Pc bouwen met de kleine.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Smok3y
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De jongste thuis is klaar voor zijn eerste echte gaming PC. Ik zou dit echter samen met hem willen bouwen zodat dit een leuk vader zoon momentje kan worden. Echter ben ik zelf niet zo een techneut die dit uit het hoofd kan opnoemen wat momenteel de beste en of must have's zijn momenteel, vandaar ik me even tot jullie richt.
Verder is het echt de bedoeling de meest recente games op 4k te gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was graag rond de 3000 euro uitgekomen exclusief het scherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is het beeldscherm wat ik tijdens black friday op de kop heb kunnen tikken. Hoop dat dit voldoende geschikt is.

32” Odyssey Neo G85NB UHD Mini LED

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

AMD Ryzen 7 7800X3D

be quiet! Straight Power 12 850 Watt

be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm ARGB

be quiet! Shadow Base 800FX

Samsung 990 Pro 2TB

Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB

ASRock X670E PG Lightning

G.Skill Trident Z5 RGB 4x16GB 6400Mhz DDR5 CL32 F5-6400J3239G16GX2-TZ5RK

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek de balans tussen looks en prestatie. Voor mij zou hoeven de lichtjes en zo niet, maar omdat dit voor mijn kleinste is mag dit er zeker bij.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Even de componenten overlopen of deze wel allemaal bijeen passen en of er eventueel betere alternatieven zijn. En verder weet ik dat de RTX 4090 een optie is maar dan gaan we richting de 4000 euro build en dat is mss toch wat teveel van het goede voor een 10jarige :*)

Alle reacties

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 15:44
Pff 3k voor een game pc voor de “kleine”…

Is dat niet zware overkill? Die gaat echt geen verschil zien met 1080p, 1440p laat staan 4k.

En een 7900xtx/4090? Welke games gaan er gespeeld worden door een 10 jarige?

Ik zou zeggen hou het simpeler en als hij ouder is kan je altijd voor meer power gaan. Dan zien ze wel verschillen en spelen ze games die meer power vragen lijkt mij.

Maar goed jou geld jou beslissing uiteraard.

En je zegt dit is het beeldscherm, maar er staat geen scherm model/type vermeld.

[ Voor 58% gewijzigd door Dracula op 29-11-2023 11:25 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 12:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben het met @Dracula eens. Het lijkt mij zonde om voor zoveel overkill te gaan, zonder eens echt te weten wat de meerwaarde is. Vooral games voor een andere leeftijdscategorie heeft baat bij 4k en grafische pracht. Een 10 jarige wil Fortnite? FC24? Race games spelen en daar lijkt mij dit niet voor nodig.

Verder een prima systeem

• Smok3y
Ik weet dat het mss gek klinkt, maar we spelen samen call of duty, fortnite en andere shooters. En 10 klinkt jong maar de appel valt nietver van de boom. Ikzelf ben op mijn 12 begonnen met Soccom us navy seals (de goeie ouwe tijd!) en ik moet al een goede dag hebben om hem nog bij te houden. Verder is het ook zo dat zijn school en sport resultaten er niet onder leiden! Wat voor mij het allerbelangrijkste is. Dit is dan ook een build voor hem met oog op de toekomst, als er in de loop van de jaren upgrades nodig blijken dat we deze dan ook makkelijk kunnen vervangen.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 15:44
Smok3y schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:05:
Ik weet dat het mss gek klinkt, maar we spelen samen call of duty, fortnite en andere shooters. En 10 klinkt jong maar de appel valt nietver van de boom. Ikzelf ben op mijn 12 begonnen met Soccom us navy seals (de goeie ouwe tijd!) en ik moet al een goede dag hebben om hem nog bij te houden. Verder is het ook zo dat zijn school en sport resultaten er niet onder leiden! Wat voor mij het allerbelangrijkste is. Dit is dan ook een build voor hem met oog op de toekomst, als er in de loop van de jaren upgrades nodig blijken dat we deze dan ook makkelijk kunnen vervangen.
Voor de helft kan je een prima systeem bouwen met een am5 7600, 7800xt en 32gb ram.

Dan kan je over een aantal jaar upgrades doen en nog steeds geld over houden.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Ik vind de reacties een beetje overdreven. Als TS 4k wil gamen met zijn zoon is dat toch hardstikke prima.

Wat betreft je lijstje.
Je hebt Intel geheugen genomen en 4 dimms. Ryzen wil graag EXPO en draait meestal beter met 2 dimms.
Voor 2 dimms: uitvoering: G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR
Voor 4 dimms: uitvoering: Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M4B5600Z36 (wel iets lagere snelheid).

Moederbord naar één met bluetooth (en wifi). Met betere audiochip en RGB software: uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Er is voor gaming geen enkel voordeel voor X670 tov B650.

Let erop dat kast heel groot is. Als je dat niet erg vindt is het een mooie goed koelende kast.

• Smok3y
Thx Djarune,

Goede call aan het geheugen, had ik zelf helemaal geen oog naar!
(Duw ik dat wel in mijn PC - ik heb zelf de intel i7 12th gen Met ne 3080TI)

Het moederbord was van hoeren zeggen dat dit een goed alround moederbord was, maar ik kan dit nog overwegen, plus jouw asus rog ziet er iets strakker uit ;)

En de kast. Tja persoonlijk 1 van mijn lievelingskasten qua uitzicht die erzijn.

Maar alvast bedankt voor de tips, ik ga mij hier straks eens in verdiepen.
Pagina: 1