Plasticvrije flosdraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
Heeft iemand ervaring met flosdraad op basis van houtskool?

Ik ben beetje bij beetje al het plastic in huis aan het vervangen door duurzamere producten, zonder toxische stoffen.

https://www.bol.com/nl/nl...assenen/9300000010581318/

Ik zie het ook op Ali aangeboden worden (navul) alleen weet ik niet of dit veilig is.

https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0

Ik gebruik al een Bamboe tandenborstel.

Tevens om PFAS exposure te beperken.

https://www.consumerlab.c...-floss/pfas-dental-floss/

PFAS in Dental Floss and Other Dental Products

Some brands of dental floss and other dental products are made with PFAS, including the common PFAS known as polytetrafluoroethylene (PTFE), to reduce friction, while others are made with materials such as nylon, polyethylene, ultra-high-molecular-weight polyethylene (UHMWPE), silk, or bamboo fiber, none of which would be expected to contain PFAS. Unfortunately, labels on dental floss are not always clear as to whether or not they contain PFAS.

[ Voor 39% gewijzigd door saken op 26-11-2023 23:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Ik zou zeggen, vraag je tandarts bij het eerstvolgende bezoek?
Je zult vast niet de eerste zijn, en om nu goed voor het milieu te zijn en dan een doosje helemaal uit china te bestellen... tsja... dat moet je natuurlijk zelf weten :)

Alternatief is flossen met water - of hoe dat ook heet. Geen persoonlijke ervaring mee, maar daar zit in ieder geval geen PFAS in :) (hopen we natuurlijk).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet je zeker dat je iets dat je in je mond steekt op ali wil bestellen? Verder eens met @99ruud99 mbt vervoer

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Boudewijn schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:15:
Weet je zeker dat je iets dat je in je mond steekt op ali wil bestellen? Verder eens met @99ruud99 mbt vervoer
Hi allen,

Ik twijfel.... kijk als het hetzelfde product is.... maarja ik mag toch hopen dat iets wat uit China geimporteerd word en verkocht bij NL webwinkel wel aan tests onderworpen is?

Ik heb trouwens ook een koperen tongschraper besteld bij Ali. Was identiek aan wat verkocht werd bij een NL webshop alleen 3/4 van de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Nee, bedrijf (dat importeert) in Europa heeft te voldoen aan de Eu regel geving.

Je China spul wordt echt niet getest, via Bol een dropshipper is ook geen garantie.

Ik zou zelf ver weg blijven van Ali voor medische hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Barrycade schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:42:
Nee, bedrijf (dat importeert) in Europa heeft te voldoen aan de Eu regel geving.

Je China spul wordt echt niet getest, via Bol een dropshipper is ook geen garantie.

Ik zou zelf ver weg blijven van Ali voor medische hulpmiddelen.
Ah, ja. Dan beter niet van ali idd. Maar die tongschraper van Koper. Kan dat veel kwaad? Koper is koper toch?
Heb hem nog niet binnen tho.

https://nl.aliexpress.com...RTIc&gatewayAdapt=glo2nld

Het is deze

Verder nog wat RVS zeeppompjes, afwasborstels van bamboe enz. besteld daar.

[ Voor 5% gewijzigd door saken op 27-11-2023 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou hem niet in mijn mond steken, of eerst goed reinigen van hulpstoffen.
In de aanbieding staat niet dat hij voor medisch gebruik geschikt is, dus er is geen rekening gehouden in fabrikage proces met het einddoel.

Puur koper is nooit enkel Cu, want dat zou veel duurder zijn. Dit is hooguit een laagje koper eroverheen.

Je kan natuurlijk altijd zelf testen of het puur koper is.

En dan is de vraag of je op koper wilt sabbelen. Koper is niet het meest gezonde metaal.

[ Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 27-11-2023 00:58 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:53
Je bent dingen voor duurzame producten aan het vervangen en laat het dan uit China komen?
Je kan dan beter op de fiets naar een Kruidvat of zo gaan of is "duurzaam" alleen een andere naam voor "goedkoop"?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:57:
In de aanbieding staat niet dat hij voor medisch gebruik geschikt is, dus er is geen rekening gehouden in fabrikage proces met het einddoel.

Puur koper is nooit enkel Cu, want dat zou veel duurder zijn. Dit is hooguit een laagje koper eroverheen.

En dan is de vraag of je op koper wilt sabbelen. Koper is niet het meest gezonde metaal.
Ok...thanks voor de info! Dan ga ik die maar in NL kopen.

Glas is over het algemeen non toxisch toch?

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=2AlL2unfKIcI

Ik wilde een glazen trechter kopen uit China. Maar met wat ik hier in de reacties lees, dacht ik dat het handig is om eerst even te informeren. De trechter gebruik ik voor het fermenteren afgieten van Kefirmelk. Mag alleen kunststof of dus glas zijn ivm de bacterien die niet dood mogen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.thedablab.com/product_images/uploaded_images/screen-shot-2015-08-13-at-12.06.40-pm.png aii...

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 28-11-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hiervoor moet je inderdaad glas pakken, Let wel op of je dit glas wilt verhitten ivm pasteuriseren op het eind. (Anders blijven de bacteriën aan de gang, dan moet je er wat yoghurt bij doen, die vormen het beter om naar yoghurt).

Pas ook hierbij voor type glas en of het voor het doel gemaakt is.

Mijn tip, koop gewoon binnen Europa zodat je zeker weet op welke manier het getest is.

Zon trechter kost paar euro, waarom zou je moeilijk doen en kans willen op glassplinters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Neem een Waterpik. Het is een extra apparaat maar ze gaan erg lang mee en reinigen beter als flosdraad.
https://www.waterpik.com/

Of anders is er altijd nog dit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrBkM0vJ/Jordan-dental-sticks-green-clean-tandenstokers.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Lol, een stuk ontmanteld electra draad door een Chinees kindje met een hamertje aan 1 kant platgeslagen en gebogen.

Koper is een zwaar metaal. Je hebt het als sporen element nodig maar dat is niet wat je bereikt met zo'n ding over je tong ragen.

Je kan ook een lepel gebruiken van RVS uit de keukenla als het allemaal cheap moet.

En als je een trechter zoekt, even op de fiets naar de Blokker of eventueel bij een laboratorium inventaris winkel. Dan weet je zeker dat je met spullen werkt die tegen zuren kunnen en veilig voor voedingsmiddelen zijn.

En qua andere zooi van Ali, bamboe is niet standaard ok, wordt vaak formaldehyde bij gebruikt zeker bij producten die uit componenten bestaan : https://www.nvwa.nl/binar...cos-van-bamboe-bekers.pdf

Voorbeeldje van bamboe drinkbekers.

Op zich een mooi streven maar je hebt kans dat met een switch naar China spul voor een prikkie je jezelf geen dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:57:

https://www.bol.com/nl/nl...e-scraper-rvs/93000001308

https://www.bol.com/nl/nl...WLxIzA.2.3.ProductPageUrl

Zelfs de tongschrapers verkocht via bol.com komen uit China. Is dit wel te vertrouwen? Wel rvs tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou chirurgische kwaliteit pakken, dat is wat beter bestand tegen roest dan rvs.... Voor rest stuk beter dan koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:35:
Ik zou chirurgische kwaliteit pakken, dat is wat beter bestand tegen roest dan rvs.... Voor rest stuk beter dan koper
https://www.bol.com/nl/nl...tTZIwQ.2_6.7.ProductTitle

Deze komt naar boven als ik op Bol zoek.
Land van oorsprong ook Nederland. Lijk me dus goed? Ik moet wel zeggen dat ie verdacht veel op de Chinese uit de link uit mijn vorige post lijkt. En hier zie ik ook practisch dezelfde.... dus toch een Chinese?

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=XVo2K8xu0j7S

en
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=uf2cSob2fAII
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/35a8d2b62a4f159616ee925220bc108c.png

Dat er nog zoveel china meuk op bol wordt verkocht ! en die eerdere link was zelfs het meestverkocht.

[ Voor 44% gewijzigd door saken op 08-12-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:53
Maar dan nog je wil duurzaam maar iets uit China laten komen is juist het tegenovergestelde van duurzaam.

Zeg dan meteen dat je de goedkoopste oplossing wil ongeacht of iets duurzaam of gezond is.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ad de Jong schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:21:
Maar dan nog je wil duurzaam maar iets uit China laten komen is juist het tegenovergestelde van duurzaam.

Zeg dan meteen dat je de goedkoopste oplossing wil ongeacht of iets duurzaam of gezond is.
Excuses, ik zoek naar de beste prijs kwaliteit verhouding voor de meeste gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik blijf erbij dat ik ineens voor hoge kwaliteit (chirurgisch staal) zou gaan, puur zodat je zeker weet dat de producten die gebruikt zijn tijdens ontwikkeling geen kwaad kunnen.

Voor rest, bedenk je of je elke dag iets in je mond wilt stopped waarvan niemand gecontroleerd heeft of het veilig gemaakt is.

Sabbel je ook op achterkant van een pen? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:41

Mrlten

Premium Deluxe Plus

@saken ipv een tongschraper zou je ook een kleine tandenborstel met stevige haren kunnen gebruiken. Je hebt al ervaring met bamboe tandenborstels, misschien is daar ook een variant van voor kinderen (kleine tandenborstel is in mijn ervaring minder snel kokhalzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:34:
Ik blijf erbij dat ik ineens voor hoge kwaliteit (chirurgisch staal) zou gaan, puur zodat je zeker weet dat de producten die gebruikt zijn tijdens ontwikkeling geen kwaad kunnen.

Voor rest, bedenk je of je elke dag iets in je mond wilt stopped waarvan niemand gecontroleerd heeft of het veilig gemaakt is.

Sabbel je ook op achterkant van een pen? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken.
Yes, die zoek ik. Maar is lastig te vinden. De eerdergenoemde is dat wel (bol.com) volgens de site. Maar is bijna 1 op 1 kopie van die van aliexpress. Vertrouw het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Mrlten schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:45:
@saken ipv een tongschraper zou je ook een kleine tandenborstel met stevige haren kunnen gebruiken. Je hebt al ervaring met bamboe tandenborstels, misschien is daar ook een variant van voor kinderen (kleine tandenborstel is in mijn ervaring minder snel kokhalzen).
Toevallig gisteren net een podcast hierover geluisterd. Schijnt niet heel effectief te zijn. Enkel tongschraper werkt echt volgens hen.

YouTube: Poor Oral Health Leads To Alzheimer's: How To Fix Your Mouth For Lon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
saken schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:14:
Ik ben beetje bij beetje al het plastic in huis aan het vervangen door duurzamere producten, zonder toxische stoffen.
Ik zou wel een beetje oppassen voor alle commercie en claims rondom dit onderwerp. Het is nu super hip (zeker door al die influencers) om dit soort acties te doen. En jij bent er blijkbaar gevoelig voor.
Maar uiteindelijk koop je vooral een goed gevoel en het idee dat je goed/duurzaam bezig bent. Want vaak is de beste optie simpelweg het product niet meer kopen of een ouderwets middeltje/methode gebruiken.
Bijv. schoonmaakmiddelen, met (schoonmaak)azijn, soda, baking powder, alcohol, groene zeep of gewoon water kan je de meeste zaken prima schoon krijgen.
Idem met pannen, de ouderwetse stalen pan of RWS pan heeft helemaal geen anti-aanbaklaag en dus geen toxische stoffen.

Daarnaast krijg je de meeste toxische stoffen op een hele andere manier binnen. Belangrijkste bron is toch vaak de lucht die je inademend. Verder zitten micro-plastics in bijna alles wat je eet en drinkt.
Kortom, zolang als je leeft zul je worden blootgesteld worden aan toxische stoffen. Gelukkig kan ons lichaam de meeste stoffen netjes opruimen en de echte problematische stoffen heb jij zelf bijna geen invloed op. Dat zal echt met wet en regelgeving opgelost moeten worden.

Kortom, verdiep je eens echt in de materie via betrouwbare bronnen en laat je vooral niet gek maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
saken schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:39:
[...]

Toevallig gisteren net een podcast hierover geluisterd. Schijnt niet heel effectief te zijn. Enkel tongschraper werkt echt volgens hen.

YouTube: Poor Oral Health Leads To Alzheimer's: How To Fix Your Mouth For Lon...
Ik zou PubMed gebruiken voor dit soort onderzoek GEEN YouTube etc

Dan kom je op ziets uit https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34101789/

Dat vind ik er persoonlijk uit zien als betrouwbaarder onderzoek , dat ook aan bronvermelding doet (en waarvan de bronnen bewezen correct zijn).

[ Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 09-12-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
chrisborst schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:56:
[...]

Ik zou wel een beetje oppassen voor alle commercie en claims rondom dit onderwerp. Het is nu super hip (zeker door al die influencers) om dit soort acties te doen. En jij bent er blijkbaar gevoelig voor.
Maar uiteindelijk koop je vooral een goed gevoel en het idee dat je goed/duurzaam bezig bent. Want vaak is de beste optie simpelweg het product niet meer kopen of een ouderwets middeltje/methode gebruiken.
Bijv. schoonmaakmiddelen, met (schoonmaak)azijn, soda, baking powder, alcohol, groene zeep of gewoon water kan je de meeste zaken prima schoon krijgen.
Idem met pannen, de ouderwetse stalen pan of RWS pan heeft helemaal geen anti-aanbaklaag en dus geen toxische stoffen.

Daarnaast krijg je de meeste toxische stoffen op een hele andere manier binnen. Belangrijkste bron is toch vaak de lucht die je inademend. Verder zitten micro-plastics in bijna alles wat je eet en drinkt.
Kortom, zolang als je leeft zul je worden blootgesteld worden aan toxische stoffen. Gelukkig kan ons lichaam de meeste stoffen netjes opruimen en de echte problematische stoffen heb jij zelf bijna geen invloed op. Dat zal echt met wet en regelgeving opgelost moeten worden.

Kortom, verdiep je eens echt in de materie via betrouwbare bronnen en laat je vooral niet gek maken.
Daar ben ik ook mee bezig. Ik gebruik enkel de schoonmaakmiddelen die je noemt, gietijzeren pan, geen bewerkt voedsel, hepa filters in huis, en ook het water filter ik op PFAS en microplastics. :-)
Evenals het fermenteren van voedsel. Ik merk het wel aan m'n gezondheid. Had wat last van allergi"en / gevoeligheid voor bepaalde stoffen en die zijn nagenoeg verdwenen, tenzij ik bewerkt voedsel eet dan speelt het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:34:

Op een pen sabbel ik ook niet. Vraag me wel af hoe het kan dat een Chinese tongschraper op Bol verkocht wordt als zijnde herkomst: Nederland. en chirurgisch staal. Vandaar de gedachtegang van, ik bestel het direct bij ali ipv tussenpersoon, als het toch allemaal uit China komt. Maar dat is dus niet wat ik zoek, ik zoek veilig en gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Wat betreft flosdraad. Uit die podcast met die tandarts hebben ze het over Silk floss.

https://www.bol.com/nl/nl...-bambaw/9300000030490188/

https://www.biologischetoko.nl/biologisch-flosdraad

Dat zou zonder PFAS zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door saken op 09-12-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Net contact gehad met de Bol.com klantenservice.

https://www.bol.com/nl/nl...tTZIwQ.2_6.7.ProductTitle

Ze zeggen dat deze uit Nederland komt (herkomst Nederland en van chirurgisch staal is).
Niet hetzelfde als die van Aliexpress. Toch blijf ik het vreemd vinden omdat hij qua uiterlijk identiek is aan die van Ali, en andere verkopers dezelfde tongschrapers verkopen maar wel met herkomst China. Tja.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Joh je stopt nu al een koperen Ali schraper in je mond, koop gewoon wat je vertrouwt.

Als jij prima kan leven met een stukkie ijzer uit China in een plastic zakje dat via luchtpost speciaal voor jou in een diesel aangedreven busje komt dan is dat toch prima?

Bol.com is tegenwoordig Ali en Wish met een Nederlands talige helpdesk die in Suriname zit.
Dus als het niet rechtstreeks via Bol.com / Amazon wordt verkocht maar via een derde partij zitten er gewoon 99% van de tijd dropshippers achter. En dan kan je het net zo goed uit China zelf halen. Met een klein risico dat je een kopie van een kopie krijgt.

Maar verdiep je even in CE keur (en dat is niet hetzelfde als China Export), kijk even op NVWA over hun steekproeven die ze uitvoeren op producten uit China en wat RASFF meldingen opzoeken over voedsel uit China.

En gemiddeld genomen zijn YT en TikTok en Insta filmpjes geen betrouwbare bron van informatie. Zeker niet als er claims worden gemaakt over gezondheid.

De enige gezondheid waar het daar over gaat is de gezondheid van de crypto portefeuille van de semi schreeuwende influencer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Barrycade schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:00:
Joh je stopt nu al een koperen Ali schraper in je mond, koop gewoon wat je vertrouwt.

Als jij prima kan leven met een stukkie ijzer uit China in een plastic zakje dat via luchtpost speciaal voor jou in een diesel aangedreven busje komt dan is dat toch prima?

Bol.com is tegenwoordig Ali en Wish met een Nederlands talige helpdesk die in Suriname zit.
Dus als het niet rechtstreeks via Bol.com / Amazon wordt verkocht maar via een derde partij zitten er gewoon 99% van de tijd dropshippers achter. En dan kan je het net zo goed uit China zelf halen. Met een klein risico dat je een kopie van een kopie krijgt.

Maar verdiep je even in CE keur (en dat is niet hetzelfde als China Export), kijk even op NVWA over hun steekproeven die ze uitvoeren op producten uit China en wat RASFF meldingen opzoeken over voedsel uit China.

En gemiddeld genomen zijn YT en TikTok en Insta filmpjes geen betrouwbare bron van informatie. Zeker niet als er claims worden gemaakt over gezondheid.

De enige gezondheid waar het daar over gaat is de gezondheid van de crypto portefeuille van de semi schreeuwende influencer.
Ik heb die koperen weggegooid. Zelfs een Nederlandse webshop is dus al niet meer te vertrouwen. Ik koop liever voor bijv 10 euro een stuk chirurgisch staal tongschraper in NL dan. Als het maar niet potentieel Chinees verontreingd spul is. Ik gebruik geen social media. Volg alleen kanalen op Youtube zoals Dr. Berg.
https://www.drberg.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
saken schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:07:
[...]

Ik heb die koperen weggegooid. Zelfs een Nederlandse webshop is dus al niet meer te vertrouwen. Ik koop liever voor bijv 10 euro een stuk chirurgisch staal tongschraper in NL dan. Als het maar niet potentieel Chinees verontreingd spul is. Ik gebruik geen social media. Volg alleen kanalen op Youtube zoals Dr. Berg.
Neem dan titanium daar zit geen nikkel in waar sommige mensen allergisch voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Waterpik WP-660. Flossen / reinigen met water. Soort mini hogedrukspuitje.
Ideaal apparaat en geen geklooi met wegwerpdingetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrCQLtxn41BzPBIkUsQmB77UWTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpIIJ0JM8JWzFa5r6FBIZ3NH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 08:52
Ik heb 3 jaar geleden onderstaande metalen 'LinguaFresh Trend' tongreiniger gekocht:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07RRXC8ZY?ref_=ast_sto_dp

Volgens de verpakking en website van de fabrikant '100% made in Germany'. Of het ook echt zo is..? 8)7

Tot op heden wel tevreden mee. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Cooni op 10-12-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ernemmer schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:44:
[...]

Neem dan titanium daar zit geen nikkel in waar sommige mensen allergisch voor zijn.
Wel vrij prijzig.
https://www.demondzorgzaak.nl/titanium-tongreiniger-amano

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja titanium is een edelmetaal. Maar als het is om je tong van de film te ontdoen kan je dat toch ook met een lepel uit je keuken gebruiken? Eventueel zilver kan ook nog dat is antibacterieel.

Maar als je de essentiële oliën gebruikt van Dr Berg dan komt het toch allemaal goed?
Sorry hoor, maar het is allemaal pseudo wetenschap. Maar if het makes you happy. Hij heeft gelukkig wel aan het eind van de onzin staan, ga als het niet werkt naar je dokter. Maar hoop dat je daar niet komt als je dit soort teksten als koek slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Barrycade schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:32:
Tja titanium is een edelmetaal. Maar als het is om je tong van de film te ontdoen kan je dat toch ook met een lepel uit je keuken gebruiken? Eventueel zilver kan ook nog dat is antibacterieel.

Maar als je de essentiële oliën gebruikt van Dr Berg dan komt het toch allemaal goed?
Sorry hoor, maar het is allemaal pseudo wetenschap. Maar if het makes you happy. Hij heeft gelukkig wel aan het eind van de onzin staan, ga als het niet werkt naar je dokter. Maar hoop dat je daar niet komt als je dit soort teksten als koek slikt.
Ik koop niets van dr Berg. Merk alleen dat sinds ik zuiverder eet, zo puur mogelijk, ik van mijn klachten af raak. Het minimaliseren en vermijden van chemicaliën zoals bestrijdingsmiddelen en pfas. En fermenteren.
Zelfs geen last meer gehad van hooikoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
saken schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:49:
[...]

... ik van mijn klachten af raak. Het minimaliseren en vermijden van chemicaliën zoals bestrijdingsmiddelen en pfas. En fermenteren.
Zelfs geen last meer gehad van hooikoorts.
Dat is opvallend, aangezien bijvoorbeeld de luchtkwaliteit in Nederland tegenwoordig op veel plekken op zijn best matig te noemen is en/of WHO-waarden overschrijdt.

We houden het zelfs bij:
https://www.atlasleefomgeving.nl/kaarten

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dynazap schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:46:
Waterpik WP-660. Flossen / reinigen met water. Soort mini hogedrukspuitje.
Ideaal apparaat en geen geklooi met wegwerpdingetjes.

[Afbeelding]
Ook niet nodig. Koop monoject spuitjes die normaalgesproken worden gebruikt voor het schoonspoelen van diepe wonden in de mond (bijvoorbeeld na extractie van een kies) en je hebt exact hetzelfde effect voor hooguit een paar euro.

Kost je minder tijd om schoon te maken, verbruikt geen stroom, geeft minder electronisch afval en geeft geen extra gewicht als je graag reist.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Stukfruit schreef op maandag 11 december 2023 @ 05:32:
[...]

Dat is opvallend, aangezien bijvoorbeeld de luchtkwaliteit in Nederland tegenwoordig op veel plekken op zijn best matig te noemen is en/of WHO-waarden overschrijdt.

We houden het zelfs bij:
Waarschijnlijk met de fermentaties te maken die ik doe?
https://healthhomeandhapp...-allergies-try-kefir.html

Ik weet niet hoe het werkt, maar weet wel dat het voor me werkt. Eczeem ook weg zonder medicatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wow! dat niemand dat weet dat je met Kefir in 2 dagen volledig van je hooikoorts af bent.

That sounds amazing Mike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Barrycade schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:53:
Wow! dat niemand dat weet dat je met Kefir in 2 dagen volledig van je hooikoorts af bent.

En aan de fermentatie kan je ook nog extra stuk fruit toevoegen heb je nog meer vitamines.
Het fermenteren voegt ook veel vitamines toe aan het voedsel hoorde ik. Kool bijv 40mg naar 700mg vitamine c

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 11-12-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Stukfruit schreef op maandag 11 december 2023 @ 05:32:
[...]

We houden het zelfs bij:
Thank voor de tip, ik ga eens zoeken of ik ook plasticvrije spuitjes kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken

Geen idee of het al in 2 dagen werkt. In het begin kan je wel buikpijn krijgen....van al die goede microben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken

@Barrycade Heb je wel eens zelf bottensoep gemaakt? Moet daar nog eens induiken, maar vind het best lekker qua smaak (keer geproeft). Schijnt erg goed te zijn voor o.a. je huid, botten en ook hooikoorts. Wel zuivere botten nemen zonder antibiotica rommel..... kippenpoten kan je ook goed oplossen in een instant pot.

[ Voor 12% gewijzigd door saken op 11-12-2023 12:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:08
saken schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:38:
@Barrycade Heb je wel eens zelf bottensoep gemaakt?
Het lijkt dat die fermentatie wel een negatieve invloed heeft op je sarcasmeradar.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
assje schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:58:
[...]

Het lijkt dat die fermentatie wel een negatieve invloed heeft op je sarcasmeradar.
de fermentatie via gut brain connection zorgt voor positievere geestestoestand.
Foods that go through a fermentation process like sauerkraut, kimchi, kefir, kombucha and yogurt help you maintain a healthy gut and may also help improve your mood. The fermentation process creates probiotics, which in turn, support healthy bacteria in your gut.

[ Voor 33% gewijzigd door saken op 11-12-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Laat maar..

[ Voor 97% gewijzigd door Barrycade op 11-12-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
Barrycade schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:19:
[...]

Nee dank je, dat kreeg ik vroeger altijd bij mijn oma. Die kookte dat met vergeten groenten met een beetje Himalaya zout. Mooie tijd. Toen konden wij nog via een adresje aan wolmammoet botten komen, rechtstreeks uit de permafrost.

Dat was lekker, totdat ik me een keer verschrikkelijk moest hoesten omdat ik een stukje van mijn ebbenhouten lepel inslikte.

Daarna heb ik wat negatieve connotatie er door opgelopen. Smaakt nu niet meer zoals vroeger.
Klinkt heftig. Na zo'n nare ervaring snap ik je afkeer tegen bottensoep wel. Misschien heb je wel ancient microbes meegekregen van je permafermentatie? Liever een stuk biologisch afbreekbare ebbenhouten lepel inslikken dan een plastic pollepel, dat ligt ook zwaar op de maag.

Ik heb een microbisch tekort aan sarcasme.

Maar toch, liever vermijd ik die toxische stoffen...BPA , PFAS enz. Om persoonlijke redenen.

YouTube: The PFAS Cover-up

YouTube: The Toxic Legacy of 3M's 'Forever Chemicals'

[ Voor 14% gewijzigd door saken op 11-12-2023 13:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Laatste reactie dan maar. Ik weet er redelijk wat van, werk namelijk in de voedingsindustrie op kwaliteit. Dus de risico's van contaminanten én hun niveaus in voedsel ken ik.

Dus niets mis mee om bewust om te gaan met voedsel, maar je lijkt erg gevoelig voor pseudo wetenschap.

En in veel gevallen hoeft het niet mis te gaan, maar fermentatie het is niet zo onschuldig als het lijkt; https://www.nu.nl/buitenl...staurant-in-bordeaux.html

En qua koperen schraper, maximale ADI voor koper is 5 mg voor volwassenen. Dus een koperen schraper in je mond stoppen is gewoon niet slim. Maar daar lijk je ook achter.
https://mobiel.voedingsce...evolgen-van-te-veel-koper?

Dus advies is, je huidige achterdocht naar de mainstream ook inzetten voor alles. En zeker voor spullen rechtstreeks uit China die je gaat gebruiken in het voedings proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Waarom stap je niet over naar houten tandenstokers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:48:
Waarom stap je niet over naar houten tandenstokers?
Daar kun je niet mee flossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:50:
[...]

Daar kun je niet mee flossen.
Volgens mijn mondhygiëniste is het effectiever dan flossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:53:
[...]

Volgens de mijne moet je het allebei doen. Twee verschillende manieren van reinigen, met twee verschillende doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:55:
[...]

Volgens de mijne moet je het allebei doen. Twee verschillende manieren van reinigen, met twee verschillende doelen.
En wat zijn die twee verschillende doelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:53:
[...]

Dan zou ik van mondhygiëniste wisselen.

Stoken doe je voor het schoonmaken van de grotere vlakken waar je bij kan en flossen doe je voor het schoonmaken van de meer verborgen vlakken waar je niet bij kan.

Bijvoorbeeld de ruimte tussen je voortanden. Als je een normaal gebit hebt dan ga je hier geen stoker tussendoor krijgen. Daarnaast zorgt flosdraad (mits je het goed gebruikt) ook voor het schoonmaken van de ruimte tussen tandvlees en tand omdat je er met het draadje veel beter onderdoor kan komen.

Doe je dit niet, dan gaat al het voedsel en drinken (ja, ook "gezonde" smoothies) er op de lange termijn voor zorgen dat die zijden alsnog langzaam wegrotten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:05:
[...]

Dan zou ik van mondhygiëniste wisselen.

Stoken doe je voor het schoonmaken van de grotere vlakken waar je bij kan en flossen doe je voor het schoonmaken van de meer verborgen vlakken waar je niet bij kan.

Bijvoorbeeld de ruimte tussen je voortanden. Als je een normaal gebit hebt dan ga je hier geen stoker tussendoor krijgen. Daarnaast zorgt flosdraad (mits je het goed gebruikt) ook voor het schoonmaken van de ruimte tussen tandvlees en tand omdat je er met het draadje veel beter onderdoor kan komen.

Doe je dit niet, dan gaat al het voedsel en drinken (ja, ook "gezonde" smoothies) er op de lange termijn voor zorgen dat die zijden alsnog langzaam wegrotten.
Dit dus, en zo'n waterpik werkt dan ook niet bij dicht op elkaar staande tanden. Ik zou ook graag liever bio-organisch-microplastic-vrij flosdraad gebruiken, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

En daarna ga ik het wel-of-geen fluoride rabbit hole in :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Pro-fluoride natuurlijk. We zijn toch geen barbaren meer die alles omleggen met alcohol? :p

De waterpik (of zo'n spuitje) vind ik zelf voornamelijk handig voor het snel verwijderen van grote etensresten. Als je dat verschillende keren per dag met zo'n stokertje of flosdraad (of zelfs ragers) moet doen dan ben je wel even zoet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En als we het toch over stokers hebben: koop van die lekkere dikke ipv de nutteloze sateprikkers van Oral-B :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramx
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-09 23:35
saken schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:07:
[...]

Dr. Berg is een chiropractor. Geen gediplomeerde dokter of tandarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Update in de flosdraad zoektocht:

https://www.bol.com/nl/nl...RO2g.2_53.56.ProductTitle

Hoi! Bedank voor je bericht, ik begrijp dat dit belangrijk voor je is! Al onze producten worden verzonden vanuit ons magazijn in Nederland. Ze worden echter niet allemaal hier geproduceerd. Het flosdraad wordt op dit moment in China geproduceerd, maar we vinden het super belangrijk dat onze producten ethisch geproduceerd zijn en we voeren inspecties uit om dit af te dwingen en te controleren. Alle producten zijn wel zeker zonder PFAS!

Lijkt wel alsof zo'n beetje elke flos uit China wordt geimporteerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f91de72769cea6ab3e6c93092ead331f.png Vrijwel hetzelfde alleen veel goedkoper.

De RVS tongschraper set heb ik besteld in NL. Blijkt identiek te zijn aan die van Ali. Alleen dus veel duurder.
Zelfs het merk, zoals die op de NL website werd geadverteerd was er niet ingegrafeerd.

Tsja, als het hetzelfde is...

Wel benieuwd welke inspecties ze dan uitvoeren, volgens Bamboozy.

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 18-12-2023 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
No offense en ieder zijn ding maar mag ik zeggen dat ik het allemaal een beetje paranoide over vind komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Frappuccino schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:37:
No offense en ieder zijn ding maar mag ik zeggen dat ik het allemaal een beetje paranoide over vind komen?
YouTube: The PFAS Cover-up

Afbeeldingslocatie: https://www.niehs.nih.gov/health/assets/images/endocrine_disruptor_sources.jpg

https://www.niehs.nih.gov...gents/endocrine/index.cfm

[ Voor 7% gewijzigd door saken op 19-12-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Op deze manier zal je eerder sterven door stress dan door middelen die problemen moeten voorkomen die niet bewezen zijn.

Eet gewoon gezond, leef niet op een vuilnisbelt, rook niet, ga niet in de achtertuin van Tata wonen, blijf in beweging en ruim je kamer op. Dan kom je al een heel eind in het zo gezond mogelijk blijven. De rest kun je niets aan doen, want "zo is natuur".

Een documentaire van een bekende partij rond PFAS is voor mensen zoals jou tevens goed nieuws omdat het betekent dat mensen die hier wél iets tegen kunnen doen ermee aan de slag zullen gaan, maar dan op grotere schaal en niet per tongschraper.

Zoek ook eens naar wat een dropshipper is. Het grootste deel van de online shoppies (zéker als het via bv. Bol of Amazon gaat, maar het geldt ook voor ongeveer 100% van de losse sites die je via Google zal vinden) bestaat uit oneerlijke doorverkoop zonder enige toegevoegde waarde, zoals je zelf ook hebt ondervonden.

Dat zit wel Schnorr.

• saken
Tsja, antwoord op m'n vraag wat hun flos anders maakt dan dezelfde die aangeboden wordt op Ali geven ze ook geen duidelijk antwoord op. Los van de gezondheidsvraag, vraag ik me dan ook af of dit wel daadwerkelijk "duurzaam" is als ze het toch in China bestellen.

Begrijpelijk dat je daar dan bang voor bent! Wij werken nauw samen met onze fabrikanten en zo is onze flos natuurlijk afbreekbaar en wordt het niet gemaakt van zijde. Ook heeft het een geïmpregneerde mintsmaak en is het vegan en plasticvrij :)

Duurzame groetjes,
Bamboozy

[ Voor 14% gewijzigd door saken op 21-12-2023 13:19 ]

Pagina: 1