Voorzetramen plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:56
In onze woning is een wat opmerkelijke kozijnconstructie waardoor het vervangen van het aanwezige enkel glas best wat voeten in de aarde heeft en dus even wordt uitgesteld tot we andere zaken op orde hebben.
De vorige eigenaar van onze woning heeft wel een mooie constructie gemaakt met voorzet(of eigenlijk achterzet want binnen) ramen en daar wil ik dus gebruik van maken zolang dat nodig is. De voorzetramen zijn voorzien van een degelijke scharnier constructie en een goede rubber strip ter afsluiting.

Nu is mijn vraag, wanneer plaats je die het best zodat er zo min mogelijk kans is op condens tussen de ramen.
Als het warm is binnen en buiten.
Als het binnen warm en buiten koud is.
Als het binnen koud en buiten warm is.
Maakt niet uit, vocht komt er toch wel.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Maakt niet uit, vocht komt er toch wel. De hoeveelheid waterdamp in die luchtlaag die je 'opsluit' bevat niet dusdanig veel vocht dat het neer gaat slaan als dikke druppels. Bovendien wil je zo snel mogelijk de isolatie van deze ramen benutten lijkt mij? Dan zou ik ze zo snel mogelijk plaatsen. Als er veel condens ontstaat, kan je er altijd bij om het weer even weg te halen lijkt mij?

Ik weet niet hoeveel ruimte er nog tussen de constructie zit en hoe het er precies uit ziet, maar kan je onderin niet een aantal zakjes met iets als calciumchloride als droogmiddel plaatsen? Dan stel je het moment van condenseren uit tot het droogmiddel is verzadigd en moet vervangen.