Goedenavond meelezer,
Voor mijn firma wil ik een nieuwe NAS aanschaffen omdat onze huidige NAS(DS718+), met 2x8TB bijna vol is qua volume en alweer enkele jaren oud. Voor mij thuis zou die nog prima dienst kunnen doen en mijn 218+ kunnen vervangen.
Ik deel hier mijn verhaal om ideëen, kritiek en tips te ontvangen.
Doel waarvoor de NAS wordt gebruikt:
- Netwerkschijf voor 20 pc's die +-300.000 pdf bestanden per jaar versturen, verwerken etc.
- Ook de netwerkschijf voor alle andere essentiële bestanden.
- Hyper back-up naar externe raid (ook 2x8TB) die handmatig wekelijks gewisseld wordt.
- Hyper back-up naar Synology C2 Cloud elke nacht.
- doelschijf voor twee keer per dag een image van de server op te slaan 12:30 en 20:00
- SFTP voor EDI orders waar meerder gewhite-liste partijen gebruik van maken
andere info
UDM Pro, 1gbit verbinding en UPS aangesloten.
Attentiepunten:
- nu nog 1 van de 8 TB beschikbaar, wil dus minimaal naar 16TB of wellicht nog meer als dit economisch niet te gek wordt.
-Snelheid waarmee backups gedraaid worden is belangrijk en me veel waard.
- overweeg virtuele machines te gaan draaien in de toekomst
Wat ik overweeg:
1 van deze 3 Nas'en:
https://tweakers.net/pric.../1780190;1848922;1279837/
waar bij mijn voorkeur uitgaat voor de Synology RackStation RS822RP+ met 4 x 18TB WD RED pro in RAID 6.
Dan heb ik ruim 32.7 TB beschikbaar
Overweeg nog een M2D20 erbij te nemen met 2 SSDs Samsung 990 Pro à 4 TB voor de maximale snelheid er uit te halen.
Hebben jullie andere ideëen qua NAS of overwegingen?
Moet het ik wellicht helemaal anders bekijken
Voor mijn firma wil ik een nieuwe NAS aanschaffen omdat onze huidige NAS(DS718+), met 2x8TB bijna vol is qua volume en alweer enkele jaren oud. Voor mij thuis zou die nog prima dienst kunnen doen en mijn 218+ kunnen vervangen.
Ik deel hier mijn verhaal om ideëen, kritiek en tips te ontvangen.
Doel waarvoor de NAS wordt gebruikt:
- Netwerkschijf voor 20 pc's die +-300.000 pdf bestanden per jaar versturen, verwerken etc.
- Ook de netwerkschijf voor alle andere essentiële bestanden.
- Hyper back-up naar externe raid (ook 2x8TB) die handmatig wekelijks gewisseld wordt.
- Hyper back-up naar Synology C2 Cloud elke nacht.
- doelschijf voor twee keer per dag een image van de server op te slaan 12:30 en 20:00
- SFTP voor EDI orders waar meerder gewhite-liste partijen gebruik van maken
andere info
UDM Pro, 1gbit verbinding en UPS aangesloten.
Attentiepunten:
- nu nog 1 van de 8 TB beschikbaar, wil dus minimaal naar 16TB of wellicht nog meer als dit economisch niet te gek wordt.
-Snelheid waarmee backups gedraaid worden is belangrijk en me veel waard.
- overweeg virtuele machines te gaan draaien in de toekomst
Wat ik overweeg:
1 van deze 3 Nas'en:
https://tweakers.net/pric.../1780190;1848922;1279837/
waar bij mijn voorkeur uitgaat voor de Synology RackStation RS822RP+ met 4 x 18TB WD RED pro in RAID 6.
Dan heb ik ruim 32.7 TB beschikbaar
Overweeg nog een M2D20 erbij te nemen met 2 SSDs Samsung 990 Pro à 4 TB voor de maximale snelheid er uit te halen.
Hebben jullie andere ideëen qua NAS of overwegingen?
Moet het ik wellicht helemaal anders bekijken