MSN Messenger na de ADSL Modem Tweak

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
Ja, er is al een forum over, ik weet het. Maar dat forum is totaal onoverzichtelijk, daarom vraag ik het hier:
Na mijn ADSL modem getweaked te hebben kan ik geen bestanden meer versturen vie MSN Messenger. Weet iemand hier een oplossing voor?

Bedankt!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Kijk hier eens:

MSN Messenger Service

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Internet-telefonie:
De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.

PS Wat vind je onoverzichtelijk aan het forum? Misschien dat ik het aan kan passen...

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
ByteRipper, Bedankt voor de info. Maar hoe doe ik dit in de praktijk??

Wat ik onoverzichtelijk vind: Het forum is 26 pagina's, die moet ik dan allemaal doorzoeken...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 07 september 2001 15:15 schreef DjMark het volgende:
ByteRipper, Bedankt voor de info. Maar hoe doe ik dit in de praktijk??
Je kunt via NAT-tabellen de poorten die MSN gebruik naar 1 default PC doorsturen. Zie hiervoor het artikel over "Servers achter NAT draaien" op mijn site.
Wat ik onoverzichtelijk vind: Het forum is 26 pagina's, die moet ik dan allemaal doorzoeken...
Er zit een search-functie in het forum, druk daarvoor op de "search" knop bovenaan.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Na het doornatten van die zooi werkt allemaal wel weer. Dit moet je ook doen voor je icq enzo. Gewoon alles door natten naar je pc, en je hebt geen problemen meer. Let er wel even op dat je nog een password in je modem zet, want anders kan iedereen binnenwandelen als je nix hebt doorgenat :+

iRacing Profiel

Verwijderd

hahaha, nou sterkte ermee

MSN werkt niet achter een NAT geval. Lees de site van microsoft daar vertellen ze het je ook.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 14 juni 2002 13:25 schreef rodekaart het volgende:
hahaha, nou sterkte ermee

MSN werkt niet achter een NAT geval. Lees de site van microsoft daar vertellen ze het je ook.
Dan ben ik toch benieuwd hoe het komt dat MSN bij mij wel gewoon werkt....En dan bedoel ik dus ook ALLE functies....... daarbij, als iets niet werkt van microsoft ben ik daar niet echt verbaasd over....ik ben er eerder verbaasd over als iets WEL werkt

iRacing Profiel

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 13:51 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dan ben ik toch benieuwd hoe het komt dat MSN bij mij wel gewoon werkt....En dan bedoel ik dus ook ALLE functies....... daarbij, als iets niet werkt van microsoft ben ik daar niet echt verbaasd over....ik ben er eerder verbaasd over als iets WEL werkt
Vreem, ik ben er ook tijden mee bussy geweest, maar heb het echt niet voor elkaar gekregen...
Nagekeken op de site van mirosoft, maar daar zeiden ze ook dat ut niet kon achter een nat server...

Voeg me eens toe bij je msn??? Dan kan ik eens zien of het echt allemaal zo goed werkt als je zegt, en zou je het dan bij mij ook willen uitleggen wat jij misschien anders hebt gedaan als mij

Verwijderd

Beetje nutteloze kick dit :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.