downloadsnelheid ps5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenbrain
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo,

ben zelf niet echt technisch onderlegt dus misschien is dit en hele domme vraag, sorry mocht dit zo zijn.

Mijn zoontje heeft een PS5, wij hebben via Ziggo 1gb downloadsnelheid maar als mijn zoontje iets wilt downloaden uit de ps5 store dan gaat dat meestal met snelheden tussen 4 en max 12 mb per seconde. Als ik echter mijn internet snelheid test op de PS5 dan geeft deze een download aan van rond de 80 mb, dus ook nog steegds geen 1 gb maar wel veel sneller. Internet op de PS5 is trouwens via wifi verbonden op persoonlijk netwerk welke op 1 gb is ingesteld, maar ook als ik hem via kabel aansluit gaat hij niet sneller.

Er staat op het moment van downloaden geen andere apparatuur aan , er wordt ook niets gestreamd of zo dus het is niet zo dat er op het netwerk enig andere activiteit is.

iemand een idee waarom downloaden zo langzaam gaat? netflix kijken enz doet hij ook allemaal via de PS5 en dan gaat allemaal prima, alleen het downloaden lijkt wel afgeknepen te worden...

Mocht iemand een ideetje hebben dan hoor ik het graag.

vast bedankt voor eventuele hulp.
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, het gaat erom hoe snel de data worden aangeboden. Als de Store dat niet sneller doet dan 4-12 Mb/sec, dan kun je zelf nog zo'n snelle verbinding hebben.

Het is alsof je aan een snelweg woont, maar de melk nog met paard en wagen wordt gebracht. Dat gaat echt niet sneller omdat je bij die snelweg woont.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Het is niet alleen de thuissituatie (lees: netwerk) dat verantwoordelijk is voor de snelheid.

Ook de servers waarvandaan gedownload wordt en alle andere componenten zijn onderdeel van de totale netwerkconfiguratie en zal de downloadsnelheid afhangen van de "de zwakste schakel"...

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenbrain
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05-2024
maar ik hoor van anderen dat zij wel met veel hogere snelheden downloaden uit de PS5 store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Naast andere apparaten op je netwerk en eventuele drukte op het PS netwerk:
Is de PS5 bedraad aangesloten of via WiFi?

Bedraad is altijd een beter idee :)
Bedraad gaat het hier in ieder geval met 750+ Mbit/s (aldus mijn router) via KPN 1Gbit/s

[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 27-11-2023 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Misschien wel even goed om te weten dat er verschil is tussen 1000mb/s en 1000MB/s. Daar zit namelijk een factor 8 verschil in. Ik weet niet welke snelheid de PS5 aanhoudt, maar jouw internetverbinding is 1000mb/s. Als de Playstation dan met 80MB/s download is dat dus 640mb/s (80*8). Dat komt dus al best dicht bij jouw internetverbinding.

Toen ik nog een PS3 had (tijdje terug dus) was de PS Store altijd al bijzonder traag. Vooral op piekmomenten in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacotilburg
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Het gaat niet alleen om jou download snelheid maar ook wat er vanaf de andere kant upload snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
nee nee dit is echt niet normaal

ps5 moet op een 1gb verbinding makkelijk 800 halen in de snelheids test

en games heb je echt vliegensvlug binnne
oudere met het premium plus abo duren wel eens langer

maar wat jij ervaart dat klopt echt niet

ik vraag me af of de poort van je router niet gewoon een 100 mbit poort is
dat zou alles verklaren

dan kan de ps5 wel een gigabit poort hebben maar dat gaat natuurlijk niet werken

dat moet je ff checken

de ps5 moet op de ziggo router op een gigabit aansluiting ook

of zit je soms via de wifi?

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 22-12-2023 19:07 ]

Pagina: 1