HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice1in
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb voor mijn werk een lenovo Thinkcentre gekregen met 1 hdmi output. Nu wil ik graag meer dan 2 schermen gebruiken in extensie. Is hier iets voor? Software en alles word op de pc geblokt dus moet echt hardware zijn.

Het lijkt erop dat de meeste splitters gewoon het beeld duplicaten?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Diverse splitters die alleen maar duplicaten en niet extenden.

Ice

Beste antwoord (via Ice1in op 28-11-2023 16:57)

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-05 13:31

Baakster

Dislectie enzo... succes!

HDMI kan je niet splitten, niet met hardware, niet met software.
DisplayPort en USB-C dp alt mode kun je wel splitten dmv een MST hub.

Meestal zitten er op die Thinkcentres nog een VGA aansluiting (als je geluk hebt).

En anders een toch bij je werkgever aankloppen dat je zo niet kan werken en dat er een oplossing moet komen waarbij USB-A hub met DisplayLink een uitkomst zou kunnen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-05 12:16
Een docking station zou een oplossing zijn hiervoor lijkt mij.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.lenovo.com/nl...l-cable-docks)/40af0135eu

Toevoeging: Ik heb verder niet gekeken of deze volledig compatible is voor jou device, het is meer een voorbeeld.

Ignore what I said, heb de casus verkeerd gelezen :+

[ Voor 83% gewijzigd door KilleBladhark op 28-11-2023 12:15 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:10
Misschien dat er een videokaartje in past. Welke Thinkcentre heb je exact?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-05 13:31

Baakster

Dislectie enzo... succes!

HDMI kan je niet splitten, niet met hardware, niet met software.
DisplayPort en USB-C dp alt mode kun je wel splitten dmv een MST hub.

Meestal zitten er op die Thinkcentres nog een VGA aansluiting (als je geluk hebt).

En anders een toch bij je werkgever aankloppen dat je zo niet kan werken en dat er een oplossing moet komen waarbij USB-A hub met DisplayLink een uitkomst zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49
Welke versie heb je? Want volgens mij worden bijna alle Thinkcentre's al tijden geleverd met HDMI en een Displayport, dus zou je ze beiden kunnen gebruiken. Als je alleen HDMI monitoren hebt zijn er wel verloopjes van DP->HDMI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02

D4NG3R

kiwi

:)

Ice1in schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:03:
Software en alles word op de pc geblokt dus moet echt hardware zijn.
Wellicht te simpel, maar vraag de IT beheerder om een oplossing?

Je kan/mag er schijnbaar niet veel mee klooien, dus laat het lekker over aan de partij welke dat wel kan. :)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2023 13:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice1in
BernardV schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:58:
Welke versie heb je? Want volgens mij worden bijna alle Thinkcentre's al tijden geleverd met HDMI en een Displayport, dus zou je ze beiden kunnen gebruiken. Als je alleen HDMI monitoren hebt zijn er wel verloopjes van DP->HDMI.
De DP op de monitor is alleen een input om het scherm te gebruiken helaas. Zit enkel 1 hdmi uitgang op.

Ice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:10
Welke Thinkcentre heb je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice1in
Uszka schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:30:
Welke Thinkcentre heb je exact?
Geen flauw idee. Het t is er 1 in een schermdock. Heb hem er nu uitgehaald en op mijn 2 belangrijkste eigen schermen gezet en zo moet het maar. Helaas geen andere oplossing.

Ice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djazzy2209
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-01-2024
Goedemorgen
ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen, nieuw op dit forum dus geen idee of dit de juiste manier is.
Van de een op de andere dag wrekt de HDMI uitgang van mijn Lenovo thinkpad niet meer. Niet op het scherm thuis maar ook niet op kantoor. Ik heb een andere laptop en deze kan wel gewoon connecten met de beide schermen.

Ik vermoed dat het iets met de beeldscherm driver is, en heb al dingen geprobeerd, maar ben er niet zo behept mee. Is er iemand die met mij mee kan kijken of wellicht de gouden tip heeft?

Ik heb al de driver geupdate, en dan geeft mijn laptop aan dat alles up-to-date is.

Heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Nee, dit is niet de juiste manier. Je kaapt nu een topic van iemand anders met een hele andere vraag er in. Daarnaast is het de bedoeling dat je bij een nieuwe vraag een aantal vragen beantwoord, met zoveel mogelijk details hierin zoals wat voor laptop het precies is, welke software (versie) je gebruikt, wat voor schermen je probeert aan te sluiten, wat je zelf al hebt gevonden en geprobeerd enzovoorts. Heb je bijvoorbeeld ook een andere kabel geprobeerd?

Je probleem kan in de hardware maar ook in de software zitten maar daar is op deze manier helemaal niets over te zeggen. Ik krijg ook de indruk dat het om een werklaptop gaat, ben je al bij je IT afdeling langs geweest? Wat gaven ze daar aan?
Pagina: 1