LCD scherm 65”, rond de 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:25
Goedemorgen!

Ik zoek een?
Zoals de titel zegt zoek ik een 65” tv met een LCD scherm. Voorheen dacht ik echt een OLED scherm te willen na het zien van reviews, na een bezoekje bij de mediamarkt gister kwam ik er echter achter dat ik het vooralsnog het geld niet waard vind en een LCD ook hartstikke mooi is. Bijkomend feit is dat je voor een OLED scherm ook iets meer moet bijleggen.

Wat is je budget?
Het budget is +- 1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor het kijken van films, series, sport, niet voor te gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er vier op het oog. Nu twijfel ik of er echt een merkbaar verschil is tussen de goedekopere en de duurdere modellen.Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand wat leuke last minute black friday aanbiedingen of aanbevelingen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via JBDM op 27-11-2023 13:54)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Voor 100 euro bovenop de prijs van de 65X95J kun je de 65X90L kopen met onderhandelen/ prijsaanvraag, laatstgenoemde heeft o.a. meer dimming zones en een verfijndere FALD algoritme.

Een andere solide keuze is de TCL C843/ 8C45, biedt vergeleken met de genoemde Sony modellen diepere zwart waardes echter gaat dit ten kosten van (schaduw)details, accuraatheid en is de processing minder goed dan bij Sony.

De genoemde Samsung en LG modellen zijn om verschillende redenen geen goede keuze.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Voor 100 euro bovenop de prijs van de 65X95J kun je de 65X90L kopen met onderhandelen/ prijsaanvraag, laatstgenoemde heeft o.a. meer dimming zones en een verfijndere FALD algoritme.

Een andere solide keuze is de TCL C843/ 8C45, biedt vergeleken met de genoemde Sony modellen diepere zwart waardes echter gaat dit ten kosten van (schaduw)details, accuraatheid en is de processing minder goed dan bij Sony.

De genoemde Samsung en LG modellen zijn om verschillende redenen geen goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:25
Freshouttheoven schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:23:

Super dankjewel! Het wordt de TCL C843.

Toch uit nieuwschierigheid, waarom zijn de genoemde Samsung en LG modellen minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
JBDM schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:54:
[...]

Super dankjewel! Het wordt de TCL C843.

Toch uit nieuwschierigheid, waarom zijn de genoemde Samsung en LG modellen minder?
Graag gedaan!

Hmm, dacht dat er ook een LG QNED model in het lijstje stond.

De QN85C heeft een IPS paneel, mist Dolby Vision en de goedkoopste winkels uit de pricewatch verkopen buitenlandse modellen. Samsung biedt enkel garantie/ support op Benelux modellen.

De Q80C mist ook DV, betreft om grijze import en de algehele beeldkwaliteit is lager dan die van een X90L of C84x.