Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Na het lezen van deze roundup ben ik geinspireerd geraakt om er misschien een voor mezelf te kopen. Ik maak veel gebruik van notitieblokken en maak vaak random notities voor m'n werk en hobby's (zoals d&d). Ik heb hiervoor ook reguliere tablets gebruikt, maar ik vind schrijven nooit lekker werken op een normale tablet en deze product categorie lijkt me hier ideaal voor! Ik vraag me echter af welke uiteindelijk het beste werkt voor mij.

Ik hoef er niet enorm veel mee te kunnen, aantekeningen maken, random gedachten snel opschrijven, pdf's lezen en dat was het wel. Wat wel belangrijk is dat ik makkelijk en snel heen en weer kan bladeren tussen aantekeningen. Bij voorkeur door het maken van een soort index oid.

Deze zien er nu het aantrekkelijkst uit:
Remarkable 2
Onyx Boox Note Air 2 Plus

Ik zou erg graag advies krijgen van ervaringsdeskundigen!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47
Ben zelf ook aan het rondkijken hiervoor en neig zelf naar Supernote. Beperkt in gebruik, net als de Remarkable. Maar softwarematig (zonder hacks) wat uitgebreider dan de Remarkable.

Ook heb ik deze week wat geschreven op een Remarkable en dat voelde toch niet helemaal top. Als ik de reviews lees, schrijft een Supernote meer als een pen in een nieuw kladblok (wat zachter) en wordt de Remarkable meer vergeleken als potlood op een enkel vel papier. Dat laatste vind ik fysiek ook niet superfijn en dat eerste vind ik dan in het echt wel weer erg fijn schrijven.

De Boox is veel uitgebreider en die afleiding heb ik niet per se nodig. Heb ook het idee dat dit enkel resources vreet. Zowel van het apparaat als bij onderhoud en ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Ik haak even aan, ik ben ook serieus naar de supernote aan het kijken.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
Heb zelf inmiddels de onyx boox note air 3c besteld.
https://shop.boox.com/products/noteair3 ik krijg deze donderdag binnen.

Hij is voor onder de kerstboom dus ik moet nog even wachten met een ervaring.

Mijn overweging in de keuze is dat notepad op de boox kan.

Mijn vriendin heeft de remarkeble 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Ik heb sinds 2 dagen de remarkable 2. Bijzonder leuk apparaat. Ik gebruikt het puur om meer focus te hebben en sneller door m’n werk te kunnen. Gebruik m’n iPad met stylus er naast maar de remarkable is echt een beter notitie apparaat dan een iPad.

Ik twijfel nu of ik de type folio er bij ga kopen zodat ik al m’n teksten zonder afleiding kan schrijven.

Koppeling met cloud en iPhone zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Toch even z’n type folio gekocht. Leuk ding en maar 40€ meer dan een hoesje dus eigenlijk een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik ben uiteindelijk ook voor de RM2 (met de book folio en pro pen) gegaan en na anderhalve week nog heel erg blij met de aankoop! Het doet precies wat ik er van gehoopt had. Het schrijft heerlijk en is uitnodigend om mee te werken. Het is een apparaat dat eigenlijk maar 1 ding kan, maar dat doet het wel heel erg goed!

Zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om meer als 'papier' te kunnen schrijven op een iPad of vergelijkbare tablet, kun je ook een screenprotector van Paperlike gebruiken. Deze screenprotector is mat en voelt meer aan als papier, dan een standaard glade scherm van een tablet.

Een paar maanden geleden heb ik een onderzoek moet doen naar apparten waarop je zou kunnen schrijven voor mijn werkgever. Daarbij gekeken naar de iPad, Remarkable, Samsung tablet, Surface Pro etc.

De Remarkable is afgevallen, omdat deze als enige de OCR verwerking niet op het device zelf afhandelt, maar afhankelijk is van een datacenter van niet nader genoemde derde partij in de VS. Dat waren voor ons twee enorme rode vlaggen; 'Niet nader genoemd' en 'datacenter in VS'.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Dat zal ongetwijfeld goed werken, maar voor mij vielen de gewone tablets af juist omdat ik 's avonds liever niet op een 'computerscherm' werk. Ik vind het ook bijzonder prettig dat de RM totaal geen afleidende functies heeft, waardoor ik hem ook gerust mee neem om in bed nog even op te schrijven. Maar voor een bedrijf kan ik me goed voorstellen dat veiligheid een belangrijk punt is!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een Onyx boox Note Air 1 en ik heb even gewerkt met de Supernote.
Nadeel van de Supernote vond ik:
- Het apparaat is vrij dik vergeleken met de boox note air. Ik vond dat niet fijn schrijven.
- Geen achtergrond licht wat je aan kunt zetten. Je hebt dus altijd genoeg omgevingslicht nodig om te kunnen lezen/schrijven. Voor sommigen is dit geen probleem, maar ik miste dit enorm.

Supernote is redelijk intuïtief en snel te gebruiken.
Boox note air niet altijd even duidelijk. Langere leercurve, maar ik vind het een prima apparaat. Voor werk gebruik ik hem voornamelijk voor snelle aantekeningen die ik snel weer weg kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47
_Dune_ schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:03:
Om meer als 'papier' te kunnen schrijven op een iPad of vergelijkbare tablet, kun je ook een screenprotector van Paperlike gebruiken. Deze screenprotector is mat en voelt meer aan als papier, dan een standaard glade scherm van een tablet.

Een paar maanden geleden heb ik een onderzoek moet doen naar apparten waarop je zou kunnen schrijven voor mijn werkgever. Daarbij gekeken naar de iPad, Remarkable, Samsung tablet, Surface Pro etc.

De Remarkable is afgevallen, omdat deze als enige de OCR verwerking niet op het device zelf afhandelt, maar afhankelijk is van een datacenter van niet nader genoemde derde partij in de VS. Dat waren voor ons twee enorme rode vlaggen; 'Niet nader genoemd' en 'datacenter in VS'.
En wat is uiteindelijk de keuze uit het onderzoek geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 10:17

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Teletekst schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:04:
Ik heb een Onyx boox Note Air 1 en ik heb even gewerkt met de Supernote.
Nadeel van de Supernote vond ik:
- Het apparaat is vrij dik vergeleken met de boox note air. Ik vond dat niet fijn schrijven.
- Geen achtergrond licht wat je aan kunt zetten. Je hebt dus altijd genoeg omgevingslicht nodig om te kunnen lezen/schrijven. Voor sommigen is dit geen probleem, maar ik miste dit enorm.

Supernote is redelijk intuïtief en snel te gebruiken.
Boox note air niet altijd even duidelijk. Langere leercurve, maar ik vind het een prima apparaat. Voor werk gebruik ik hem voornamelijk voor snelle aantekeningen die ik snel weer weg kan gooien.
Nadeel van Boox is dat het updatebeleid nogal random is en ze bovendien stelen - ze gebruiken allerlei open source software/libraries maar voldoen niet aan de GPL, je kunt nergens hun sourcecode e.d. downloaden.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dreadramon schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:52:
[...]

En wat is uiteindelijk de keuze uit het onderzoek geworden?
Aller eerst moet je, je beseffen dat dit een zakelijke beslissing is, waarbij ook het volgende wordt meegenomen:

1. Zoveel als mogelijk gelijke producten.
2. Aparaten op dezelfde manier te beheren.
3. Op dit moment worden iOS en Windows aparaten ondersteund.
4. Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe werkplek (uitrol Q1/Q2 2024).

De keuze kwa laptop is gevallen op de Surface laptop 5-serie als mainstream aparaat. Daarom is ervoor gekozen, voor de personen die willen kunnen schrijven op het/een aparaat deze mensen te voorzien van een Surface Pro. Weleenswaar nadat er ook mensen dit getest/geprobeerd hebben, natuurlijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 17:25
Hier komt morgen de air 3c binnen, lang getwijfeld tussen RM2, supernote en de air3c. Subscription model van RM liet hem afvallen, hoewel ik die het mooiste vond. Gevoel heeft me naar de air 3c laten gaan. Benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:01

Maduth

Probeersel

htca schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:48:
Hier komt morgen de air 3c binnen, lang getwijfeld tussen RM2, supernote en de air3c. Subscription model van RM liet hem afvallen, hoewel ik die het mooiste vond. Gevoel heeft me naar de air 3c laten gaan. Benieuwd...
.... we zijn nu enkele maanden verder. Hoe bevalt de Air 3c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Maduth schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:21:
[...]

.... we zijn nu enkele maanden verder. Hoe bevalt de Air 3c?
Ik heb hem binnen gekregen, ik moet zeggen, hij bevalt me prima. Ik gebruik hem alleen voor het schrijven van notities. Als e-reader heb ik hem nog niet gebruikt, in april ga ik een weekje naar China, misschien dat ik hem dan wel als e-reader gebruik in het vliegtuig. Naast de pen die bij de Air 3C zit heb ik een Lamy pen gekocht. Ik kan me voorstellen dat mensen voorkeur voor de een of de ander hebben. In de praktijk gebruik ik beiden. Maar dat doe ik met gewoon papier ook, de ene keer pak ik mijn parker roller, dan de jotter bijv. De tips van de Lamy zijn wat zachter, maar slijten wel een stuk sneller.

Mijn use case is dat ik per werkgever (ik heb er meerdere) een map heb en in die map per project/onderwerp een los notepad heb aangemaakt. Even terugkijken is dan handig tijdens meetings en belangrijk.... ik ben nooit meer aantekeningen kwijt. Verder schets ik vaak ook voor mensen die ik begeleid, los notepad aanmaken die ik vervolgens deel via dropbox.

Verder heb ik een cheap Ali hoesje gekocht ter bescherming, na alle ellende berichten die ik las op reddit.

Als je meer wilt weten of dat ik dingen voor je test, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik denk dat ik een soort gelijke use case heb.

1. Ik moet soms een module leren en dan maak ik notities in een kladblok maar ik zou deze notities graag willen orderden in OneNote (per module of project). Het kan soms maanden duren voordat ik het nodig heb (gebruik de methode 'Building a second Brain).

2. Takenlijstjes die tijdens overleggen opsteld worden en deze ook synced met OneNote

3. Prive notities mbt boeken, games en films wat je niet wil vergeten.

Plus dat ik wil schrijven omdat schrijven helpt bij het verwerken van informatie of het sneller leren van modules tov typen (wetenschappelijk bewezen 😇).

Nu heb ik drie notitieblokken rond zwerven en staat alles door elkaar.

Remarkable 2 heb ik geprobeerd en vond ik erg prettig maar ik kan dus niet makkelijk OneNote daar bij gebruiken. Ik sta niet onwillig tegenover het overstappen naar een ander alternatief voor OneNote maar ik wil niet te veel poes pas of een alternatief wat binnen twee jaar weer veranderd. Sta open voor suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Maduth schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:34:
Ik denk dat ik een soort gelijke use case heb.

1. Ik moet soms een module leren en dan maak ik notities in een kladblok maar ik zou deze notities graag willen orderden in OneNote (per module of project). Het kan soms maanden duren voordat ik het nodig heb (gebruik de methode 'Building a second Brain).

2. Takenlijstjes die tijdens overleggen opsteld worden en deze ook synced met OneNote

3. Prive notities mbt boeken, games en films wat je niet wil vergeten.

Plus dat ik wil schrijven omdat schrijven helpt bij het verwerken van informatie of het sneller leren van modules tov typen (wetenschappelijk bewezen 😇).

Nu heb ik drie notitieblokken rond zwerven en staat alles door elkaar.

Remarkable 2 heb ik geprobeerd en vond ik erg prettig maar ik kan dus niet makkelijk OneNote daar bij gebruiken. Ik sta niet onwillig tegenover het overstappen naar een ander alternatief voor OneNote maar ik wil niet te veel poes pas of een alternatief wat binnen twee jaar weer veranderd. Sta open voor suggesties.
Ik heb geen ervaring met OneNote, maar ik begreep dat dat wel synct. Misschien moet ik dat eens proberen. Ik sync zelf overigens via Dropbox en OneDrive.
Ik heb de rm2 wel in mijn handen gehad, maar nooit mee gewerkt. Overigens, ik gebruik de kleur opties zelden, wel de automatische shapes. Ik zal van de week eens kijken of ik met OneNote kan syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Maar wat sync je dan precies in OneDrive, wat voor bestanden bedoel ik dan (Format e.d.). Of Google Keep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Maduth schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:07:
Maar wat sync je dan precies in OneDrive, wat voor bestanden bedoel ik dan (Format e.d.). Of Google Keep?
De bestanden komen in pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ah, dat is dan wel weer jammer 😔. Kan je dus nog iets iets toevoegen later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:19
Ik heb een Onyx Tab Ultra en daarin gebruik ik OneNote als app voor al mijn aantekeningen. Bijna realtime sync.

Ben er best blij mee en gebruik hem bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

sanger1981 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:41:
Ik heb een Onyx Tab Ultra en daarin gebruik ik OneNote als app voor al mijn aantekeningen. Bijna realtime sync.

Ben er best blij mee en gebruik hem bijna dagelijks.
Hoe schrijft dat? Ik heb een review bekeken maar kreeg eerder het idee dat het een zwart/wit tablet is 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
Maduth schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Hoe schrijft dat? Ik heb een review bekeken maar kreeg eerder het idee dat het een zwart/wit tablet is 🫣
Het is wat gladder dan papier, maar ik heb dan nog niet de screenprotector er op. Het schrijft verder gewoon prima.

Het is een eInk tablet, dat klopt. Maar dat is een Remarkable ook uiteindelijk. Ik heb voor de Boox gekozen omdat deze OneNote kan draaien, dat was voor mij echt doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Maduth schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:33:
Ah, dat is dan wel weer jammer 😔. Kan je dus nog iets iets toevoegen later
Ja zeker wel, de notepads blijven editable op je notebook. De PDFis te openen op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Als.je tijd.hebt deze week, ben ik nieuwsgierig of je met OneNote uit de voeten kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:35
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe de werking is met Onenote, of wat dat aangaat, een ander notitieblok dat ik ook via telefoon/pc kan benaderen.
Ik moet ook voor opdrachten notities bijhouden die ik niet altijd direct weer nodig heb. Ik gebruik daar nu onenote voor in combinatie met ook nog 2 papieren notitieblokken. Niet echt ideaal, zeker niet als ik zaken probeer terug te zoeken. Onenote is idiaal omdat ik die zowel op mijn laptop, pc en telefoon kan benaderen ongeacht in welke omgeving ik ben ingelogd (ik deel het bestand met verschillende accounts). Echter doe ik dat allemaal al tiepend, en ik wil eigenlijk liever met de hand notities maken. Dat is ook in overleggen beter, dan met een laptop voor mijn snufferd te zitten.
Ik zoek dus eigenlijk een digitaal notitieblok dat dat ook kan, zodat ik ook makkelijk dingen kan delen via mail, of als ik in een omgeving van een opdrachtgever zit er ook bij kan komen via een app/webomgeving oid. Werkt dat een beetje met de Boox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ga het vanaf zaterdag met de uitvoering: Boox Note Air 3 C Zwart proberen. Ik ben zelf erg kritisch en niet zo van de public cloud-diensten. Ik ga proberen mijn notes te syncen met Syncthing. Hopelijk kan dat met de Boox-notes, anders probeer ik een andere app. Maar ik begreep dat de Boox-eigen apps wel echt het beste functioneren.

Wel ga ik proberen met de Microsoft Company Portal een work profile te maken voor mijn werkgerelateerde notes. Maar daarin kan ik dus geen eigen apps installeren. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Room42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:44:
Ik ga het vanaf zaterdag met de uitvoering: Boox Note Air 3 C Zwart proberen. Ik ben zelf erg kritisch en niet zo van de public cloud-diensten. Ik ga proberen mijn notes te syncen met Syncthing. Hopelijk kan dat met de Boox-notes, anders probeer ik een andere app. Maar ik begreep dat de Boox-eigen apps wel echt het beste functioneren.

Wel ga ik proberen met de Microsoft Company Portal een work profile te maken voor mijn werkgerelateerde notes. Maar daarin kan ik dus geen eigen apps installeren. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Nu zijn we iets meer dan 2 weken verder. Hoe bevalt deze?
Ben zelf ook aan het rondkijken en de ReMarkable 2 hebben erg veel mensen hier binnen het bedrijf. Meest gehoorde klacht is toch wel de beperktheid van syncen met Onedrive of andere applicaties.
Zelf gebruik ik OneNote enorm veel en voor mijn studie OneDrive voor artikelen en aantekingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Koen87 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:52:
[...]

Ben zelf ook aan het rondkijken en de ReMarkable 2 hebben erg veel mensen hier binnen het bedrijf. Meest gehoorde klacht is toch wel de beperktheid van syncen met Onedrive of andere applicaties.
Zelf gebruik ik OneNote enorm veel en voor mijn studie OneDrive voor artikelen en aantekingen.
Ik vind OneNote echt waardeloos, in het algemeen maar ook op de Boox. Zover ik gezien heb ondersteunt het niet echt een pen, enkel markeringsstiften. Dus handgeschreven notes zijn dan geen optie, tenzij je de handschriftherkenning van het keyboard gebruikt, maar dan heb je maar een klein veld om in te schrijven.

Van de Boox vind ik het erg fijn dat ik Syncthing kan installeren om mijn notities etc te synchroniseren naar mijn eigen server. Daarnaast de MS Company Portal geïnstalleerd voor mijn work account, maar dat gebruik ik achteraf eigenlijk dus niet (want OneNote). Het online cloud-account van Boox gebruik ik niet.

De notes van Boox zijn propriëtair dus op mijn andere computers kan ik alleen de PDF-export lezen. Ik heb hem wel zo ingesteld dat ie die direct bij opslaan maakt (en dus synchroniseert middels Syncthing).

De updates van Boox zijn erg traag; de security patch is nog van september 2023. De geluiden online zijn niet dat dat snel verandert. Dus voor echt gevoelige zaken moet je hem niet gebruiken. Dat is nog wel een ding maar ik gebruik hem nu maar met zo min mogelijk WiFi.

Dan het schrijven op de Boox: Ik vind het fantastisch! Als notitieblok ben ik heel erg blij met dit apparaat! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 09-04-2024 10:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Room42 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:09:
[...]

Ik vind OneNote echt waardeloos, in het algemeen maar ook op de Boox. Zover ik gezien heb ondersteunt het niet echt een pen, enkel markeringsstiften. Dus handgeschreven notes zijn dan geen optie, tenzij je de handschriftherkenning van het keyboard gebruikt, maar dan heb je maar een klein veld om in te schrijven.

Van de Boox vind ik het erg fijn dat ik Syncthing kan installeren om mijn notities etc te synchroniseren naar mijn eigen server. Daarnaast de MS Company Portal geïnstalleerd voor mijn work account, maar dat gebruik ik achteraf eigenlijk dus niet (want OneNote). Het online cloud-account van Boox gebruik ik niet.

De notes van Boox zijn propriëtair dus op mijn andere computers kan ik alleen de PDF-export lezen. Ik heb hem wel zo ingesteld dat ie die direct bij opslaan maakt (en dus synchroniseert middels Syncthing).

De updates van Boox zijn erg traag; de security patch is nog van september 2023. De geluiden online zijn niet dat dat snel verandert. Dus voor echt gevoelige zaken moet je hem niet gebruiken. Dat is nog wel een ding maar ik gebruik hem nu maar met zo min mogelijk WiFi.

Dan het schrijven op de Boox: Ik vind het fantastisch! Als notitieblok ben ik heel erg blij met dit apparaat! _/-\o_
Dat klinkt allemaal wel erg interessant.
Hoe bevalt het batterijverbruik bij jou? Daar zijn wisselende verhalen van te vinden over maar 4 á 5 uurtjes tot een hele week met elke dag 3 á 4 uur.
OneNote is geen ramp, maar een nice to have. Het synchroniseren in de juiste locatie is veel belangrijker.

Slijten de tips ook snel? heb je nog voor de Pro pen gekozen?
En gebruik je de kleuren van het scherm ook, of zie je dat meer als een nice to have?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
Koen87 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:52:
[...]

Hi! Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen en bevalt deze?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn usecase: ik wil voor veel verschillende projecten/onderwerpen handgeschreven aantekeningen kunnen maken en deze op mijn (werk)laptop kunnen openen en eventueel aanvullen. Het moet dus zoveel mogelijk met elkaar in sync blijven. En de notities moeten redelijk geordend en goed doorzoekbaar zijn. Onenote vind ik op zich prima werken, maar andere apps sta ik ook voor open. Eventueel een subscription vind ik ook niet zo erg, zolang de kosten niet te hoog zijn.

Ik kom (denk ik?) uit op de Remarkable 2 of een Onyx Boox Note Air 3 (kleur hoeft voor mij niet, batterylife vind ik dan belangrijker). Welke zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wauw, sorry dat ik nooit gereageerd heb.
Dat klinkt allemaal wel erg interessant.
Hoe bevalt het batterijverbruik bij jou? Daar zijn wisselende verhalen van te vinden over maar 4 á 5 uurtjes tot een hele week met elke dag 3 á 4 uur.
Dat is uiteraard enorm afhankelijk van welke apps je draait en hoeveel backlight je gebruikt. Mijne gaat een goede week mee. Ik gebruik daarbij vooral de notes app en syncthing op de achtergrond om de notes naar mijn desktop de syncen. (Helaas is het formaat trouwens propriëtair dus ik maak bij opslaan ook een PDF export die ik dan wel op Linux kan lezen.)
OneNote is geen ramp, maar een nice to have. Het synchroniseren in de juiste locatie is veel belangrijker.
Ik vond OneNote niet werkbaar maar ik heb dat maar een paar minuten gegund. Ik heb nooit van OneNote gehouden.
Slijten de tips ook snel? heb je nog voor de Pro pen gekozen?
Valt mee, ik heb hem nu enkele maanden in gebruik en ik merk wel dat de punt wat platter wordt maar merk geen kwaliteitsverschil nog.
En gebruik je de kleuren van het scherm ook, of zie je dat meer als een nice to have?
Ja, nee, dat is wel echt een nice-to-have. Ik denk dat ik met de zwart/witte ook prima vooruit gekund had. Dan was de accuduur ook beter geweest omdat je dan de backlight nog veel minder nodig hebt (hij is helderder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Joop34 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn usecase: ik wil voor veel verschillende projecten/onderwerpen handgeschreven aantekeningen kunnen maken en deze op mijn (werk)laptop kunnen openen en eventueel aanvullen. Het moet dus zoveel mogelijk met elkaar in sync blijven. En de notities moeten redelijk geordend en goed doorzoekbaar zijn. Onenote vind ik op zich prima werken, maar andere apps sta ik ook voor open. Eventueel een subscription vind ik ook niet zo erg, zolang de kosten niet te hoog zijn.

Ik kom (denk ik?) uit op de Remarkable 2 of een Onyx Boox Note Air 3 (kleur hoeft voor mij niet, batterylife vind ik dan belangrijker). Welke zouden jullie aanraden?
Ik draai Linux en heb nog geen methode gevonden (en ook niet recent gezocht) om de notes van Boox te bewerken op de desktop (ik dacht dat dit op Windows wel beter is). Ik lees de PDF's eigenlijk ook zelden, ik gebruik gewoon de boox hiervoor. Die workflow werkt prima voor mij maar het klinkt alsof dat voor jou misschien niet voldoende zou zijn.

Maar ik zou dan even goed onderzoeken of de notes van andere notepads wel op de desktop lees- én schrijfbaar zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breadje
Ik heb zelf inmiddels gekozen voor de Boox note Air 3. De niet kleuren dus. Ik ben er eigenlijk wel erg blij mee. De notitie applicatie van Boox is erg goed, zelfs mijn beroerde handschrift kan hij omzetten naar doorzoekbare tekst als ik daar behoefte aan heb. Het heeft me al een aantal keer geholpen. Nadeel is wel dat het even duurt voordat je grote notitieblokken geconverteerd hebt. Verder schrijft het lekker vlot weg en door wat slimme tools kun je ook netjes lijntjes/vakjes/etc maken waardoor ik mijn notities makkelijk doorleesbaar houd.

Het grootste nadeel voor mij wat betreft one-note, is op dit moment dat de app voor android gewoonweg ruk is, althans voor wat ik er mee zou willen. Ik ben hem gewend op een pc en daar is het een stuk krachtiger. Wel is het leuk, en soms best handig, dat de synchronisatie bijna instant is. Ik heb een gedeelde notitieblok met een collega en ik zat uiteindelijk voor hem een stukje te tekenen ter uitleg en dat ging uitstekend op afstand.

Uiteindelijk heb ik mixed gevoelens over de niet kleuren. Voor mijn notities is het uitstekend, maar ik probeerde laatst wat aantekeningen te maken op een PDF met redelijk veel tekst en dan zie je dus geen fluit van de aantekeningen omdat je met zwart op dezelfde kleur zwart zit te pennen. Dan had een rood of blauw pennetje wel weer handig geweest. Verder heb ik de kleuren nog niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Qua pennetjes ben ik nog wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen op de Boox Note Air 3; ik heb zowel de STAEDTLER Noris digital jumbo als de LAMY AL-star zwart EMR 471 met POM punt voor ongecoat oppervlak gehad maar deze zijn beiden veel te stroef voor mij (zeker de gum van de Staedtker). Nu weet ik dat er ook nog een LAMY AL-star zwart EMR 471 met PC/EL punt voor gecoat oppervlak is maar volgens mij zijn die twee omgekeerd, als ik de puntbeschrijving van LAMY lees. (Misschien nog maar eens proberen).

Het grootste nadeel van die twee vind ik dat ze niet magnetisch plakken aan de zijkant van de Boox. Het nadeel van de standaard pen, vind ik, dat deze geen gummetje heeft. Echter met de doorkras-"AI"-functie is het ook wel makkelijk om fouten even weg te gummen. Maar toch minder comfortabel dan even een knopje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik ben eigenlijk wel tevreden met de standaard pen. Ik heb ook nog niet het gevoel dat de punten zo snel slijten nu ik hem 3 weken in gebruik heb. Ik heb verhalen gelezen van mensen die binnen een maand de punt moeten vervangen. Ik weet wel dat ik het het schrijven een stuk prettiger vind dan het schrijven op de Tab S8 met de Samsung pen. Maar dat pennetje is mij gewoon te dun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen87
Joop34 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ik ga het je laten weten na het weekend. Heb uiteindelijk wel voor de Note Air 3c gekozen, omdat ik verwacht kleur ook af en toe te gaan gebruiken. Of dat ook echt zo zal zijn, geen idee.
Room42 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:11:
[...]
Wauw, sorry dat ik nooit gereageerd heb.

[...]
Dat is uiteraard enorm afhankelijk van welke apps je draait en hoeveel backlight je gebruikt. Mijne gaat een goede week mee. Ik gebruik daarbij vooral de notes app en syncthing op de achtergrond om de notes naar mijn desktop de syncen. (Helaas is het formaat trouwens propriëtair dus ik maak bij opslaan ook een PDF export die ik dan wel op Linux kan lezen.)

[...]
Ik vond OneNote niet werkbaar maar ik heb dat maar een paar minuten gegund. Ik heb nooit van OneNote gehouden.

[...]
Valt mee, ik heb hem nu enkele maanden in gebruik en ik merk wel dat de punt wat platter wordt maar merk geen kwaliteitsverschil nog.

[...]

Ja, nee, dat is wel echt een nice-to-have. Ik denk dat ik met de zwart/witte ook prima vooruit gekund had. Dan was de accuduur ook beter geweest omdat je dan de backlight nog veel minder nodig hebt (hij is helderder).
Thanks voor de opheldering. 1 week vind ik echt dikke prima. Ik zal regelmatig bij een oplader in de buurt zijn.
Zodra ik hem ook heb getest en kan vergelijken met de ReMarkable 2 (veel collega's hebben deze) zal ik ook mijn bevindingen er op los laten.

Zelf heb ik de Pen 2 Pro erbij.
Room42 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:34:
Qua pennetjes ben ik nog wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen op de Boox Note Air 3; ik heb zowel de STAEDTLER Noris digital jumbo als de LAMY AL-star zwart EMR 471 met POM punt voor ongecoat oppervlak gehad maar deze zijn beiden veel te stroef voor mij (zeker de gum van de Staedtker). Nu weet ik dat er ook nog een LAMY AL-star zwart EMR 471 met PC/EL punt voor gecoat oppervlak is maar volgens mij zijn die twee omgekeerd, als ik de puntbeschrijving van LAMY lees. (Misschien nog maar eens proberen).

Het grootste nadeel van die twee vind ik dat ze niet magnetisch plakken aan de zijkant van de Boox. Het nadeel van de standaard pen, vind ik, dat deze geen gummetje heeft. Echter met de doorkras-"AI"-functie is het ook wel makkelijk om fouten even weg te gummen. Maar toch minder comfortabel dan even een knopje indrukken.
Ik zal je de bevindingen van de Pen 2 Pro met gum laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben ook van plan een digitaal notitieblok/groter formaat e-reader te kopen. In principe was ik van plan op de Supernote A5X2 te wachten, maar de Boox Go 10.3 ziet er ook interessant uit... maar zoals al in dit topic genoemd, zitten er wel wat minpunten aan Boox. (andere devices waar ik aan denk zijn Kindle Scribe, Kobo Elipsa 2E en Remarkable 2)

Primair wil ik notities maken, en PDFs lezen en markeren & annoteren. Voor het PDF-beheer zou het handig zijn om Zotero te kunnen draairen (maar goed, is momenteel nof in beta en het testprogramma is beperkt toegankelijk). Gebruikt iemand toevallig Zotero op zijn digitale notitieblok?

Ik denk vooralsnog dat ik toch nog op Supernote ga wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
begintmeta schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:28:
Ik ben ook van plan een digitaal notitieblok/groter formaat e-reader te kopen. In principe was ik van plan op de Supernote A5X2 te wachten, maar de Boox Go 10.3 ziet er ook interessant uit... maar zoals al in dit topic genoemd, zitten er wel wat minpunten aan Boox. (andere devices waar ik aan denk zijn Kindle Scribe, Kobo Elipsa 2E en Remarkable 2)

Primair wil ik notities maken, en PDFs lezen en markeren & annoteren. Voor het PDF-beheer zou het handig zijn om Zotero te kunnen draairen (maar goed, is momenteel nof in beta en het testprogramma is beperkt toegankelijk). Gebruikt iemand toevallig Zotero op zijn digitale notitieblok?

Ik denk vooralsnog dat ik toch nog op Supernote ga wachten...
Wat zijn precies de nadelen waarom je de boox geen optie vindt? Want voor iedere device zijn er natuurlijk voor en nadelen. Ik ben wel nieuwsgierig waarom je dan specifiek op de supernote wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
breadje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:04:
... Wat zijn precies de nadelen waarom je de boox geen optie vindt? Want voor iedere device zijn er natuurlijk voor en nadelen. Ik ben wel nieuwsgierig waarom je dan specifiek op de supernote wilt wachten.
Ik heb dezelfde indruk van updatebeleid en omgang met GPL. Verder is bijvoorbeeld een zelf- eenvoudig te vervangen accu een voordeel in mijn ogen. Maar goed, ik weet gewoon niet zeker hoe Supernote devices op lange termijn worden ondersteund natuurlijk.

De indruk die ik qua functionaliteit heb, is dat de lees- en PDF-functies van Boox misschien interessanter zijn dan die van Supernote, en dat Supernote misschien net weer een fijner notitieblok zou kunnen zijn... maar vermoedelijk is dat alleen in directe vergelijking een merkbaar verschil, en zou ik hoe dan ook wel met minpunten van de apparaten leren omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ah, ja de wat vrije omgang met licenties vind ik ook geen pre voor de Boox. Aan de andere kant heb ik niet zo'n probleem met hun update beleid. Er wordt nog steeds ontwikkeld aan de software en nagenoeg al hun devices krijgen dezelfde software versie. Wat alleen jammer is is dat ik soms het idee dat de UX designer een chimpansee is met twee linker handen en een blind oog. Oh ja en zijn broer helpt soms ook, maar die heeft geen idee wat er verder al op UX design is gedaan op het apparaat. M.a.w het werkt allemaal goed, maar verwacht geen logica ;).

Wat dat aangaat heb ik dus ook precies zitten twijfelen tussen de supernote en de boox en toch uiteindelijk gegaan voor de boox. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig was waardoor de meter bij jou richting de supernote wijst. Voor mij was het uiteindelijk het gemak om ook onenote te kunnen gebruiken als notitieblok. Er zijn 2 projecten die dit gebruiken in teams om zaken te delen en ik kan die nu direct openen op de boox. dat was voor mij wel een 'nice to have'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:40
Ondertussen is de Remarkable Paper Pro er. En helaas de grotere A5X2 nog niet...
Persoonlijk hou ik niet van een subscription-model, maar lijkt het dat de RM2 nog wel werkbaar is zonder een abonnement. Wat jammer is aan de YT filmpjes, is dat ze nauwelijks laten zien hoe de integratie is met een pc of de cloud.

De Boox Go 10.3 heeft mijn voorlopige voorkeur, maar ... Moet ik nou op de A5X2 wachten of niet?

Kleur hoef ik niet maar frontlight is toch wel handig. Teveel keuzestress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
De remarkable heeft geheel geen integratie met de pc of andere apparaten, omdat dat juist hun gedachtegoed is. 'no distraction' en opzich, als je sec een digitaal notitieblok wilt is dat ook genoeg. Mijn papieren notitieblok synchroniseerde ook niet met pc.
Het grootste probleem met de RM is wat mij betreft inderdaad het abonnement. Al ben ik wel benieuwd hoe hun kleurenscherm er nu uitziet. Als ik het goed begrepen heb is die anders als de air3c van boox. Dat vond ik nogal een donker scherm en heb dus uiteindelijk voor een monochroom scherm gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen87
Ik heb de Note Air 3C nu al een tijdje en de extra mogelijkheden die het heeft ten opzichte van een reMarkable maakt de usability echt een stuk beter.

Zelf gebruik ik het voor mijn studie, werk en persoonlijk.
Voor mijn studie heb ik een OneDrive integratie waar pdf documenten staan die ik kan lezen en kan highlighten. Daarnaast maak ik tijdens lesdagen aantekeningen en kan via split screen ook een relevante artikel gebruiken.

Voor het werk soortgelijk. Offertes lees ik digitaal na op de Air, veel rustgevender en kleur helpt daarmee enorm. Ook de OneNote integratie werkt goed. Mail en dergelijke gebruik ik niet, kan wel.

Persoonlijk gebruik ik een planner via het internet in PDF formaat. Google zaken als mail, chrome en Calendar zijn geactiveerd en werken prima.

Wat wel echt de usability vooruit heeft geholpen voor mij is de standby tijd op 8 uur zetten. Standaard gaat hij snel uit en opstarten duurt best lang. De batterij heeft er niet veel onder te leiden en je kan in meetings of zelf snel even wat schrijven of lezen.

Erg blij met het apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ArnieNFW schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:55:
...
Moet ik nou op de A5X2 wachten of niet?
...
Volgens mij komt de A5X2 deze maand, dat zou ik nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 14:38
Koen87 schreef op maandag 9 september 2024 @ 05:50:
Ik heb de Note Air 3C nu al een tijdje en de extra mogelijkheden die het heeft ten opzichte van een reMarkable maakt de usability echt een stuk beter.

Zelf gebruik ik het voor mijn studie, werk en persoonlijk.
Voor mijn studie heb ik een OneDrive integratie waar pdf documenten staan die ik kan lezen en kan highlighten. Daarnaast maak ik tijdens lesdagen aantekeningen en kan via split screen ook een relevante artikel gebruiken.

Voor het werk soortgelijk. Offertes lees ik digitaal na op de Air, veel rustgevender en kleur helpt daarmee enorm. Ook de OneNote integratie werkt goed. Mail en dergelijke gebruik ik niet, kan wel.

Persoonlijk gebruik ik een planner via het internet in PDF formaat. Google zaken als mail, chrome en Calendar zijn geactiveerd en werken prima.

Wat wel echt de usability vooruit heeft geholpen voor mij is de standby tijd op 8 uur zetten. Standaard gaat hij snel uit en opstarten duurt best lang. De batterij heeft er niet veel onder te leiden en je kan in meetings of zelf snel even wat schrijven of lezen.

Erg blij met het apparaat :)
Ik lees hier en daar wel wat over privacy issues en gegevens doorsturen. Was dat nog een afweging? Ook omdat je de Boox zakelijk gebruikt. Dat houd mij namelijk nog een beetje tegen. Remarkable is mooi maar wil geen abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
Iemand heeft een keer gekeken naar welke servers wordt gebeld door een boox device. Ik heb net proberen te zoeken, maar ik kan het niet meer vinden. Maar de conclusie was dat er veel meer data gaat naar google (het is een android systeem tenslotte) dan naar China, mits je de cloud omgeving van boox zelf niet gebruikt natuurlijk.
Daarnaast is android 12 het besturingssysteem en heb ik niet de indruk dat alle security updates heel snel aangeboden worden.

Dus ja, ik zou niet de staatsgeheimen van Nederland op je Boox zetten. Mijn aantekeningen zijn echter niet echt heel boeiend, dat zijn acties en geheugensteuntjes. Geen geheime gegevens. Wel zorg ik er voor dat ik geen officiële documenten van mijn opdrachtgever op de device zet en sowieso gebruik ik de opties voor mails etc niet. Dat komt overigens ook omdat ik het teveel gedoe vind om dat er op te zetten, ik gebruik daar mijn telefoon wel voor. Outlook werkt best, maar een e-ink scherm is wat mij betreft niet heel praktisch voor dat soort apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Typen werkt zoveel sneller Dan scramble doktershandschrift schrijven. Plus het is nogeens leesbaar ook.
Skip die gimmick hardware en stick by je telefoon Zou ik je sterk aanraden.

Ik kwam hier eigenlijk ook alleen maar even om geluid te maken voor Evernote. Gemakkelijk alles sorteren tot 3 lagen/mappen diep. Veel mogelijkheden tot notitie 'professionaliseren' met vanalles (ook zonder te betalen)

Edit: koop een handzaam Bluetooth toetsenbordje (opvouwbaar of oprolbaar) om het typen te bevorderen tijdens meetings o.i.d.

[ Voor 31% gewijzigd door 7Sins op 10-09-2024 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
jaguarxj16 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:20:
[...]

Ik lees hier en daar wel wat over privacy issues en gegevens doorsturen. Was dat nog een afweging? Ook omdat je de Boox zakelijk gebruikt. Dat houd mij namelijk nog een beetje tegen. Remarkable is mooi maar wil geen abonnement.
Nee, dat is bij mij geen afweging geweest. Het is een Android tablet van chinese makelij, daar ben ik van bewust. Voor mij is functionaliteit wel van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:27
Ik heb een Ipad air met een paperlike screenprotector en dat werkt erg goed. Zonder die screenprotector echt waardeloos.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Skywalker27 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:01:
Ik heb een Ipad air met een paperlike screenprotector en dat werkt erg goed. Zonder die screenprotector echt waardeloos.
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad best goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Mag weggegooid :')

[ Voor 96% gewijzigd door sanger1981 op 18-10-2024 11:51 ]

Pagina: 1