Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:54
Goedemiddag,

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Asus Tuf A15, maar ervaar hier problemen mee:

- Soms wil hij niet wakker worden uit de slaapstand. Dit is zowel aan de netstroom, of als op accu het geval. Enige oplossing is dan de aan-uit knop inhouden, en opnieuw opstarten.

- Regelmatig heb ik last, dat het beeld opeens half zwart is.Dit kan zowel gebeuren in games, als tijdens afspelen van video etc.

Vanavond zal ik hiervan even fotos uploaden, ben nu op he werk.

Iemand bekend met deze problemen? Of iemand die hiervoor een oplossing/oorzaak weet? Ik vindt het zeer vervelend, en de webwinkel wil geen oplossing bieden. Dus hoop dat ik zelf wat kan vinden.

Mvg, Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit de laatste UEFI / BIOS erin? Die is hier te downloaden.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
gebruik dan wel de ez flash en niet de windows update tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
voor punt 1, de slaapstand.
Ik heb al 25 jaar lang in talloze laptops altijd ervaren dat de slaapstand maar matig werkt.
Mijn advies: niet gebruiken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
En update de drivers ook bv van de gpu ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evoluzione
Bedankt voor de snelle reacties! Hier mijn reacties.
freaky35 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:58:
En update de drivers ook bv van de gpu ect.
Alle drivers had ik gister al geupdate, dit heeft het niet verholpen. Is ook al met meerdere drivers een probleem.
GarBaGe schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:37:
voor punt 1, de slaapstand.
Ik heb al 25 jaar lang in talloze laptops altijd ervaren dat de slaapstand maar matig werkt.
Mijn advies: niet gebruiken.
Hier zelf nog geen last van gehad met oudere laptops, dit is de eerste (maar ook de eerste met windows 11)
PD2JK schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:26:
Zit de laatste UEFI / BIOS erin? Die is hier te downloaden.
Dit zal ik vanavond even checken. De update tool gaf gister nog geen nieuwe updates aan!
freaky35 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:14:
gebruik dan wel de ez flash en niet de windows update tool.
Goeie tip. Misschien een noob vraag, maar waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
via bios is het 'veiliger'geen windows wat vast kan lopen bv tijdens de update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evoluzione
Hierbij de beloofde foto's van wat ik mee maak qua zwarte scherm. Nooit 100% hetzelfde, en kan het tot op heden ook niet reproduceren. Wat me wel opvalt: Op een donkere achtergrond heb ik heel veel backlight bleeding. Geen idee of dat er mee te maken kan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsyvDqLe4aLrteoWs4TklyKyMLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKiHdySBA3buEOiyXUVqrgWy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wpELALu_E6ngjLqpec714Bu8j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3weZiRhAI7wN0k0i1tfj5Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hqfAGGFuSpNi9fX5VtGDPoDZyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxABmmDFhYIhs9W2UKbUKiYA.jpg?f=fotoalbum_large

Verder net de bios geupdate, en dravers zijn allemaal up-to-date. We gaan weer verder proberen!. Dankjewel voor alle antwoorden tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Daar rechtsbovenin zie ik wel wat checkerboard patroon, wat duidt op je GPU. Of het geheugen ervan...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
Ik was er al een beetje bang voor... Dan wordt het toch een gevalletje garantie.
Pagina: 1