Fritzz repeater in één mesh met TP-link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horkos
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 13:03
Goedemorgen,

Wij zijn van plan om over te stappen naar het Delta. Zij hebben een mooie 'black friday'deal.

Mijn vraag
Wij hebben op dit moment een andere provider. Het mesh netwerk heb ik zelf aangesloten en daarbij o.a een Fritz 1750e in de mesh zitten. Nu krijg je bij Delta er 3 mesh wifi punten bij van TP-link (dacht ik). Kan dit zonder meer bij elkaar in de mesh? of communiceert dat niet goed met elkaar?

alvast bedankt.

Beste antwoord (via Horkos op 12-01-2024 20:22)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:30

jurroen

Security en privacy geek

Wellicht dat het technisch kan, maar het is niet aan te raden - die apparaten communiceren meer informatie met elkaar dan alleen een uplink geven.

Overigens, je hebt er niet om gevraagd, maar het is sterk aan te raden om de mesh APs te voorzien van een wired backbone. Dus gewoon bekabeld aansluiten. Draadloos kan ook, maar is fragieler en vergt wat meer uitzoekwerk bij het aansluiten (zodat je de optimale dekking krijgt, in huis, maar ook tussen de APs).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:30

jurroen

Security en privacy geek

Wellicht dat het technisch kan, maar het is niet aan te raden - die apparaten communiceren meer informatie met elkaar dan alleen een uplink geven.

Overigens, je hebt er niet om gevraagd, maar het is sterk aan te raden om de mesh APs te voorzien van een wired backbone. Dus gewoon bekabeld aansluiten. Draadloos kan ook, maar is fragieler en vergt wat meer uitzoekwerk bij het aansluiten (zodat je de optimale dekking krijgt, in huis, maar ook tussen de APs).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 13:36
Verschillende leveranciers hardware mixen in dezelfde Mesh gaat hem niet worden.
Doen dat allemaal nét even anders.
Dus het is óf het ene systeem óf het ander kiezen.
Puur in AP-mode zou het wel werken natuurlijk, maar dan ben je de voordelen van Mesh kwijt.

Met de "EasyMesh" standard zou dit opgelost kunnen worden, maar wordt nog nauwelijks ondersteund door de fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:19
Fritzbox Mesh werkt uitsluitend met Fritzbox routers en access points samen. Dus daarmee valt niks te 'mixen' met andere merken.