Hue lamp gaat aan bij activeren smart plug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clausowitz
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-12-2023
Mijn vraag
Mijn tv kast staat op een hue smart plug. Gedurende de nacht staat deze uit. In de ochtend gaat hij volgens schema automatisch aan. Daarmee gaat ook de hue play achter de TV aan die op hetzelfde verlengsnoer zit. Hoe zorg ik ervoor dat alleen de smart plug start en niet eveneens de lamp?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Philips hue met bridge.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb in de app al van alles geprobeerd maar de smart plug wordt als lamp gezien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57
Je moet in de Hue app bij de eigenschappen van de Hue play kijken, daar staat waarschijnlijk iets over wat ie moet doen bij verlies van stroom. Daar kun je aangeven wat ie moet doen. Denk dat je het daarmee oplost :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Of je steekt de Hue Play niet in hetzelfde verlengsnoer dat geschakeld wordt, maar op vaste spanning. Vervolgens hang je daar een eigen automatisering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clausowitz
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb in de app gekeken bij de hue play. Onder inschakelen kun je kiezen voor "herstel na stroomuitval". Het vreemde is dat er staat de lamp blijft uit of gaat aan. Beetje vreemde benadering. Het is het een of het ander toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerothe2nd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-11-2023
"Blijft uit" is in dit geval wat je zoekt.
Als de lamp weer stroom krijg, gaat deze dan niet vanzelf weer aan maar "blijft uit".

De andere optie zorgt voor het huidige gedrag, waardoor de lamp aan gaat als deze na stroom uitval (door je Smart Plug in dit geval) weer voorzien wordt van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30

DataGhost

iPL dev

Clausowitz schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:51:
Ik heb in de app gekeken bij de hue play. Onder inschakelen kun je kiezen voor "herstel na stroomuitval". Het vreemde is dat er staat de lamp blijft uit of gaat aan. Beetje vreemde benadering. Het is het een of het ander toch?
Nee, want op het moment dat jij die smart plug uit zet kan je lamp aan of uit staan. Bij het aanzetten gaat de lamp dan weer diezelfde aan of uit.

Maar ik ben het er verder mee eens dat je Hue-lampen helemaal niet achter schakelende plugs moet hebben zitten dus dat is de makkelijker optie. Dan wil je overigens alsnog al je lampen instellen op "herstel na stroomuitval", ik ben lang geleden wel eens om 3 uur 's nachts van een bak licht wakker geworden omdat de stroom een paar minuten was uitgevallen, en de lampen daarna weer op volle kracht gingen branden.
Pagina: 1