijgt tijdens het typen. (PS: Er zijn veel verschillende switches die dit gevoel allemaal aantasten)

Meestal zijn custom keyboards altijd "Mechanical" en het enigste wat er verandert is de materialen die er worden gebruikt zoals switches, keycaps, case material, plate material etc.

Dat gezegd te hebben, hieronder een aantal opties om uit te kiezen tussen "Membrane" en "Mechanical"

"Membrane":
1. Corsair K55 RGB Pro
2. SteelSeries Apex 5
3. Logitech K120
4. Cherry Stream
5. HP 125

"Mechanical":
1. HyperX Alloy Origins (Deze heb ik zelf, alleen dan de TKL versie)
2. Razer Ornata V2 (Dit is een hybrid, dus soort van mechanisch)
3. Keychron K10 Pro
4. Ducky One 3

Ik ben een beetje bij merken gebleven die ik vertrouw en goede ervaringen mee heb gehad in het verleden, zelf heb ik dan geen ervaring met deze toetsenborden behalve de HyperX.

Zoals je al kunt zien zijn mechanical toetsenborden wel wat duurder dan de normale membrane en dit leid dan allemaal weer terug naar wat ik hierboven allemaal heb gezegd :)

Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het dan weten.
En voor de tweakers, mocht ik iets niet goed verwoord hebben of compleet fout hebben lmk as well.

[ Voor 3% gewijzigd door KilleBladhark op 29-11-2023 14:36 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu is mijn ervaring met niet-tactile non clicky (oftewel niet-bruine) mechanische toetsenborden beperkt tot in de winkel eens erop klikken, maar ik vond toen dat het verschil tussen bruine mechanische keys en membraam toetsenborden (reguliere dus) een stuk kleiner is dan het verschil tussen bruine en lineaire switches. Die laatste voelen voor mij echt aan alsof ze kapot zijn, en een membraam switch geeft nog significant meer feedback. (Hele volksstammen zweren erbij, dus het is een persoonlijk iets, maar daarom is het imo niet zozeer membraam vs mechanisch, maar membraam vs lineair vs tactile vs jezelf en iedereen om je heen haten (clicky).
Pagina: 1