rexmedorum schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:09:
Na lang in het buitenland ben ik weer terug in Nederland en zoek ik een koophuis. Ik huur nu (voor de hoofdprijs) in Utrecht. Ik werk in Utrecht (Science park) en mijn partner tegenover Den Haag Centraal Station.
Op de kaart kijken vroeg ik me af of Zoetermeer een beetje leuk wonen is? Ik hoef zelf minder vaak naar kantoor.
Waar ben je naar op zoek qua woning (m2, appartement of eengezinswoning, tuin etc.)? Voor welk budget? Wat voor wijk wil je in wonen? Wat is belangrijk qua voorzieningen (horeca, sport, OV, cultuur, supermarkten, scholen etc.). Misschien kunnen mensen je vraag dan beter beantwoorden.
Zelf woon ik in een gemeente niet ver ervan af, dus kan je niet direct vertellen hoe het wonen is, maar ik vind het er niet uit zien als ik in Zoetermeer moet zijn. Vervallen woningen en flatgebouwen en weinig groen in de gemeente. Het viel mij ook op dat sommige nieuwbouwwijken ook midden in wijken worden geplaatst met er omheen aardig wat vervallen woningen. Zoetermeer kent ook een aantal 'probleemwijken' met overlast.
Als je in die omgeving wilt wonen is Pijnacker, Berkel en Rodenrijs een beter idee naar mijn mening. Wat verder richting Rotterdam heb je dan Schiebroek of Hillegersberg. Maar dat hangt natuurlijk van je wensen, eisen en budget af.
Je kan natuurlijk ook een dag uittrekken om naar de stad zelf te gaan. Geeft je direct een indruk van de sfeer in een stad.
[
Voor 16% gewijzigd door
Panini op 28-11-2023 14:36
]