Advies gevraagd voor nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieneke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12-2023
Mijn Canon Pixma inktjet printer heeft het begeven. Nu heb ik met deze printer een paar keer gehad dat de inkt was uitgedroogd, zelfs voordat de inkpatronen leeg waren. Ook de inktkop moest ik een paar keer schoonmaken om het ding weer te kunnen laten werken.
De printkop moet nu waarschijnlijk vervangen worden. Aangezien dit niet de moeite waard loont (ik weet niet 100% zeker of het daar aan ligt), heb ik besloten een andere te kopen.

Aangezien er zoveel printers op de markt zijn, vraag ik jullie om advies welke soort printer het handigst is. Een inktjet, laser of ander type?

Ik scan meer dan dat ik print. Het ding moet nog wel kunnen scannen als er bijv. inktpatronen op zijn. Was bij mijn oude printer níet het geval.

Ik print erg weinig, maar ik moet af en toe wel kunnen printen. Dubbelzijdig hoeft niet. Vaak inktpatronen moeten vervangen door uitdroging, is iets waar ik vanaf wil. Alleen zwart/wit is oke. Het zou fijn zijn als het ding ook goed werkt met merkloze inktpatronen.

Het ding mag liever niet teveel energie kosten aangezien ik als 'digitale nomad' om verschillende plekken woon waar niet altijd veel stroom voor handen is. Geen grote 'kantoor-printer'. Voor een printer wil ik niet meer dan 150 euro besteden.

Hebben jullie aanbevelingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-05 14:19
Precies om de problemen die je aangeeft, gebruik ik al jaren lang geen inktjet printer meer.
Je zou dan laserprinter zeggen, maar stiekum zijn die allemaal LED printers geworden (zelfde principe, maar LED ipv laser).

Tegenwoordig kan je best goede LED printers krijgen van Brother of Canon tegen de door jouw gewenste prijs.
Bijvoorbeeld deze:
uitvoering: Brother HL-1110
Al 10 jaar lang een prima printer.

[ Voor 3% gewijzigd door GarBaGe op 28-11-2023 11:15 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 17:12
GarBaGe schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:14:
Precies om de problemen die je aangeeft, gebruik ik al jaren lang geen inktjet printer meer.
Je zou dan laserprinter zeggen, maar stiekum zijn die allemaal LED printers geworden (zelfde principe, maar LED ipv laser).

Tegenwoordig kan je best goede LED printers krijgen van Brother of Canon tegen de door jouw gewenste prijs.
Bijvoorbeeld deze:
uitvoering: Brother HL-1110
Al 10 jaar lang een prima printer.
Maar die kan niet scannen als ik het zo las. Dat is juist wat de TS wel prefereert tov printen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieneke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12-2023
Dank voor je tip! Ja kunnen scannen is wel heel belangrijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Wieneke schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:50:
Mijn Canon Pixma inktjet printer heeft het begeven. Nu heb ik met deze printer een paar keer gehad dat de inkt was uitgedroogd, zelfs voordat de inkpatronen leeg waren. Ook de inktkop moest ik een paar keer schoonmaken om het ding weer te kunnen laten werken.
De printkop moet nu waarschijnlijk vervangen worden. Aangezien dit niet de moeite waard loont (ik weet niet 100% zeker of het daar aan ligt), heb ik besloten een andere te kopen.

Aangezien er zoveel printers op de markt zijn, vraag ik jullie om advies welke soort printer het handigst is. Een inktjet, laser of ander type?

Ik scan meer dan dat ik print. Het ding moet nog wel kunnen scannen als er bijv. inktpatronen op zijn. Was bij mijn oude printer níet het geval.

Ik print erg weinig, maar ik moet af en toe wel kunnen printen. Dubbelzijdig hoeft niet. Vaak inktpatronen moeten vervangen door uitdroging, is iets waar ik vanaf wil. Alleen zwart/wit is oke. Het zou fijn zijn als het ding ook goed werkt met merkloze inktpatronen.

Het ding mag liever niet teveel energie kosten aangezien ik als 'digitale nomad' om verschillende plekken woon waar niet altijd veel stroom voor handen is. Geen grote 'kantoor-printer'. Voor een printer wil ik niet meer dan 150 euro besteden.

Hebben jullie aanbevelingen?
Gewoon weer een Canon aanschaffen, jezelf aanleren om minstens 1 x per maand een testprint af te drukken en je (merkloze) cartridges bij de Action of goedkope webwinkel halen.
Het is niet de fabrikant die de fout in gaat wanneer de inktkop indroogt, het is de consument die het product niet gebruikt conform de handleiding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
Wil je ook scannen, dan kom je bijvoorbeeld bij zoiets terecht:
uitvoering: Brother DCP-1612W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 19:41
Yaksa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:43:
[...]

Gewoon weer een Canon aanschaffen, jezelf aanleren om minstens 1 x per maand een testprint af te drukken en je (merkloze) cartridges bij de Action of goedkope webwinkel halen.
Het is niet de fabrikant die de fout in gaat wanneer de inktkop indroogt, het is de consument die het product niet gebruikt conform de handleiding.
Met een laserprinter hoeft dat allemaal niet. Er gaan wel eens maanden voorbij voordat ik weer wat print. Nooit problemen.
Juist voor de TS is een laserprinter prima. En desnoods met een losse scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
Ik scan eigenlijk alles met mijn telefoon. Dat gaat met de Galaxy camera of Google Drive app prima. Misschien is dat nog een out-of-the-box mogelijkheid?

Verder kan ik beamen wat @GarBaGe zegt. Ik heb een 90 euro Brother laserprinter met een ingebouwde duplexer en die doet het al jaren (~800 pagina's) met de test toner zonder enig onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Trichoglossus schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:14: Met een laserprinter hoeft dat allemaal niet. Er gaan wel eens maanden voorbij voordat ik weer wat print. Nooit problemen. Juist voor de TS is een laserprinter prima. En desnoods met een losse scanner.
Dat is dus niet wat TS wil, ze wil een compact apparaat wat zowel kan scannen (hoofddoel) en af en toe printen. Er is niks zo makkelijk als af en toe tijdens het scannen een testprintje te maken zodat de inktkop niet uitdroogt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

P_Tingen

omdat het KAN

Suggesties voor de Brother printers kan ik van harte steunen. Voor mijn sportclub gebruiken we al jaren een simpele Brother zw/w laserprinter. Kost ong €100 en doet het altijd. Heeft alleen geen scanner.

Zelf ben ik van all-in-one HP inkjet overgestapt op een Brother kleurenlaser, maar ook zonder scanner. Scannen doe ik nu met de telefoon. Dat wil prima als je niet al te veel hoeft te scannen. Gebruik je hem vaker dan is een flatbedscanner beter / handiger. De tip van @GarBaGe lijkt dan een goede keuze

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik snap de suggesties van de losse flatbed scanner...
maar...
die nemen zo ontiegelijk veel ruimte in op je bureau.
Geintegreerd in de printer, zijn ze een stuk acceptabeler.
Of je gebruikt je telefoon, natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 07:28

Ravhin

no <root>...

Ik ben recent (black friday) overgestapt van een zieltogende, zeer fijn werkende Brother inkjetprinter naar deze LED all-in-one. Ook Brother. Kan het idereen aanraden :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ravhin schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:39:
Ik ben recent (black friday) overgestapt van een zieltogende, zeer fijn werkende Brother inkjetprinter naar deze LED all-in-one. Ook Brother. Kan het idereen aanraden :)
Behalve de TS dan want haar budget is 150 euro, jij raadt een apparaat aan wat het dubbele kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 19:41
Yaksa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:29:
[...]

Dat is dus niet wat TS wil, ze wil een compact apparaat wat zowel kan scannen (hoofddoel) en af en toe printen. Er is niks zo makkelijk als af en toe tijdens het scannen een testprintje te maken zodat de inktkop niet uitdroogt.
Dan zou ik gewoon voor de al eerder genoemde Brother DCP-1612W gaan, of een soortgelijke.
Al print ze een jaar niet, de toner droogt niet uit.

Zo'n laserprinter is een verademing na al die inkjetprinters met vlekken, uitdrogende inkt, niet originele inktpatronen die ik in mijn omgeving zie. Die stappen allemaal over naar een simpele laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 07:28

Ravhin

no <root>...

Yaksa schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:43:
[...]

Behalve de TS dan want haar budget is 150 euro, jij raadt een apparaat aan wat het dubbele kost.
Ik had hem voor de minimumprijs - dat was 100 euro over budget - en dat krijg je terug omdat je toners gewoon veel langer meegaan. In essentie heb ik toners gekocht voor een spotprijs en kreeg ik er een all-in-one printer bij cadeau :*)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Trichoglossus schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:43:
[...]Dan zou ik gewoon voor de al eerder genoemde Brother DCP-1612W gaan, of een soortgelijke.
Al print ze een jaar niet, de toner droogt niet uit.
Zo'n laserprinter is een verademing na al die inkjetprinters met vlekken, uitdrogende inkt, niet originele inktpatronen die ik in mijn omgeving zie. Die stappen allemaal over naar een simpele laserprinter.
Een verademing, ja, wanneer je er niet mee om kunt gaan zeker.
In mijn omgeving zie ik vooral (CANON) inktjetprinters (ook met scanner) die bij correct gebruik al jaren plezier opleveren, soms juist vanwege het feit dat je een kleurenprintje wil, of wat foto's wilt afdrukken, of een presentatie in kleur, etc. Ook met niet originele inktpatronen.

Pagina: 1