Op koude dagen moet de CV ketel bijspringen omdat de warmtepomp de temperatuur niet meer haalt, de aanvoer temperatuur richting de vloerverwarming/radiatoren blijft echter altijd te laag. Bijv streeftamp van 41 graden en dan is de aanvoertemp 38 graden. De bijverwarming gaat wel aan en de klep in de binnenunit gaat wel open maar het lijkt wel of klep niet ver genoeg opengaat. Als ik deze namelijk handmatig verder open zet komt de temp met gemak wel op die 41 graden of zelfs hoger.
- Iemand hier ervaring mee om dit te verhelpen?
Het gaat om een Bosch compress 7400i in hybride opstelling met een Nefit Topline HR CV ketel (2018)
Nog een 2e probleem waar ik niet uitkom:
De Nefit CV ketel is via een aan/uit contact aangesloten, de cv ketel gaat dus gelijk naar de max ingestelde temperatuur en gaat dan vrij snel weer uit (te warm), en blijft zo dus pendelen. Ik had gehoopt dat de cv via de EM0 0-10V aansluiting kon worden aangesloten zodat de CV netjes gaat moduleren. Maar er gebeurt niks als ik dit zo aansluit, lijkt of er geen signaal binnenkomt bij de CV ketel. Ik heb dan dus ook de aansluiting voor bijverwarming veranderd naar de 0-10 V.
- Kan een Nefit Topline HR CV ketel direct worden aangesloten of moet er nog iets tussen?
- Iemand hier ervaring mee om dit te verhelpen?
Het gaat om een Bosch compress 7400i in hybride opstelling met een Nefit Topline HR CV ketel (2018)
Nog een 2e probleem waar ik niet uitkom:
De Nefit CV ketel is via een aan/uit contact aangesloten, de cv ketel gaat dus gelijk naar de max ingestelde temperatuur en gaat dan vrij snel weer uit (te warm), en blijft zo dus pendelen. Ik had gehoopt dat de cv via de EM0 0-10V aansluiting kon worden aangesloten zodat de CV netjes gaat moduleren. Maar er gebeurt niks als ik dit zo aansluit, lijkt of er geen signaal binnenkomt bij de CV ketel. Ik heb dan dus ook de aansluiting voor bijverwarming veranderd naar de 0-10 V.
- Kan een Nefit Topline HR CV ketel direct worden aangesloten of moet er nog iets tussen?