Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:30
Loop helaas vast, misschien dat iemand hier een idee heeft.

De volgende vloerverwarming verdeler heb ik in mijn huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Gl2fprXwWXFeGDCihmjsTB6FBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRi6QzibakgIFBPsvJnBtIbq.jpg?f=fotoalbum_large

De thermostaatknop is helaas defect, met veel pijn en moeite heb ik hem op 40 graden kunnen afstellen. Dus ik wilde hem vervangen door een Heimeier thermostaat knop (M30x1,5), uiteraard met capillaire voeler. Deze besteld, maar helaas krijg ik die niet op de aansluiting gedraaid, hij blijkt te groot te zijn.

Zo ziet de aansluiting eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo_6aWbCeiuAD4sPuoTHIYI0TeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HY5fLxL6lybTJKyP2Yr3tz01.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat voor een aansluiting dit is? Zelf gok ik op een M28x1,5. Zover ik heb gezien zijn er adapters beschikbaar van Heimeier om van M28x1,5 naar M30x1,5 te gaan. Zou deze er tussen kunnen? Of kan ik beter een andere thermostaatknop kopen die direct past?

De thermostaatknop die eraf komt heeft maar weinig kenmerken, ik heb het woord "Reich" gevonden, maar van dat merk vind ik verder geen knoppen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Beste antwoord (via Drardollan op 29-11-2023 21:46)

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:39

Jan2023

KISS

Ben nog maar even gaan meten .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOkdLI8z02gcvasc9FyJ_0MeIc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QezKCveI4MmCC34w5aF6WlpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zit op 30 mm uitwendig
Dus wellicht maak ik je blij met een dode mus.

Of dat hele ding kompleet met de basis maar dan heb je er meer werk aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan2023 op 28-11-2023 18:04 ]

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Alle reacties

• Drardollan
Niemand :'(

• Jan2023

Jan2023

KISS

Hallo , weet niet of ik je er mee kan helpen maar misschien heb ik hier de thermostaat knop die je zoekt.
Komt van zo.n oude verdeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q03KCXno_5ZdhrbivawRlO0Dm8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBbB9K4xlTlloyouyuVjNAUp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6CjIVNWwcf6SfHxVh8NoInfTys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRfHAautDIFKYNXgMwiceiRh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4OR4Syl2wXkXDjnmsdpiNBLzxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7y4VzpXiUhyixJU9jjZUVes.jpg?f=fotoalbum_large

Bij intresse doe maar een PB
Tegen verzendkosten mag je hem hebben.

Bij demontage werkte deze nog.

• Drardollan
Laat het je morgen weten, heb morgen wat meer tijd. Thanks!

Acties:
  • Beste antwoord

• Jan2023

Jan2023

KISS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOkdLI8z02gcvasc9FyJ_0MeIc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QezKCveI4MmCC34w5aF6WlpJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Jan2023 op 28-11-2023 18:04 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:21
tyleen slang groepje. daar mag eventueel wel een platenwisselaar tussen ivm zuurstofdoorlaatbaarheid.
vind je cv instalatie of warmte pomp niet zo fijn. krijg je eerder roestvorming van binnen uit van.
oja en verdeler die zelf aanzuigend is met een expansievaatje en de helft verbouwen succes ermee.
(en ja je kan er een nieuwe thermostaatkraan opzetten koop gewoon bypassendt kraanhuis)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op welke leiding van de verdeler zit de klem van die pompschakelaar aan gesloten? Met 54 graden Celcius zou de pomp toch ook al wel / lang uit geschakeld moeten zijn :o

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-11-2023 21:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Drardollan
miciel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:25:
tyleen slang groepje. daar mag eventueel wel een platenwisselaar tussen ivm zuurstofdoorlaatbaarheid.
vind je cv instalatie of warmte pomp niet zo fijn. krijg je eerder roestvorming van binnen uit van.
oja en verdeler die zelf aanzuigend is met een expansievaatje en de helft verbouwen succes ermee.
(en ja je kan er een nieuwe thermostaatkraan opzetten koop gewoon bypassendt kraanhuis)
Ok. Geen idee wat ik hiermee moet. Ik wil een nieuwe knop, meer niet.

• Drardollan
Will_M schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:31:
Op welke leiding van de verdeler zit de klem van die pompschakelaar aan gesloten? Met 54 graden Celcius zou de pomp toch ook al wel / lang uit geschakeld moeten zijn :o
Die schakelaar zit op de aanvoer en heeft een heel andere reden.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Drardollan schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:45:
[...]

Die schakelaar zit op de aanvoer en heeft een heel andere reden.
Dan vraag ik me af wélke rede? Waarom jaag je dat soort waarden (nog) je vloerverwarming in....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Drardollan
Jan2023 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:57:

[Afbeelding]

Helaas een dode mus. De knop blijkt een aansluiting van 22mm te hebben en is zover ik begreep van 2 bedrijven niet bestaand verder. Heel bijzonder allemaal. Maar er moet dus een nieuwe kraan tussen met een 30mm aansluiting zodat er gewoon een standaard knop op kan.

Maar als ik dat laat doen, want dat kan en wil ik niet zelf doen, dan wil ik eigenlijk ook gelijk een nieuwe pomp en de boel laten doorspoelen. Groot onderhoud zeg maar. Maar dat is een volgende stap.

Voor nu laat ik het maar even zo. Ik heb de knop met veel gepriegel op 40 graden invoer gekregen. Dat is voldoende voor nu heb ik besloten. Het boeltje loopt dermate kort elke dag dat zelfs een invoer van 60 of 70 graden geen kwaad zou kunnen, de retour is amper een beetje warm voor de boel al afslaat. Het is helaas bijverwarming en de meeste warmte komt van de radiatoren.

Dank voor het meedenken, meten en aanbod!

• Drardollan
Will_M schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:48:
[...]

Dan vraag ik me af wélke rede? Waarom jaag je dat soort waarden (nog) je vloerverwarming in....
Als je goed kijkt zie je dat deze waarde gemeten wordt vóór de thermostaatknop.

Waar jij naar kijkt is een zogenaamde pompschakelaar. Deze zorgt ervoor dat als er warm water aangevoerd wordt de pomp van de vloerverwarming gaat lopen. En weer uit gaat als dit niet meer het geval is. En als er 24 uur geen warm water is geweest dan gaat de pomp even draaien. En de reden is simpel, die pomp is 60W en het is totale waanzin dat deze 24/7 en 365 per jaar staat te draaien.

In de toekomst komt er een pomp op die dit zelf regelt. Maar die is fors duurder dan deze schakelaar, welke ook nog eens eenvoudig te plaatsen was en direct zijn geld oplevert.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 29-11-2023 21:59 ]

Pagina: 1