Toon van Eneco concurrenten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:33
Zoals de titel al een beetje zegt, zijn er concurrenten van de Toon? Ik wil de Toon er al een tijdje uit hebben, maar eigenlijk kan ik nergens iets vinden zoals de Toon, zonder dat je direct naar een heel zelfbouw systeem zit te kijken met tablet en alles.

Echt elke andere thermostaat die ik kan vinden ziet eruit alsof hij al 20 jaar oud is, of het zijn allemaal mini schermpjes die alleen de temperatuur tonen en verder niets. Is de Toon echt zo uniek in het huidige domotica landschap?

Tot nu toe is de SONOFF het enige apparaat wat in de buurt komt kwa vormgeving: https://www.amazon.nl/SON...db7243eae83b604837468e92c

Dit kan toch niet zo uniek zijn? Een slim display met gas en elektra meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Heaget kun je de functionaliteiten benoemen die je zoekt? Handig voor degenen, zoals ikzelf, die geen Toon hebben en de details van dit ding niet kennen.

Van Sonoff zijn er overigens twee producten met een dergelijke scherm, De NSPanel (gereviewd op T.net) die jij al linkte, maar ook de verbeterde NSPanel Pro waar Android op draait.

[ Voor 58% gewijzigd door Gizz op 27-11-2023 12:53 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Tuya heeft sinds kort ook een smart display. Te verkrijgen bij Aliexpress maar wel enorm aan de prijs als je het mij vraagt. Er zijn ook enorm veel Tweakers die een oude iPad of andere tablet hergebruiken als smart display. Met een draadloze (en soms magnetische) QI charger kun je dat vaak best elegant bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik weet niet welke toon versie je hebt, ik heb een toon 2, die voldoet nog steeds. Wel geroot en zwik aan extra applicaties erbij gezet. Maar in the end gebuikt ik hem vooral om te kijken hoe laat het is en hoe warm/koud het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:33
Gizz schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:50:
@Heaget kun je de functionaliteiten benoemen die je zoekt? Handig voor degenen, zoals ikzelf, die geen Toon hebben en de details van dit ding niet kennen.

Van Sonoff zijn er overigens twee producten met een dergelijke scherm, De NSPanel (gereviewd op T.net) die jij al linkte, maar ook de verbeterde NSPanel Pro waar Android op draait.
Goed punt, eigenlijk hoeft het helemaal niet veel te zijn. Temperatuur van de ruimte, buitentemperatuur (mag gewoon gebaseerd zijn op locatie), tijd, en als nice to have gas en stroomverbruik. Het gaat me nog niet eens zo zeer om allerlei functionaliteiten zoals je kunt lezen, maar vooral om de vormgeving van het apparaat omdat buiten de toon eigenlijk alles best wel lelijk is. Die NSpanel Pro ziet er wel heel netjes uit, ik ben nog steeds een beetje een beginner met het hele smart home gebeuren, maar dat lijkt me wel iets wat ik uit kan vinden.
alex3305 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:57:
Tuya heeft sinds kort ook een smart display. Te verkrijgen bij Aliexpress maar wel enorm aan de prijs als je het mij vraagt. Er zijn ook enorm veel Tweakers die een oude iPad of andere tablet hergebruiken als smart display. Met een draadloze (en soms magnetische) QI charger kun je dat vaak best elegant bevestigen.
Mooi ding, maar inderdaad heel er pittig geprijsd.. Toch bedankt voor de tip.
htca schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:07:
Ik weet niet welke toon versie je hebt, ik heb een toon 2, die voldoet nog steeds. Wel geroot en zwik aan extra applicaties erbij gezet. Maar in the end gebuikt ik hem vooral om te kijken hoe laat het is en hoe warm/koud het is.
Ik heb nog steeds de eerste, die heb ik al sinds we hier wonen en dat is denk ik rond de 8 (misschien 9) jaar. De Toon wil ook al niet meer met m'n wifi samenwerken, maar Eneco weigert me een nieuwe te sturen zolang deze nog werkt als thermostaat. En eigenlijk wil ik ook af van dat maandelijkse betalen ervoor. Ik heb in al die jaren dat ding al 10x terug betaald, en als je dan een nieuwe wil krijg je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat je ook kiest zou alleen met je telefoon bij de meterkast kijken hoe je wifi ontvangst is . (naast de slimme meter houden) met een rj12 verlengkabel verhelp je eventueel slecht onvangst ;)

https://www.homewizard.com/nl/shop/display-p1-set/

watermeter erbij en je bent compleet

ps werkt ook nog met bv home-assistant en andere varianten,

[ Voor 58% gewijzigd door vso op 27-11-2023 18:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:35
Wat mij een beetje tegenhoud is de functie van het "thermostaten". Een ietwat acurate meting van de binnentemperatuur en op basis daarvan mijn verwarming aan en uit zet. Toon doet dat, die andere displays vaak niet.

Ik ben aan het spelen met het idee om daar iets van een tablet oid op te hangen, maar waar laat ik dan mijn thermostaat? Liefst heb ik een Toon on steroids (Android bijv.) maar die zijn vooralsnog lastig te vinden (of heel duur :))

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
@Heaget Ik heb ook de eerste generatie al een aantal jaar geroot. ( vind het onzin om er maandelijks voor te betalen )

Is dat geen optie?
Pagina: 1