Iracing VR PC advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wil dit systeem alleen gebruiken voor VR in iracing aangezien ik voor dagelijks gebruik een laptop heb. Ik heb een RTX3070 videokaart liggen die ik in dit systeem wil plaatsen. Verder ben ik al een hele tijd niet meer bezig geweest met computers dus ik ben niet op de hoogte van de laatste 'trends' en aanbod in de markt. Ik zal de oculus rift S gebruiken voor iracing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik al de videokaart (RTX3070) en oculus rift S heb zoek ik een systeem dat hierbij past. Dus niet het meest high end, ik verwacht dat met een redelijk low end systeem ik al weg kan komen. Ik wil dan ook graag niet meer besteden dan echt noodzakelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rift S en RTX3070

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
RAM
Voeding
SSD (via PCI is het snelst heb ik begrepen?)
CPU
Kast (gewoon simpel zonder disco)
Wifi (als dat tegenwoordig niet geintegreerd is?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb begrepen dat intel/nvidia het beste samengaat met iracing?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Heb ik vroeger wel altijd gedaan dus dat zou zeker een optie zijn als het helpt de kosten lager te houden

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou enorm geholpen zijn met tips over componenten. Ik wil niet meer uitgeven dan nodig is om mijn rtx3070 iracing op mijn rift s te laten draaien. Ik weet alleen zelf niet welke componenten dit tegenwoordig kunnen verzorgen. Ik zou wel graag de laatste techniek mbt opslag (snelheid) willen hebben omdat ik een hekel heb aan onnodig lange laadtijden.. :+

Erg bedankt!

Alle reacties

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Hierbij iets wat ik met mijn beperkte huidige kennis samen heb gesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 124,-€ 124,-
1MoederbordenASUS Prime B450M-A II€ 61,-€ 61,-
1BehuizingenLC-Power 7036B€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internLexar Thor LD4BU008G-R3200GDXG€ 39,90€ 39,90
1VoedingenZalman ZM600-LXII€ 39,19€ 39,19
1Solid state drivesLexar NM620 1TB€ 47,90€ 47,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 340,94

[ Voor 5% gewijzigd door WLC91 op 28-11-2023 14:09 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:24
De 5600G heeft, omdat je al een losse videokaart hebt, alleen maar nadelen tov een uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Boxed
Het is namelijk niet dezelfde cpu, maar een hergebruikte laptop chip onder de 5600 naam. Hij heeft bijvoorbeeld minder pcie lanes omdat de helft door de igpu wordt gebruikt.

Die voeding is een beetje discutabel. Deze is wat beter en toch voordelig:
uitvoering: be quiet! System Power 10 550W

Die behuizing is erg goedkoop en biedt zeer weinig airflow. Niet echt geschikt voor een 3070.
Deze kast is voordelig en biedt meer koeling
uitvoering: DeepCool CC560 Zwart