Simpele nieuwe manier oplichting via pakketkluis PostNL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb via Marktplaats iets gekocht van circa €250,-, echter heb ik bij deze aankoop wel erg weinig onderzoek gedaan naar de verkopende partij. Ook heb ik geen gebruik gemaakt van de kopersbescherming (die optie was er niet) en het bedrag direct betaald met de bekende betaaloplossing van Marktplaats (je betaald dan via iDeal).

Al vrij snel dacht ik 'dude, wat heb je nou toch voor stoms gaan?' Ik ben nog nooit ogelicht, maar dit zou wel eens de primeur kunnen zijn (en dan heb ik het de oplichter ook wel heel makkelijk gemaakt...

Ik had dan ook nooit gedacht dat dit pakket ook daadwerkelijk verzonden zou gaan worden, mede omdat ik via een ander marktplaats account de verkoper had benaderd en hij exact hetzelfde product daar ook beschikbaar stelde en aan mij wilde verkopen (ondanks dat ik het dus al had gekocht via dat andere account).. Echter gaf de verkoper hier ineens ook aan dat hij even op vakantie was en hij tot op heden met de vraag over 'ophalen' maar geen adresgegevens verstrekt.

Echter, het pakket is wél "verzonden" (dus niet op vakantie). In de trackingcode staat sinds zondag 'ontvangen door PostNL'. Maar het pakket lijkt nu al kwijt, bezorgdatum is onbekend etcetera.

Wat ik mij nou afvraag, is het verkrijgen van 'verzendbewijs', die je van PostNl krijgt zodra je je pakket aan hen hebt afgegeven, makkelijk te frauderen middels een pakketpunt?

PostNL heeft pakketpunten waar je, ook als je een pakket wilt versturen, gebruik van kan maken (zie https://www.postnl.nl/ont.../pakket-en-briefautomaat/). Je kan de kluis openen, pakket in het kluisje plaatsen en daarna krijg je direct je verzendbewijs. Op dat moment heb je dus als verkoper grotendeels aan je overeenkomst voldaan. Tenminste, je zou kunnen zeggen dat, als er nu iets mis gaat met het pakket, dat door PostNL komt.

Hoe makkelijk zou dit mogelijk zijn met een dergelijk pakketpunt? Ik heb echt nul ervaring met dergelijke pakketpunten, maar dit zou toch wel ultiem zijn voor oplichters.

Als het kluisje bv. niet registreert of je wel of niet daadwerkelijk iets in het kluisje hebt gedaan, dan is dat verzendbewijs toch compleet waardeloos? Of zijn die pakketkluisjes toch een stuk slimmer?

Ik heb deze vraag ook bij PostNL gesteld, maar uiteraard reageert die hier niet op.

Iemand enig idee hoe slim die verzendkluisjes zijn van PostNL?

Ik heb overigens wel het adres van de verzender, die staat in de trackingcode, maar als het om een oplichter gaat, dan zal dat zeker niet zijn adres zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50
Stevie_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:24:
...
Als het kluisje bv. niet registreert of je wel of niet daadwerkelijk iets in het kluisje hebt gedaan, dan is dat verzendbewijs toch compleet waardeloos? Of zijn die pakketkluisjes toch een stuk slimmer?
...
Volgens mij is het kluisje niet zo slim.
Als je er niks indoet, maar wel zegt er wat ingedaan te hebben....
Dan zal PostNL het wel kwijt raken, omdat ze het niet kunnen ophalen uit de kluis.

Een pakketpunt faciliteert alleen de overdracht van pakketten, maar doet niet met bescherming of zekerheid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie_
GarBaGe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:28:
[...]

Een pakketpunt faciliteert alleen de overdracht van pakketten, maar doet niet met bescherming of zekerheid.
Als dat zo is, dan is het verzendbewijs van PostNL dus echt helemaal niks meer waard. Het bewijst alleen maar dat het deurtje van de pakketkluis open is gegaan en weer dicht. Dit is dan toch de perfecte manier om mensen, bv. via Marktplaats, op te lichten? Je kan je voordoen als een betrouwbare verkoper die ook netjes de bestelde items verstuurd, want je hebt een verzendbewijs. Vervolgens gaat de tijd lopen, want als kopende partij blijf je lang wachten in de hoop PostNL het pakketje toch weer vindt, start eventueel na een paar weken toch een onderzoek in via PostNL Ihoewel, dat kan alleen de verzender doen...). En na weken, misschien wel maanden zal ook PostNL de conclusie trekken dat het pakket is verdwenen. Pas daarna kan je terug naar de verkopende partij en discussiëren wie er nou aansprakelijk is voor de schade; de koper of de verkoper. Dat geeft bv. de verkopende partij voldoende gelegenheid om met de noorderzon te verdwijnen én het duurt heel lang voordat je als koper ook zeker weet dat je bent opgelicht (dus een oplichter kan wellicht in dit tijdsbestek bv. wel 1000x hetzelfde item op deze manier verkopen, zogenaamd versturen, en daarna uitloggen en weer opnieuw beginnen).

Juridisch gezien is de verzender ongetwijfeld verantwoordelijk om het product te leveren en is het zijn risico als het pakket kwijt wordt gemaakt door PostNL, maar dan mag je een civiele procedure gaan opstarten: dat doet niemand voor dit soort bedragen.

En Marktplaats gaat je waarschijnlijk ook niet 'verbannen' want je hebt het item verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50
Stevie_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:40:
[...]

Als dat zo is, dan is het verzendbewijs van PostNL dus echt helemaal niks meer waard...
Klopt.
Het is een bonnetje die aangeeft dat je iets met PostNL hebt gedaan.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 15:56
Je kan vrijwel niets behalve een civiele procedure starten, vandaar de optie voor kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Snel genoeg getest toch? Stuur een pakket naar jezelf en stop niks in de kluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
njitter schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:53:
Snel genoeg getest toch? Stuur een pakket naar jezelf en stop niks in de kluis.
Ligt er aan wat je snel vindt, maar inderdaad. Uiteraard een overweging geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Stevie_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:40:
[...]

Als dat zo is, dan is het verzendbewijs van PostNL dus echt helemaal niks meer waard. Het bewijst alleen maar dat het deurtje van de pakketkluis open is gegaan en weer dicht. Dit is dan toch de perfecte manier om mensen, bv. via Marktplaats, op te lichten? Je kan je voordoen als een betrouwbare verkoper die ook netjes de bestelde items verstuurd, want je hebt een verzendbewijs. Vervolgens gaat de tijd lopen, want als kopende partij blijf je lang wachten in de hoop PostNL het pakketje toch weer vindt, start eventueel na een paar weken toch een onderzoek in via PostNL Ihoewel, dat kan alleen de verzender doen...). En na weken, misschien wel maanden zal ook PostNL de conclusie trekken dat het pakket is verdwenen. Pas daarna kan je terug naar de verkopende partij en discussiëren wie er nou aansprakelijk is voor de schade; de koper of de verkoper. Dat geeft bv. de verkopende partij voldoende gelegenheid om met de noorderzon te verdwijnen én het duurt heel lang voordat je als koper ook zeker weet dat je bent opgelicht (dus een oplichter kan wellicht in dit tijdsbestek bv. wel 1000x hetzelfde item op deze manier verkopen, zogenaamd versturen, en daarna uitloggen en weer opnieuw beginnen).

Juridisch gezien is de verzender ongetwijfeld verantwoordelijk om het product te leveren en is het zijn risico als het pakket kwijt wordt gemaakt door PostNL, maar dan mag je een civiele procedure gaan opstarten: dat doet niemand voor dit soort bedragen.

En Marktplaats gaat je waarschijnlijk ook niet 'verbannen' want je hebt het item verzonden.
toon volledige bericht
Volgens mij krijg je het verzendbewijs pas op het moment dat Post.nl jouw pakket uit het kluisje heeft gehaald, het label heeft gescand en in het busje heeft gedaan om naar het verzamelpunt te rijden. Wanneer de Post.nl medewerker constateert dat een kluisje leeg is terwijl er wel een pakket in zou moeten leggen dan wordt er dus ook geen verzendbewijs aangemaakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02
Is alweer even geleden dat ik wat verstuurd heb dmv de automaat en de emails heb ik niet meer maar volgens mij gaat het proces als volgt:
  • Je koopt een verzending en ontvangt een PDF met label
  • Je print het label en plakt deze op de doos
  • Je gaat naar de automaat en scant het label
  • Er gaat een deurtje open en als het vak niet groot genoeg is kun je een ander deurtje kiezen
  • Je plaats het pakket (of niet), sluit het deurtje en bevestigd dit op het display
  • Je krijgt een mail dat het pakket in de automaat zit
Na bovenstaande vertrek je en op het moment dat de chauffeur het pakket uit de automaat gehaald heeft zie je dat in de app en mogelijk krijg je ook weer een mail.
Wat de ontvanger precies krijgt, geen idee eerlijk gezegd.
Of PostNL zo lang mogelijk heeft om er achter te komen dat het pakket verdwenen is of beter gezegd er nooit geweest is weet ik niet maar het lijkt me sterk. Gezien de melding die je krijgt dat een chauffeur het pakket heeft opgehaald uit de automaat lijkt het mij dat het pakket gescand wordt en je kunt niet iets scannen wat er niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51
Yaksa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:15:
[...]

Volgens mij krijg je het verzendbewijs pas op het moment dat Post.nl jouw pakket uit het kluisje heeft gehaald, het label heeft gescand en in het busje heeft gedaan om naar het verzamelpunt te rijden. Wanneer de Post.nl medewerker constateert dat een kluisje leeg is terwijl er wel een pakket in zou moeten leggen dan wordt er dus ook geen verzendbewijs aangemaakt.
Nee, ik krijg altijd direct een e-mail als ik een pakketje heb achtergelaten in zo'n pakketautomaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:09
Er wordt wel gefilmd bij een pakketkluis. Dus Postnl zou achteraf wel kunnen kijken of er echt iets in het vakje gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
[...]

Dat zou fraude een stuk lastiger maken, maar op de website van PostNL staat dat je meteen een verzendbewijs krijgt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Marktplaats reageert wel: ze zeggen dat je via de verzendlabels, die je koopt via Marktplaats, het niet mogelijk maakt om iets te verzenden via een pakketkluis. Je moet het pakket dan dus afgeven bij een pakketpunt. Dat is dus wel slim van Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 23:23
Stevie_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:24:
[...]Dat zou fraude een stuk lastiger maken, maar op de website van PostNL staat dat je meteen een verzendbewijs krijgt :S
Ik heb de website doorgenomen, maar nergens staat dat je het verzendbewijs direct krijgt, misschien krijg je een bewijsje dat je de pakketautomaat jouw pakketlabel hebt laten scannen, maar dat is iets anders dan de bevestiging die je krijgt wanneer de POSTnl medewerker jouw pakket uit het kluisje haalt en inscant om in de bus te leggen. Dat laatste is ook waar het om draait, pas als het pakket fysiek in de PostNL bus ligt is er sprake van verzending en wordt het hele traject van verzenden en verzendbewijs mailen in gang gezet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:58
Het is natuurlijk om de schijn te wekken dat er daadwerkelijk iets verzonden is, maar voor het oplichten is dit natuurlijk totaal irrelevant.. behalve dat sommige mensen hiermee de schuld proberen te verplaatsen naar PostNL. Hier ligt geen enkele verantwoordelijkheid, ook niet in het 'slim' maken van een pakketkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 13:27

DaFeliX

Tnet Devver
Stevie_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:40:
Marktplaats reageert wel: ze zeggen dat je via de verzendlabels, die je koopt via Marktplaats, het niet mogelijk maakt om iets te verzenden via een pakketkluis. Je moet het pakket dan dus afgeven bij een pakketpunt. Dat is dus wel slim van Marktplaats.
Hoe is het anders om geen pakketje te sturen, dan een pakketje met een baksteen er in? Het enige voordeel dat ik mij kan bedenken is dat PostNL de schuld zou krijgen als er geen pakketje is, maar zoals aangegeven wordt zo'n verzendbewijs waarschijnlijk pas afgegeven als 't pakketje (met al-dan-niet een baksteen) door de chauffeur is gescand. En dat kun je zelf makkelijk checken zoals aangegeven (of even navragen bij PostNL).

Mocht het zo zijn dat er een verzendbewijs word afgegeven als 't pakketje is gescand, is er geen simpele nieuwe manier om mensen op te lichten. Mocht je wel met een lege kluis een verzendbewijs kunnen krijgen, zou PostNL dat graag willen weten ;)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 21:43
Kan ook nog zijn dat het geen scam is, hier al 2x gehad dat een pakketje een dag of 4/5 in een pakketkluis heeft gelegen voordat ie door PostNL opgehaald werd.

Het lijkt me ook dat een oplichter liever heeft dat er een baksteen bij jou wordt bezorgd dan dat het pakketje helemaal niet beweegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
ufear schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:09:
Kan ook nog zijn dat het geen scam is, hier al 2x gehad dat een pakketje een dag of 4/5 in een pakketkluis heeft gelegen voordat ie door PostNL opgehaald werd.

Het lijkt me ook dat een oplichter liever heeft dat er een baksteen bij jou wordt bezorgd dan dat het pakketje helemaal niet beweegt...
Is dat zo? Als je een baksteen stuurt dan is het overduidelijk oplichting. Als je de schuld bij PostNL kan neerleggen wordt het discutabel of hij je echt aan het oplichten was. Dat maakt echt wel heel veel uit. Een baksteen opsturen is sowieso een strafbaar iets aangezien ik geen baksteen bij hem heb gekocht.

Het mooiste is dus dat je dat verzendbewijs hebt van PostNL krijgt en daarna die barcode laat verdwijnen. Dan zal er niks aankomen en kan je de conclusie trekken dat het pakket kwijt is gemaakt door PostNL en blijft de 'oplichter' onschuldig. Het gaat er dan enkel nog om wie aansprakelijk is voor de schade. En dat daar discussie over ontstaat lijjkt mij minder strafrechtelijk.

Dus nee.

[ Voor 3% gewijzigd door Stevie_ op 29-11-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
meestal duurt het lang om het toe te geven aan jezelf, maar je bent opgelicht. geen energie meer in steken en beschouwen als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 08-05 17:46
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt bij reguliere officiele webwinkels, bezorgdatum onbekend en zo ineens 5 dagen later had ik het pakket binnen terwijl track en trace maar op onbekend bleef staan.

Ook wel eens gehad dat het pakket werkelijk kwijt was en de webshop een nieuwe heeft gestuurd.
We gaan er altijd makkelijk vanuit dat het meteen oplichting is, dit hoeft dus niet.

Meestal als het oplichting is dan reageert de verkoper niet meer als de betaling rond is.

Vraag de verkoper wanneer hij erop terug komt, een concrete datum dus, geef ze niet de mogelijkheid dat ze daar vaag over kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 29-11-2023 10:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stevie_ er hangt ook een camera, dus bij fraude kun je de beelden opvragen. Degene die die post ophaalt van PostNL zal neem ik aan ook een melding maken. dan linkt het gelijk aan T&T code, en aan degene die het zegel heeft gekocht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Hier hebben ze een doe het zelf punt. Je gaat met je doos naar een scanpaal, scant het etiket, krijgt een bewijs met T&T code en daarna mag zelf je doos op de rolcontainer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:27:
[...]
Dat laatste is ook waar het om draait, pas als het pakket fysiek in de PostNL bus ligt is er sprake van verzending en wordt het hele traject van verzenden en verzendbewijs mailen in gang gezet.
Er is natuurlijk al sprake van verzending op het moment dat je je pakket inlevert bij PostNL, niet als hij pas in de bus ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Stevie_ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:28:
[...]

Is dat zo? Als je een baksteen stuurt dan is het overduidelijk oplichting. Als je de schuld bij PostNL kan neerleggen wordt het discutabel of hij je echt aan het oplichten was. Dat maakt echt wel heel veel uit. Een baksteen opsturen is sowieso een strafbaar iets aangezien ik geen baksteen bij hem heb gekocht.

Het mooiste is dus dat je dat verzendbewijs hebt van PostNL krijgt en daarna die barcode laat verdwijnen. Dan zal er niks aankomen en kan je de conclusie trekken dat het pakket kwijt is gemaakt door PostNL en blijft de 'oplichter' onschuldig. Het gaat er dan enkel nog om wie aansprakelijk is voor de schade. En dat daar discussie over ontstaat lijjkt mij minder strafrechtelijk.

Dus nee.
Ik denk niet dat het een hele grote rol speelt in de fraude. Meeste mensen betalen voordat het verstuurd wordt.
Of de fraudeur vervolgens:
- Niets verstuurd
- Niets in pakketkluis stopt (maar wordt wel gefilmd, dus komt uit)
- Open doos in pakketkluis stopt

Maakt niet zoveel uit. Als fraudeur zou ik dan voor de open doos gaan en niet om iets leegs in een pakketkluis te stoppen.

Maar pakketjes worden trouwens toch gewogen? Tenminste normaal wel bij een winkel, al is het maar omdat je anders extra moet betalen als het te zwaar is.
Doet de pakketkluis dat niet?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nee, pakketkluis weegt niet. Dat wordt gedaan in scan bij PostNL sorteercentrum

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie_
Ik heb PostNL benaderd en die hebben prijsgegeven waar het pakket is ingeleverd. Het betreft een PostNL punt bij servicebalie van de Jumbo in Amersfoort. Daar is het pakket gescand en daarna is er niks meer van te traceren / pakket verdwenen. Ik heb het betreffende PostNl punt ook gebeld: er is daar geen pakket met mijn naam of de naam van de afzender.

Het is sowieso oplichting, want via andere Marktplaats accounts kan ik het tweedehands product nog gewoon van hem kopen, maar bij de vraag 'ophalen' zegt hij dat hij op vakantie is etcetera. Hij geeft geen adres. Daar klopt niks van (sowieso, hoe kan je een tweedehands product meerdere keren verkopen).

Het bijzondere is dus dat hij blijkbaar in staat is om een verzendbewijs te verkrijgen bij een PostNL punt. Dan is er dus een medewerker van de Jumbo die hem ondersteunt en de trackingcode voor hem scant. Of hij gebruikt een verzendetiket die loslaat / verdwijnt. Of een ander trucje? Ik vind het erg bijzonder, je zou toch verwachten dat je toch echt iets fysieks moet overhandigen en dat dat op een gegeven moment dan wel bezorgd wordt. Maar het pakket is echt onvindbaar en bevestigd mijn eerdere vermoedens al dat het een oplichter is met een goede trucendoos.

Ik heb mijn verlies al lang genomen, maar ik ga hem nog wel mateloos irriteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Stevie_ op 30-11-2023 10:58 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Heel Marktplaats staat toch vol met weder verkopers van bv refurbished laptops.

Of heb jij een uniek item gekocht? One of a kind?

Kan prima zijn dat je pakket uit de rolcontainer verdwenen is. Vraag me altijd af als ik dat bij de locale primera zie, hoe veilig is dit. Zeker als het iets duur is en in de originele verpakking pak ik het om als ik het bv retour stuur om het pakket niet te interessant te laten lijken.

Maar je hele verhaal van pakketkluis gaat dus niet op.
Wellicht wel minder, want geen camera beelden waarschijnlijk.

• Stevie_
Barrycade schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:06:
Heel Marktplaats staat toch vol met weder verkopers van bv refurbished laptops.
Het gaat niet om een laptop maar om een demo model / onderdeel van een vrij dure bakfiets. Hij laat op een foto zien dat hij er drie stuks aanbiedt waarvan ik er 1 gekocht heb. De advertentie staat al sinds begin oktober erop en heeft veel biedingen / favorieten.

Desondanks krijg ik via een ander account te horen dat hij nog steeds dit artikel te koop heeft, ook in drievoud.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dan heeft hij er de afgelopen 2 maanden dus nog niks van verkocht; dat lijkt mij sterk. En het lijkt mij nog sterker dat je van dit onderdeel zoveel kan bezitten, het is een vrij nieuw verkrijgbaar product (september '22) en niet bepaald een massaproduct.

Hij vraagt er niet de scherpste prijs voor, gewoon een prijs die je kan verwachten bij het artikel als die tweedehands wordt aangeboden.

Het verhaal klopt ook niet dat hij op vakantie is etc.

Het is dus een oplichter, 100% zeker, die verzendbewijzen weet te verkrijgen bij PostNL in Amersfoort. Dat lijkt mij zorgelijk...

Zowel PostNL en Marktplaats geven aan het serieus te nemen en zijn een onderzoek gestart. Stel dat de verkoper dit spelletje meermaals doet, dan is dat natuurlijk makkelijk terug te zien, zowel bij PostNl als bij Marktplaats. Bij PostNl een pakketpunt die steeds pakketjes kwijt raakt als het net is ingeleverd. En bij Marktplaats een verkoper die betalingen ontvangt maar dat alle kopers klagen over kwijtgeraakte pakketten.

Dus in die zin heeft het niet veel houdbaarheid want op de long term wordt je gegarandeerd gepakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Stevie_ op 30-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Stevie_ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:18:
[...]

(sowieso, hoe kan je een tweedehands product meerdere keren verkopen)

Hij laat op een foto zien dat hij er drie stuks aanbiedt waarvan ik er 1 gekocht heb. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tegenwoordig heb je op locaties dat je pakket zelf moet scannen en op de rolcontainer zet (karwei). Als ik wil kan ik gewoon een pakket van de container halen. Bij sommige Jumbos scannen ze maar je kunt zo bij sommige rolcontainers een graai doen. Heel veilig vind ik dat niet. Met versturen sla ik die locaties zelf over.

Dat persoon op vakantie is als smoes is apart dan word versturen toch ook lastig.

Hoelang is die op MP lid en wat dan de reviews?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald!
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-11-2024
Wij werken al heel lang zo.
Je legt pakket erin en krijg je bericht dat het gescand is. Echter als de bezorger het eruit haalt krijg je bewijs dat het opgehaald is. Anders hoor je niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ronald! schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:13:
Wij werken al heel lang zo.
Je legt pakket erin en krijg je bericht dat het gescand is. Echter als de bezorger het eruit haalt krijg je bewijs dat het opgehaald is. Anders hoor je niets meer
Ik sluit dit topic tijdelijk om te voorkomen dat mensen denken dat het nog courant is voor de topicstarter. en weer open zodat het beter vindbaar is

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2024 16:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1