Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvidd
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-02 08:30
Mijn vraag,

Tot voor kort kon ik mobiel betalen met mijn Oppo Find X3 Pro. Gebruikmakend van de Google Wallet ingesteld via de Rabo app. Sinds enkele dagen functioneerd dit plots niet meer. Ook het verwijderen en opnieuw installeren maakt geen verschil.

Bij het proberen uit te voeren van een betaling trilt de telefoon enkele malen, er verschijnt geen melding op het scherm. Vervolgens Crasht de pin terminal en start deze opnieuw op. Ik heb dit diverse keren bij verschillende winkels etc. geprobeerd overal leidt dit tot hetzelfde resultaat. (Er wordt geen transactie uitgevoerd/geld afgeschreven)

Hierbij maakt de aan of afwezigheid van een beschermhoesje geen verschil.

De telefoon is up-to-date en bevat geen bijzondere apps, social media apps etc.
De standaard beveiligings scan via de Play Store staat ingesteld even als periodieke scans middels een AVG app.

Het lezen van NFC chips lukt wel.

Wie heeft een idee van de oorzaak en/of oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
*knip* DIt voegt niet zoveel toe.

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 29-11-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Veel anders dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen van de telefoon en weer opnieuw instellen kun je nu niet meer proberen. Anders lijkt er toch echt iets niet helemaal goed te gaan in de telefoon of het OS van de telefoon.

Het zou alleen nooit mogen leiden tot een crash van de pinterminal. Dat is wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:11
Hann1BaL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:54:
Veel anders dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen van de telefoon en weer opnieuw instellen kun je nu niet meer proberen. Anders lijkt er toch echt iets niet helemaal goed te gaan in de telefoon of het OS van de telefoon.

Het zou alleen nooit mogen leiden tot een crash van de pinterminal. Dat is wel erg slecht.
Ik had dit ook met mijn Xiaomi Mi 9, die had ik toen al een langere tijd niet geupdate. Draaide ook custom roms omdat Xiaomi de support al had gedropped. Zodra ik de custom rom langere tijd niet had geupdate gebeurde bij mij ook dat de pin terminal dus vastliep. Ik zat toen wel bij de Rabo die op dat moment nog hun eigen app gebruikte voor betalingen en niet Google Wallet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

13art

Moderator Mobile
dvidd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:40:
Mijn vraag,

Tot voor kort kon ik mobiel betalen met mijn Oppo Find X3 Pro. Gebruikmakend van de Google Wallet ingesteld via de Rabo app. Sinds enkele dagen functioneerd dit plots niet meer. Ook het verwijderen en opnieuw installeren maakt geen verschil.

Bij het proberen uit te voeren van een betaling trilt de telefoon enkele malen, er verschijnt geen melding op het scherm. Vervolgens Crasht de pin terminal en start deze opnieuw op. Ik heb dit diverse keren bij verschillende winkels etc. geprobeerd overal leidt dit tot hetzelfde resultaat. (Er wordt geen transactie uitgevoerd/geld afgeschreven)

Hierbij maakt de aan of afwezigheid van een beschermhoesje geen verschil.

De telefoon is up-to-date en bevat geen bijzondere apps, social media apps etc.
De standaard beveiligings scan via de Play Store staat ingesteld even als periodieke scans middels een AVG app.

Het lezen van NFC chips lukt wel.

Wie heeft een idee van de oorzaak en/of oplossing?
Heb ik ook wel een gehad en toen bleek het te liggen aan Google Play Services. Na dst gereset te hebben en opnieuw de boel ingesteld te hebben binnen de wallet app werkte het betalen wel weer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passerby
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10-2024
Vandaag zelfde euvel met ING Mobiel bij 3 terminals bij de Mac. Mobiel trilde wat en daarna begonnen de 3 betaalterminals te rebooten. Had vanmorgen de ING app geblokkeerd en verwijderd en daarna weer geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
beetje een resurrectie van deze topic. maar Mijn OnePus 10 Pro met google wallet doet dit ook met de jumbo pin-terminals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

SuBBaSS

-has Ryzen

Zo dan, da's ook lekker als je mobiel de pin-infra onderuit haalt. :X
Ook lekker voor de mensen achter je in de rij.

Ik zou wel eens zo'n "patiënt" willen testen (met de tech support van de payment provider aan de lijn die 'van hun kant' meekijkt).

Dit zou toch niet moeten kunnen gebeuren zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51
Een apparaat dat crasht is mogelijk exploitabel, dit zou je, of eigenlijk de winkeliers, beter wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 13:24
six-shooter schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:23:
beetje een resurrectie van deze topic. maar Mijn OnePus 10 Pro met google wallet doet dit ook met de jumbo pin-terminals!
Welke versie van de Play Services staat op je toestel, is dat al die van Mei 2024?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:51
Heb hetzelfde op mijn telefoon. Al meerdere Jumbo pin terminals laten restarten.

Heb de Play Service versie 24.24.33 (190400-644463919).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:36:
Zo dan, da's ook lekker als je mobiel de pin-infra onderuit haalt. :X
Ook lekker voor de mensen achter je in de rij.

Ik zou wel eens zo'n "patiënt" willen testen (met de tech support van de payment provider aan de lijn die 'van hun kant' meekijkt).

Dit zou toch niet moeten kunnen gebeuren zo.
Het is mij ook een keer gelukt met mijn OnePlus 8T, toen ondersteunde ING nog geen Google Pay en moest het nog via de ING app. Ik was echter vergeten om de standaard betaalmethode te veranderen naar ING, waardoor deze nog op Google Pay stond. Gevolg, de PIN van de lokale bakker liep compleet vast met een raar scherm. Best raar om te zien. :P

Wel interessant dat ik in dit topic alleen maar Oppo en OnePlus voorbij zie komen, die zijn van hetzelfde bedrijf (BBK) dus er lijkt iets vreemds te zijn met het OS van deze partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:51
Bij mij is het geen Oppo of OnePlus maar een Samsung A52s 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ai, dan is het wellicht iets algemeens in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passerby
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10-2024
Frietsaus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Het is mij ook een keer gelukt met mijn OnePlus 8T, toen ondersteunde ING nog geen Google Pay en moest het nog via de ING app. Ik was echter vergeten om de standaard betaalmethode te veranderen naar ING, waardoor deze nog op Google Pay stond. Gevolg, de PIN van de lokale bakker liep compleet vast met een raar scherm.
In mijn ING app bleek nog Google Pay, nog de betaalmethode ING app geselecteerd te zijn. Is waarschijnlijk verloren gegaan door het ontkoppelen van de kaart en het opnieuw koppelen van dezelfde kaart.
Frietsaus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Wel interessant dat ik in dit topic alleen maar Oppo en OnePlus voorbij zie komen
Motorola G13 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

Zelfde hier, een Honor.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

13art

Moderator Mobile
Een paar keer gehad, maar elke keer was Google Wallet/pay de boosdoener omdat daar de gegevens niet goed ingevuld waren waardoor de betaal terminals crashten. Vooralsnog zou ik daar dan ook het probleem zoeken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjo.han
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-03 20:19
Ook dit probleem gehad. Oorzaak was hier dat dual messenger was in geschakeld op samsung F21. Hier door wordt er niet automatisch een koppeling gemaakt in de google wallet met de Google Pay service omdat er hier dat ook twee optie zijn (Google Pay en Google Pay voor Dual Messenger)
Pagina: 1