Verwijderen teksten van een LED lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een hanglamp gekocht met rookglazen bollen waar je E14 lampen in kan draaien. Nu dacht ik de perfecte dim-to-warm LED-lamp te hebben gekocht, namelijk de Master LED candle DT2.5-25W E14 B35 CL G. Deze ziet er op het plaatje prima uit met een subtiel "Philips" logo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOPOn3zY8hHmVPR-u5jTcTPwlsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpYYiV9RoTTmcQWP7ET3kZjX.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal niks mis mee, maar nu ik ze binnen heb blijkt dat ze er wat anders uit zien in de praktijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz8IJiW5i8pfdnastVmsXqlp6ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSsfQg6luXm2ir2fBkNg7Xf8.jpg?f=fotoalbum_large

Midden op de lamp staat een hele lap tekst en dat is dus vol in het zicht. Ik had nog gehoopt dat het niet op zou vallen als je de lamp aan hebt, maar vooral als je de lamp dimt valt het heel erg op (sorry voor de slechte foto):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVLcMphRggSRr-WQ5qkG_ZM_WwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMDlPzv7ZitELtJNSL9bRx06.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet er natuurlijk niet uit, dus ik ben al in de weer geweest met remmenreiniger, aceton, WD40, ... om het er af te krijgen, maar het zit er goed opgedrukt. Iemand een idee waarom ze dit doen en hoe ik die tekst er wel af krijg?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Beste antwoord (via BugBoy op 29-11-2023 09:49)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eraf schuren met een stukje staalwol misschien?
Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...00-gram/9200000010394562/
Of met een stanleymes/verfkrabber.

En het zal wel wettelijk verplicht zijn dat er eea op de lamp staat, en waar anders kunnen ze het kwijt?

[ Voor 81% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-11-2023 15:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eraf schuren met een stukje staalwol misschien?
Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...00-gram/9200000010394562/
Of met een stanleymes/verfkrabber.

En het zal wel wettelijk verplicht zijn dat er eea op de lamp staat, en waar anders kunnen ze het kwijt?

[ Voor 81% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-11-2023 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19

D4NG3R

kiwi

:)

Afaik is dat geen opdruk, maar er in geëtst. Gezien het glas al zo ontiegelijk dun is geef ik het weinig kans dat je er (een beetje mooi) van af komt.

Edit: Al levert een paar seconden Googlen tegenstrijdige antwoorden. Ik lees her en der dat het (iig bij ouderwetse lampen) er met een mes zo afgeschraapt kan worden, op andere plekken weer dat het geëtst is.

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2023 15:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Online besteld? Ik zou ze dan mooi terugsturen. Dit ga je er namelijk niet zomaar af krijgen zonder het glas te beschadigen of zelfs te breken.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als het verf is dan met een suikerklontje proberen.

https://www.nproject.org/...en-met-een-suikerklontje/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BugBoy
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:47:
Eraf schuren met een stukje staalwol misschien? Of met een stanleymes/verfkrabber. En het zal wel wettelijk verplicht zijn dat er eea op de lamp staat, en waar anders kunnen ze het kwijt?
Staalwol en krabbers zal ongetwijfeld krassen achterlaten, maar je hebt me wel op een idee gebracht. Ik heb nog een chroom- en alupoetsmiddel liggen en dat heb ik geprobeerd. Dat is eigenlijk een fijn polijstmiddel en daar heb ik een klein drupje (nog geen halve erwt) op de tekst gedaan en dan voorzichtig polijsten. Daarna oppoetsen en de tekst is er af en het glas weer helemaal helder.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
D4NG3R schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:50:
Afaik is dat geen opdruk, maar er in geëtst. Gezien het glas al zo ontiegelijk dun is geef ik het weinig kans dat je er (een beetje mooi) van af komt.
Als ik er met de vinger overheen ga kan ik geen verdieping voelen, dus ik vermoed dat dit er toch opgedrukt is. Moet wel, want bij etsen had ik nog wel even door mogen polijsten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Wij hadden soortgelijke lampen met E14 fitting en tekst erop in de wasemkap, die waren wat vettig en heb ik toen schoongemaakt. Daarna was de tekst opeens verdwenen. Nu weet ik niet meer waarmee ik het heb schoongemaakt, Dasty, Thinner, Terpentine, Wasbenzine of Spiritus. Ik veegde de tekst er zo af, zonder te hoeven schuren oid. Gewoon even uitproberen, het is glas dus dat kan niet zo heel veel kwaad :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

BugBoy schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:21:
[...]

Staalwol en krabbers zal ongetwijfeld krassen achterlaten.
Als je die hele fijne staalwol neemt die ik gelinkt had dan had dat waarschijnlijk niet gekrast, het wordt ook voor polijsten gebruikt namelijk. Maar mooi dat het met polijstmiddel gelukt is :)
Pagina: 1