[pw] Laagste prijs van de dag niet zichtbaar in prijsgrafiek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:38

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Ik weet niet zo goed of dit echt een bug is, of by design. En of dit dus een bug report is, of een feature request :)

Ik heb met Black Friday een mooie deal gepakt op een TV via de Pricewatch. Min of meer toevallig, want ik zat al een hele poos te azen op deze serie. Ik denk dat het een van de laatste van het model was, want hij is nu uitverkocht. En derhalve is de shop waar ik hem kocht ook verdwenen uit de Pricewatch.

Maar, nu valt mij op: de grafiek (prijshistorie) ziet er nu anders uit dan op donderdag tijdens de deal, door het verdwijnen van die winkel. De dip t.g.v. de actie waartegen ik hem heb gekocht is niet meer te zien. Dat was afgelopen donderdag nog wel zo.

Ik zou verwachten dat de dip nog terug te zien is. Of heeft het te kort geduurd, en dus weggefilterd?

Beste antwoord (via Aardedraadje op 29-11-2023 10:26)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Er is zoveel prijsdata, dat we daar uiteindelijk niet zomaar 'alle' prijzen en alle scenario's in kunnen bewaren.

De prijsgrafiek is daarom gebaseerd op 2 datasets, 'de huidige prijs' wordt er als laatste datapunt in gezet om je ook daar een goed idee te geven van hoe de huidige prijs zich verhoudt tov de historische.

En voor alle andere dagen hebben we een dataset met slechts 1 laagste en 1 gemiddelde prijs per dag, die elke nacht wordt aangevuld.

Als een prijs in die nacht niet meer beschikbaar is, zal die niet in die dataset komen.

Dus de prijs zal dan inderdaad te kort live hebben gestaan. Maar dan niet zozeer weggefilterd zijn, maar simpelweg op het relevante moment niet meer bekend zijn geweest.

E.e.a. is dus bij design. Voor de feature request variant hiervan zouden we die ene laagste prijs (en het bijbehorende gemiddelde) per dag dan gedurende de dag steeds moeten bijwerken om zo het laagste punt van die dag te behouden. En omdat we hebben gemaakt dat als je een winkel uitfiltert, je dat ook terugziet in de prijsdalingsmeldingen, moeten we dat ook per winkel gedurende de dag dan gaan doen.

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 29-11-2023 08:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Er is zoveel prijsdata, dat we daar uiteindelijk niet zomaar 'alle' prijzen en alle scenario's in kunnen bewaren.

De prijsgrafiek is daarom gebaseerd op 2 datasets, 'de huidige prijs' wordt er als laatste datapunt in gezet om je ook daar een goed idee te geven van hoe de huidige prijs zich verhoudt tov de historische.

En voor alle andere dagen hebben we een dataset met slechts 1 laagste en 1 gemiddelde prijs per dag, die elke nacht wordt aangevuld.

Als een prijs in die nacht niet meer beschikbaar is, zal die niet in die dataset komen.

Dus de prijs zal dan inderdaad te kort live hebben gestaan. Maar dan niet zozeer weggefilterd zijn, maar simpelweg op het relevante moment niet meer bekend zijn geweest.

E.e.a. is dus bij design. Voor de feature request variant hiervan zouden we die ene laagste prijs (en het bijbehorende gemiddelde) per dag dan gedurende de dag steeds moeten bijwerken om zo het laagste punt van die dag te behouden. En omdat we hebben gemaakt dat als je een winkel uitfiltert, je dat ook terugziet in de prijsdalingsmeldingen, moeten we dat ook per winkel gedurende de dag dan gaan doen.

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 29-11-2023 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Ik heb je topic even verplaatst naar het feature forum en een iets andere titel gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:38

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Dank voor de terugkoppeling :) Ik was eerst onder de indruk dat het verdwijnen van een winkel, alle prijsdata gekoppeld aan die winkel verwijderde. Maar dat is dus inderdaad niet zo, en zie ik ook terug bij producten die nergens meer verkocht worden; de prijshistorie is gewoon compleet.