Ik bij iemand er voor zorgen dat hij heel makkelijk zijn hd ( 1 gig ) kan backuppen. De hd is niet zo groot dus daarom dacht ik dat een cd-brander het makkelijkst/goedkoopst zou zijn. Maar is dat ook de beste manier? Want zip-drives zijn namelijk nog wel aardig prijzig.
ok dan wordt het nu zeker een branderOp donderdag 06 september 2001 16:57 schreef Aikon het volgende:
Cd-brander idd. Ff zippen naar 2 files van 500 mb en branden.
Sim-pel
En als je die hebt gebruik dan DriveImage(pro)4
Of een andere optie is om een extra schijf erin te leggen. Een echte tweaker kan nog wel aan een oud schijfje komen van 1 of 2 gig. Daar kun je dan ook op backuppen.
Voordeel is dat het goedkoper is dan een brander,
nadeel dat je slechts 1 backup kan hebben, maar dit voldoet vaak wel om een "goede" geinstalleerde windows op te slaan.
Een brander is btw natuurlijk wel very handy om te hebben
nadeel dat je slechts 1 backup kan hebben, maar dit voldoet vaak wel om een "goede" geinstalleerde windows op te slaan.
dat kan wel maar als de bliksem inslaat ben je ook alles kwijtOp donderdag 06 september 2001 17:38 schreef pelican het volgende:
Of een andere optie is om een extra schijf erin te leggen. Een echte tweaker kan nog wel aan een oud schijfje komen van 1 of 2 gig. Daar kun je dan ook op backuppen.
Dan haal je de power en ide kabels er uit als de backup erop staatOp donderdag 06 september 2001 18:08 schreef tinus1983 het volgende:
[..]
dat kan wel maar als de bliksem inslaat ben je ook alles kwijt
kan maar het is wel iemand die niks van pc's af weet dus die optie kan niet.Op donderdag 06 september 2001 18:34 schreef Tweakertje het volgende:
[..]
Dan haal je de power en ide kabels er uit als de backup erop staat
Je bent wel makkelijk om te lullenOp donderdag 06 september 2001 17:25 schreef tinus1983 het volgende:
[..]
ok dan wordt het nu zeker een brander
En over die bliksem...als de bliksem in het cd'tje slaat is ie ook alles kwijt
gebruik ghost. maakt van 1gig ong. 200Mb
btw ideaal dus
btw ideaal dus
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Ik ken dat hele programma nauwelijks, maar de compressie zal denk ik toch wel heel erg afhangen van het soort data... Ik zie een programma namelijk nog niet mp3tjes, divxjes, jpegjes of exe's een factor 5 kleiner maken... En anders moet ik dat proggie ook eens downenOp vrijdag 07 september 2001 00:16 schreef ReseTTim het volgende:
gebruik ghost. maakt van 1gig ong. 200Mb
btw ideaal dus
Verwijderd
Op vrijdag 07 september 2001 01:17 schreef Indy2 het volgende:
2e HDD in een removable rack? voorkomt problemen bij blikseminslag..
sommige mensen tikken rare dingen in hun slaap
Die factor 5 is inderdaad wellicht een beetje overdreven. Maar met DriveImagePro haal je de 30-40% wel......(dus 1gig wordt dan 650 MB)Op vrijdag 07 september 2001 01:13 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Ik ken dat hele programma nauwelijks, maar de compressie zal denk ik toch wel heel erg afhangen van het soort data... Ik zie een programma namelijk nog niet mp3tjes, divxjes, jpegjes of exe's een factor 5 kleiner maken... En anders moet ik dat proggie ook eens downen
MZL Spyro
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
gewoon een andere schijf er inzetten, als de backup tijdelijk is kun je het even op bijv jou harddisk zetten, is het voor altijd en word er nooit iets gebrand, ga dan naar ibazar en bestel een harddisk voor 50,- ofzo.
En als je van plan bent om te gaan branden, dan uiteraard een brander want het is verrekte handig (helemaal met breedband internet
)
En als je van plan bent om te gaan branden, dan uiteraard een brander want het is verrekte handig (helemaal met breedband internet
Vind het best wel een goeie eigenlijk. Zo'n bracket kun je op een beurs voor weinig scoren, en een oud hd'tje ook voor weinig.Op vrijdag 07 september 2001 07:27 schreef pentium het volgende:
[..]
![]()
sommige mensen tikken rare dingen in hun slaap
Dat kan ja maar je weet nooit of je een hd koopt zonder bad sectors. Maar ik ga voor het branden want hij wil 100% zeker van zijn dat het veilig is en dat kan ik niet zeggen met een hd backuppen. Want bij in de klas had je iemand die zijn hd erin deed toen de pc nog aan stond. Je raad wel wat er met de hd gebeurdeOp vrijdag 07 september 2001 15:19 schreef pelican het volgende:
[..]
Vind het best wel een goeie eigenlijk. Zo'n bracket kun je op een beurs voor weinig scoren, en een oud hd'tje ook voor weinig.
Pagina: 1