Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 10:06
Het is een lange tekst, maar ik probeer zo goed mogelijk mijn situatie te beschrijven.

Hallo,

Ik zou graag advies willen over mijn loopbaansituatie.

Eind oktober werd ik benaderd via LinkedIn door een medewerker van een rijksoverheidsinstantie met de vraag of ik interesse had in een bepaalde functie. Na telefonisch contact en het bekijken van de vacature was ik enthousiast en heb ik mijn cv opgestuurd. Ik zou snel worden uitgenodigd voor een gesprek en mocht starten met de sollicitatieprocedure omdat ik door een interne medewerker was uitgenodigd. Let wel, dit is een medewerker in een managementfunctie, dus ik verwacht ook meer serieuze interesse. Een week ging voorbij zonder enig bericht en ik nam opnieuw telefonisch contact op. Het was druk, maar er werd mij verzekerd dat ik snel bericht zou ontvangen.

Weer een week ging voorbij zonder enig bericht en ik nam opnieuw contact op. Er zou een interne IT-storing zijn waardoor de procedures waren vertraagd, maar er werd mij nogmaals verzekerd dat ik sowieso verzekerd ben van een gesprek.

Je raadt het al, na ruim een week nog geen bericht. Afgelopen maandag belde ik weer, en hij verzekerde mij dat de uitnodigingen die week zouden worden verstuurd. Het is nu de maandag hierna, we zijn een maand verder en ik heb nog geen enkel bericht. De vacature was trouwens begin november ook gesloten.

Ik zit prima binnen mijn huidige baan, en normaal gesproken had ik het al veel eerder opgegeven. Het type werk is vergelijkbaar maar nog net wat specifieker qua interesses. Wat het voor mij ook lastig maakt, is dat het aanbod (een stuk) financieel aantrekkelijker is met betere voorwaarden.

Er wordt mij elke keer beloofd dat ik er zeker van kan zijn dat ik wordt uitgenodigd, ze zouden hard op zoek zijn en mijn profiel voldoet. Toch moet het contact steeds vanuit mij komen en krijg ik geen updates.

We zijn nu een maand verder. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring binnen het recruitmentproces. Is het normaal dat het zo lang duurt? Adviseren jullie om het te vergeten? Of is er nog iets wat ik kan doen?

Het voelt alsof ik aan het lijntje word gehouden, maar waarom? Dit is niet iets wat ik verwacht van een manager binnen een overheidsinstelling.

Bedankt.

Beste antwoord (via lars1233211 op 27-11-2023 13:02)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bombadil schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:31:
Bel je wel echt benaderd door de Rijksoverheid en niet stiekem door een detacherings/ wervingsbureau die zich voordoet als overheid om zo CVtjes te verzamelen??

op welke domeinnaam eindigde het mailadres waarmee je communiceerde?
Da's sowieso checkvraag 1 :)

Verder: dit is dus exact waarom men bij de overheid (en ook sommige andere bedrijven) zo lastig aan mensen kan komen. Reactiesnelheid van een zwerfkei in winterslaap.
Je zit goed, dus lekker blijven zitten. Komen vanzelf wel in de lucht. Bedenk je wel: zo snel als ze reageren, zo snel is ook de interne organisatie, dus verwacht niet dat je daar heel snel bergen met werk of veranderingen door kunt zetten. Eerder zit je een officiele memo te tikken om bij iemand aandacht te krijgen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eind oktober en nu al denken dat je aan het lijntje wordt gehouden? Heb je enig idee hoe langzaam procedures bij de overheid kunnen zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
gambieter schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:28:
Eind oktober en nu al denken dat je aan het lijntje wordt gehouden? Heb je enig idee hoe langzaam procedures bij de overheid kunnen duren?
Nee, daarom vraag ik het ook :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bel je wel echt benaderd door de Rijksoverheid en niet stiekem door een detacherings/ wervingsbureau die zich voordoet als overheid om zo CVtjes te verzamelen??

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 27-11-2023 12:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ook dit. Het rijk is verplicht functies te adverteren en mag helemaal niet intern sjoemelen. Dat het iemand met een "management functie" is zegt niets, zeker niet binnen de overheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211

Ik heb de naam van de persoon in kwestie op meerdere plekken terug gevonden op de overheidswebsite. Zijn LinkedIn account is ook in contact met andere werknemers binnen de organisatie.
Maakt het natuurlijk nog niet 100% betrouwbaar.

Zijn domijn naam is identiek aan die van de organisatie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verder: dit is dus exact waarom men bij de overheid (en ook sommige andere bedrijven) zo lastig aan mensen kan komen. Reactiesnelheid van een zwerfkei in winterslaap.
Je zit goed, dus lekker blijven zitten. Komen vanzelf wel in de lucht. Bedenk je wel: zo snel als ze reageren, zo snel is ook de interne organisatie, dus verwacht niet dat je daar heel snel bergen met werk of veranderingen door kunt zetten. Eerder zit je een officiele memo te tikken om bij iemand aandacht te krijgen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
The Eagle schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:36:
[...]

Heb je zeker een punt. Het maakt het lastig omdat ik er al naar uitkeek en mij telkens werd verzekerd dat ik een uitnodiging kon verwachten. Hierdoor kan ik het ook moeilijk afsluiten.
Pagina: 1