Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Beste tweakers,

Sinds 2020 ben ik in het bezit van een ipad air uit 2020 (nieuw gekocht bij Bol.com). Vanavond dacht ik, joh laat ik hem eens een keer helemaal resetten, schone lei beginnen. Dus de ipad volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Met de nieuwe installatie loop ik vast. Na het kiezen hoe ik de apps en gegevens eventueel wil overzetten van een iphone of andere ipad, krijg ik alleen de optie "extern beheer"

"als je deze ipad inschrijft voor extern beheer, kan deze worden beheerd door: Stichting Trajectum. (Wat dat dan ook moge zijn)

Vervolgens moet ik inloggen met een hotmail account, wat niet werkt gezien ik geen zakelijk account van die stichting heb. (heb uberhaupt nog nooit van die stichting gehoord)

Snap er niks van, 2 jaar geleden met de aankoop heb ik de ipad ook gewoon via de normale weg geinstalleerd, nooit problemen mee gehad. Nu lijkt ineens alsof deze ipad heeft toebehoren aan een bepaalde stichting en alsof er een soort van bedrijfsprofiel op geinstalleerd staat,

Hebben jullie wellicht enig idee wat ik hier mee aan moet?

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Je kan naar Apple gaan met de factuur in je hand, maar eigenlijk moet de stichting het apparaat uit hun MDM lijst halen. Je bent er misschien van uit gegaan dat je een nieuw apparaat kocht, maar Bol werkt ook met een hoop handelaars en wat die verkopen is niet altijd nieuw. Je zou ook bij Bol kunnen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
Jaa ik ben al in contact met bol. Hoe kan het dat bij de eerste installatie ik dit probleem niet ben tegen gekomen? Nu heb ik hem terug naar de fabrieksinstellingen gezet en krijg ik dit probleem ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Ik ken MDM alleen vanaf de gebruikers kant, maar het enige wat ik kan bedenken is dat het apparaat per ongeluk op een lijst terecht is gekomen waardoor deze nu aan die stichting is gekoppeld. Foutje met een nummer ergens?

Maar wat mij ook aannemelijk lijkt is dat je niet van Bol hebt gekocht maar van een handelaar via Bol en dat deze iPad wellicht niet helemaal via de juiste route bij jou is gekomen.

Ik kan via Google gewoon een stichting met die naam vinden, dus je zou eens contact met ze op kunnen nemen en kijken of je de IT afdeling te spreken kan krijgen. Wellicht dat die kan opzoeken of ze inderdaad een iPad met dat serienummer missen, of dat ze een foutje hebben gemaakt. Zorg wel dat je netjes kan aantonen dat het apparaat van jou is en dat je hier nu last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
Ik heb inderdaad via bol.com de ipad gekocht, echter de verkopende partij was inderdaad een ander bedrijf. Als ik ga zoeken zijn er in het verleden meerdere soortgelijke verhalen gebeurd bij datzelfde verkooppunt. Dacht dat bol.com betrouwbaar was maar blijkbaar ook niet helemaal dus.